تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور می توان با خوراکی درد عضله بعد از تمرین را کم کرد

image چطور می توان با خوراکی درد عضله بعد از تمرین را کم کرد

برای تسکین درد عضلانی به چند درمان طبیعی دسترسی دارید.

۱. روغن ماهی

عدد جادویی در اینجا عدد ۷ است. فقط با ۷ روز مصرف این مکمل، غلظت امگا ۳ در بدن افزایش می‌یابد. مطالعات نشان می‌دهند که این افزایش سطح، التهاب پس از ورزش را کاهش می‌دهد. روغن ماهی، درد عضلانی را قبل از آن‌که شروع شود، متوقف می‌کند. اگر نگران طعم آن در دهان‌تان هستید، از روغن ماهی با طعم لیمو استفاده کنید.

۲. زردچوبه

تکفارس آی آر

تمرین‌تان را با زردچوبه، پر جنب و جوش تر کنید. زردچوبه یک عامل ضدالتهابی قدرتمند است. یک مطالعه که در مجله‌ی پژوهش درد منتشر شد، نشان داد که مصرف یک گرم زردچوبه، دو بار در روز، اثر ضد درد قوی تری نسبت به ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن داشت. این مزیت برای بدن، کنترل مؤثر درد و بهبود آسیب‌های عضلانی است.

۳. منیزیم

آیا احساس گرفتگی، درد یا سفتی می‌کنید؟ منیزیم، یک ماده‌ی معدنی است که عضلات ما به علت خواص آرامش بخش‌اش، علاقه‌ی خاصی به آن دارند. سطوح پایین منیزیم منجر به تجمع اسید لاکتیک می‌شود که باعث درد و سفتی می‌گردد. شما می‌توانید با منیزیم به انعطاف پذیری بهتر دست یابید و عضلات کشیده، کمتر مستعد ابتلا به درد می‌شوند. با منیزیم سرپا بمانید. مقدار مجاز توصیه شده روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز است.

۴. پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی هستند که دارای مزایای سلامتی متعددی می‌باشند. تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که برخی از باکتری‌های گروه پروبیوتیک (باسیلوس کواگولانس GBI-30, 6086) آسیب عضلانی را کاهش می‌دهند. GanedenBC30، برند خاصی که در مطالعه‌ی منتشر شده توسط مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی مورد استفاده قرار گرفت. هنگامیکه با پروتئین مصرف شد، نتایج مثبتی در مورد کاهش آسیب‌های عضلانی، افزایش ریکاوری و حفظ عملکرد ورزشی ارائه داد، حتی بعد از ورزش آسیب زننده به عضله! پروبیوتیک‌ها و پروتئین، یک ترکیب مؤثر برای درد عضلانی هستند.

www.takfars.ir

۵. متیل سولفو نیل متان

این ترکیب گوگرد که که مولا به MSM معروف است، به علت مزایای شناخته شده‌اش برای سلامت مفاصل، ترکیب محبوبی برای اضافه شدن به یک سبک زندگی سالم می‌باشد. اما فقط همین نیست. MSM با کاهش تولید مولکول‌هایی در بدن به نام سیتوکین‌ها، درد عضلانی و خستگی را کاهش می‌دهد. سیتوکین‌ها باعث التهاب می‌شوند.

برای جلوگیری از افزایش سطوح سیتوکین بلافاصله بعد از ورزش، از MSM استفاده کنید تا بتوانید بر سخت تمرین کردن، تمرکز کنید. هنگامیکه ما در بهترین وضعیت بدنی قرار داریم، اغلب در مورد استهلاک و فرسایش در بدن‌هایمان فکر نمی‌کنیم. اما برای کاهش خطر ابتلا به درد مزمن مفاصل و عضلات، بهتر است از ابتدا یک‌سری عادات پیشگیری را در خود پرورش دهیم.

خوشبختانه برای مقابله با درد عضلات، روش‌های طبیعی وجود دارد و رژیم غذایی نیز یک ابزار مهم برای موفقیت است. درد نباید بخشی از تمرین شما باشد. با یک حرفه ای مشورت کنید تا ببینید کدام گزینه‌ها برای شما مفید خواهند بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر