تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور ناخن های محکم و سالم داشته باشید

image چطور ناخن های محکم و سالم داشته باشید

روغن زیتون

هیچ چیزی بیشتر از روغن زیتون در تقویت ناخن ها موثر نیست. روغن زیتون با رطوبت رسانی به ناخن ها و نرم کردن کوتیکول ها بهترین درمان برای ناخن های ضعیف و شکننده است. روغن زیتون را به چند روش می توانید استفاده کنید: ناخن ها را با روغن ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشوئید. این کار را ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید.

۳ قاشق چای خوری روغن زیتون گرم را با ۱ قاشق چای خوری آبلیمو ترکیب کنید و با گوش پاک کن به ناخن ها بمالید. بعد از خشک شدن دستکش بپوشید. این کار را هنگام خواب انجام دهید و بگذارید تا صبح روی دست ها بماند. صبح روز بعد با آب گرم بشوئید.

چای سبز

تکفارس آی آر

چای سبز یکی از مفیدترین گیاهان برای سلامتی در طبیعت است. این گیاه نه تنها به از بین بردن چربی های بدن کمک میکند بلکه آنتی اکسیدان موجود در آن از شکنندگی ناخن ها جلوگیری کرده و آن ها را تقویت میکند. به علاوه از زرد شدن رنگ ناخن ها نیز جلوگیری میکند.

برای استفاده ابتدا چای سبز را دم کنید و در فنجان بریزید. پس از سرد شدن ناخن ها را داخل آن قرار دهید. این کار را ۲ بار در هفته به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام دهید.

علاوه بر این روش می توانید با ترکیب ۲ قاشق چای خوری چای سبز، مقداری نمک و چند قطره روغن جوانه گندم محلولی درست کنید و ناخن ها را به مدت ۵ دقیقه داخل آن قرار دهید. سپس با دستمال خشک ناخن ها را پاک کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

روغن درخت چای

این روغن گیاهی ناخن ها را به خوبی تقویت میکند. خاصیت ضدعفونی کننده این روغن با عفونت های قارچی که باعث شکنندگی و ضعف ناخن ها می شوند مبارزه میکند.چند قطره روغن درخت چای را داخل کمی آب گرم بریزید و به مدت ۳ دقیقه ناخن ها را داخل آن قرار دهید. این کار را هر چند مرتبه که می توانید در هفته تکرار کنید.

www.takfars.ir

بذر کتان

عناصر موجود در بذر کتان مثل: ویتامین B، منیزیم، پتاسیم، لسیتین، زینک و پروتئین برای سلامت ناخن ها بسیار مهم و حیاتی هستند. به علاوه بذر کتان حاوی اسیدهای چرب اومگا۳ که برای سلامت ناخن ضروری هستند می باشد.

قبل از خواب کمی روغن زیتون به ناخن ها بمالید و با دستکش بخوابید.

ویتامین E

ویتامین E را می توان ویتامین تقویت کننده ناخن ها نامید. خاصیت رسوبت رسان این ویتامین ناخن ها را مرطوب و سالم نگه می دارد.

کپسول های ویتامین E را بشکنید و روغن آن را خارج کنید. سپس ناخن ها را با روغن ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. البته می توانید با مشورت پزشک قرص های ویتامین E را مصرف کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن است. ناخن را هر روز به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل سرکه سیب قرار دهید و این کار چند هفته پشت سر هم تکرار کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر