image, چطور ناخن هایی زیبا و بدون مشکل داشته باشیم

برای مبارزه با قارچ ناخن، روغن درخت چای را امتحان کنید؛ یک ضد عفونی کننده قدرتمند که می‌تواند قارچ ناخن را کاملاً از بین ببرد. طبق یک تحقیق، این روغن به اندازه یک داروی ضد قارچ که توسط پزشک تجویز می‌شود، موثر است. روزی ۱ یا ۲ قطره از این روغن را روی ناخن‌ها بمالید تا رنگ آن به حالت عادی برگردد. بهترین زمان برای انجام این کار پس از استحمام است؛ زمانی که پوست شما در نرم‌ترین حالت خود قرار دارد.

علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از یک پودر ضد قارچ، رطوبت پای خود را کاهش دهید و از رشد قارچ در زیر ناخن جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید این پودر را داخل جوراب‌های خود نیز بپاشید.

اگر هنگام رسیدن به خانه پاهایتان عرق کرده است، آن‌ها را بشویید و جوراب خود را عوض کنید. در روز‌های گرم کاری نیز می‌توانید یک جفت جوراب اضافی همراه داشته باشید و قبل از شروع کار، جوراب قبلی را در بیاورید و جوراب تمیز را بپوشید.

پوستک ناخن ( به قسمت سفید رنگ در ابتدای رویش ناخن‌ها که تغذیه اصلی برای رویش و رشد ناخن از این ناحیه انجام می‌گیرد، پوستک گفته می‌شود) را نکنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، در واقع سد محافظ ناخن خود را از بین می‌برید. بنابراین قارچ‌ها و باکتری‌ها، راحت‌تر در زیر ناخن شما رشد می‌کنند.

ویتامین‌های ضروری را مصرف کنید

۴ الی ۶ بار در روز حدود ۳۰۰ میکروگرم بیوتین (یک نوع ویتامین بی) همراه با غذا مصرف کنید. چندی پیش دامپزشکان به این نتیجه رسیدند که این ویتامین می‌تواند باعث تقویت سم اسب‌ها که از کراتین ساخته شده، شود. ناخن و مو‌های ما نیز از کراتین ساخته شده است. بنابراین این ویتامین می‌تواند باعث تقویت ناخن و مو‌ها شود. اگر ناخن‌های شما ضعیف و شکننده هستند، بیوتین تنها چیزی است که برای تقویت و ضخیم شدن ناخن‌ها به آن احتیاج دارید. با این حال، این ویتامین فوراً کار نمی‌کند. برای اینکه اثر قابل توجه آن را احساس کنید، باید حدود ۶ ماه یا بیشتر از این ویتامین استفاده کنید.

همچنین روزی یک فنجان دمنوش گیاه دم اسبی یا گزنه بنوشید. این گیاهان حاوی مقدار زیادی سیلیس و سایر مواد معدنی هستند که ناخن به آن‌ها احتیاج دارد.

درمان ناخن‌های ضعیف و شکننده با رعایت یک رژیم غذایی مناسب

اگر ناخن‌های شکننده دارید، سعی کنید از اسیدهای چرب ضروری استفاده کنید. این اسیدها در مواد غذایی مانند ماهی‌ها و روغن تخم کتان یافت می‌شود. اگر ماهی نمی‌خورید، یک قاشق غذاخوری از این روغن را به سالاد اضافه کرده و میل کنید.

روغن گل پامچال نیز یکی دیگر از منابع اسیدهای چرب ضروری است. ۳ بار در روز ۱۰۰۰ میلی گرم از این روغن را همراه با غذای خود میل کنید.

اگر لکه‌های سفید رنگی بر روی ناخن شما وجود دارد، بدن شما دچار کمبود روی است. آجیل، سبزیجات ریشه‌ای، غلات کامل، گوشت و صدف منابع خوبی از این ماده معدنی هستند.

حفظ رطوبت و محافظت از ناخن

اگر ناخن‌هایتان خشک و شکننده هستند، می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده مانند وازلین به منظور حفظ رطوبت در اطراف و زیر ناخن استفاده کنید.

اجتناب از ناخن‌های مصنوعی

ناخن‌های مصنوعی برای زنانی که مشکلاتی از قبیل ضعیفی، نرم بودن و شکنندگی ناخن‌ دارند، می‌تواند یک راه‌حل مناسب به نظر برسد. اما اگر می‌خواهید از رشد قارچ ناخن جلوگیری کنید، از خرید ناخن‌های مصنوعی خودداری کنید. ناخن‌های مصنوعی روی ناخن‌های طبیعی گذاشته می‌شوند و بین این دو ناخن محیط مناسبی برای رشد قارچ و همچنین عفونت‌های دردناک باکتریایی فراهم می‌شود. ناخن مصنوعی شایع‌ترین علت بروز قارچ ناخن در زنان است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید