تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور ناخن های محکم و موهایی زیبا داشته باشید با این ترفندها

سر ساعت ۹ بخوابید.

یکی از مسائل بسیار مهم در افزایش رشد مو، برخورداری از خواب کافی به‌خصوص بین ساعت ۹ شب تا ۲ نیمه شب است. کمبود خواب و خوابیدن نامنظم بر عملکرد سیستم ایمنی بدن، ترشح هورمون‌ها و استقامت جسمی و روانی تاثیر می‌گذارد. مو نسبت به تغییرات داخلی بدن بسیار حساس است و شما هم اگر استرسی هستید، باید در نظر داشته باشید که این موضوع می‌تواند باعث ریزش موهای‌تان شود. بیشترین میزان هورمون رشد‌‌ طی خواب ترشح می‌شود، این هورمون موجب ترمیم پوست، ساخت کلاژن و حتی رشد‌‌ موها می‌شود‌‌.

مربای هلیله سیاه بخورید.

خودداری از مصرف غذاهای درهم و در عوض خوردن غذاهایی با طعم تندی مثل فلفل می‌تواند در رشد مو تاثیرگذار باشد، همچنین مصرف هلیله سیاه یا مربای آن (موجود در عطاری‌ها)، میوه‌هایی مثل سیب و گلابی و دانه‌های مغذی به‌خصوص بادام، فندق و گردو همگی به سلامت مو کمک می‌کنند.

شانه بزنید اما…

تکفارس آی آر

استفاده موضعی از روغن نارگیل و شانه زدن موها باعث افزایش جریان خون و تقویت مو می‌شود. البته شانه زدن نباید با فشار باشد و باعث کندن مو شود؛ دو تا سه بار شانه زدن در روز کفایت می‌کند، بیشتر از این میزان ممکن است در درازمدت باعث آسیب‌هایی چون موخوره و شکستگی تارهای مو شود. بهتر است از شانه‌ها و برس‌های فلزی نوک تیز استفاده نکنید و به جای آن از برس‌ها و شانه‌هایی با دندانه‌های گرد و *کدام شامپو مناسب شماست؟.

اگر موهای خشکی دارید استفاده موضعی از روغن‌هایی مثل نارگیل، بادام همچنین شامپوهای حاوی این روغن‌ها می‌تواند به سلامت موهای‌تان کمک کند.

موهای‌تان چرب و مرطوب است پس از شامپوهایی استفاده کنید که فاقد مواد نرم‌کننده هستند. استفاده از شامپوهای حاوی عصاره سیر، فلفل و بابونه نیز می‌تواند برای‌تان مفید باشد. استفاده از سونای خشک هم به سلامت و متعادل کردن موهای چرب کمک می‌کند.

اگر موهایی فر و سیاه رنگ دارید بهتر است از شامپوهایی استفاده کنید که دارای عصاره سدر یا گل ختمی هستند.

اگر موهایی روشن، بور و لخت دارید بهتر است از شامپوهایی استفاده کنید که دارای عصاره فلفل یا سیر یا بابونه هستند، همچنین نباید از شامپوهایی با عصاره گل ختمی یا روغن بادام شیرین و سدر استفاده کنید.

www.takfars.ir

اگر تارهای موهای‌تان نازک است بهتر است از شامپو حاوی عصاره سدر یا حنا استفاده کنید.

تارهای موهای‌تان کلفت است بهتر است از شامپوهایی با عصاره تند مثل سیر و فلفل یا شامپوهای مرطوب‌کننده مثل ختمی استفاده کنید. توجه داشته باشید که شامپوی حاوی عصاره سدر خیلی برای شما مناسب نیست.

اگر موهای‌تان حالت ترکیبی دارد و در گروه‌های بالا قرار نمی‌گیرد؛ برای مثال اگر موهای بور و فر دارید، باید شامپوهای مختلف را امتحان کنید و درنهایت شامپویی را انتخاب کنید که موهای‌تان را خشک نکرده و حالت شاداب و براق به آن می‌دهد. شامپوهایی که موها را کدر، بی‌روح و افتاده می‌کنند برای شما مناسب نیستند.

ناخن خبر می‌دهد از سر درون.

وضعیت، رنگ و حالت ناخن‌ها معمولا نشان‌دهنده سلامت کلی بدن است. برای مثال افرادی که کم‌خونی دارند معمولا ناخن‌های‌شان رنگ پریده است یا کسانی که مشکل کبدی دارند معمولا تعداد زیادی نقطه یا حالت‌های ابرک سفیدرنگ روی ناخن‌های‌شان ایجاد می‌شود، همچنین کسانی که ضعف قلب دارند ممکن است قوس ناخن‌های‌شان زیاد شود و انگشت‌های‌شان حالت چماغی پیدا کنند.

موهای براق و ناخن‌های محکم

کسانی که مزاج بدن‌شان خشک است معمولا ناخن‌های‌شان راه‌راه و شکننده هستند. بیماری‌های متابولیک مثل دیابت، مشکلات کلیوی و بالا بودن میزان اوره نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ ناخن‌ها شود، بنابراین اگر احساس می‌کنید تغییر خاصی در ناخن‌های‌تان ایجاد شده، می‌توانید با مراجعه به متخصص طب سنتی علت را پیدا کرده و آن را اصلاح کنید.

ناخن‌های‌تان را مرطوب نگه دارید

کسانی که ناخن‌هــای شکننده دارند، باید همان‌طور که بــرای پوست‌شان از مرطوب‌‌کننـده اسـتفاده می‌کنند روی ناخن‌های‌شان هم‌مرطوب‌کننده بزننــد، همچنین نباید در استفاده از مواد آرایشی ناخن مثل لاک افراط کنند زیرا خود این مواد و پاک‌کننده‌های آنها می‌توانند به ناخن آسیب بزنند. مصرف دانه‌های مغذی و خام به‌خصوص بادام، فندق و پسته نیز می‌توانید به سلامت ناخن‌ها کمک کنند. علاوه بر این برای حفظ سلامت ناخن‌ها باید از شوینده‌هایی استفاده کنید که ناخن‌ها را خیلی خشک نکرده و در عوض براق نگه می‌دارند.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر