تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور می توانید اعتماد به نفس داشته باشید و جذاب باشید

image چطور می توانید اعتماد به نفس داشته باشید و جذاب باشید

برای خودتان زمان بگذارید

قرارهای ملاقات‌ موفقیت‌آمیز و خواسته شدن از طرف دیگران از جمله عواملی هستند که روی افزایش اعتمادبه‌نفس تأثیر می‌گذارند. اما اگر تمام زمان خود را روی فکر کردن به انتظارات و خواسته‌های دیگران بگذارید، قادر نخواهید بود به تمام جنبه‌های خود دسترسی پیدا کنید. درنتیجه نمی‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و مطمئنا نمی‌توانید برای چیزی که از وجودش اطلاع ندارید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید.

درخواست خود را مکررا تکرار کنید

اغلب مردم تمایلی به درخواست مکرر یک چیز ندارند؛ زیرا از اینکه جواب منفی بشوند می‌ترسند. واقعیت این است که رد شدن از سوی دیگران به هیچ عنوان خوشایند نیست؛ زیرا احساس می‌کنیم هر پاسخ منفی که می‌شنویم توانایی‌ها و ارزش‌های ما را زیر سؤال می‌برد. اما زمانی که با این موضوع روبه‌رو شوید، متوجه می‌شوید تأثیر چندانی روی زندگی شما نداشته است. به‌عنوان مثال می‌بینید هنوز هم دوستان خود را از دست نداده‌اید و مقدار پولی که در حسابتان دارید مانند گذشته است. به عبارت دیگر شما چیزی برای از دست دادن ندارید. در عوض یاد می‌گیرید هرازگاهی ریسک کنید و در پاسخ خطری که پذیرفته‌اید نتایج شگفت‌انگیزی بگیرید.

تکفارس آی آر

اصول مهم زندگی را شناسایی کنید

زمانی که راهنمایی و برنامه‌ی مشخصی برای زندگی خود نداشته باشید، نمی‌توانید در مسیر درست قرار بگیرید. به عبارت دیگر بازیچه‌ی دیگران می‌شوید و به هر جهتی که آن‌ها می‌خواهند هدایت می‌شوید؛ جهت‌هایی که ممکن است برای شما درست نباشند و احساس بدی در شما به وجود آورند. بنابراین از خودتان بپرسید به چه چیزی اعتقاد دارید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید. سپس رفتار و تصمیم‌های خود را روی علاقه‌مندی‌ها متمرکز کنید. بعد از مدتی متوجه می‌شوید دیگران دائما سراغتان می‌آیند و به شما اعتماد خواهند کرد. قرار گرفتن در چنین شرایطی یعنی به دست آوردن وفاداری دیگران، اعتمادبه‌نفس را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

تعریف دیگران را بپذیرید

فردی که اعتمادبه‌نفس نداشته باشد معمولا تعریف دیگران را قبول نمی‌کند؛ زیرا احساس می‌کند کارش آن‌طور که باید تعریفی ندارد و آن‌ها را فریب داده است. اما این فروتنی یعنی شما مشتاق هستید دیگران را نسبت به خودتان در اولویت قرار دهید. قبول کردن تعریف و تمجید دیگران احساس خوبی در آن‌ها ایجاد می‌کند و باعث می‌شود هر موقع لازم باشد این کار را انجام دهند.

image چطور می توانید اعتماد به نفس داشته باشید و جذاب باشید

www.takfars.ir

هر روز کارهایی را انجام دهید که شما را مضطرب می‌کنند

مغز انسان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به احساسات زودتر از منطق واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل است که اغلب انسان‌ها دچار احساس ترس می‌شوند، تسلیم می‌شوند و شکست می‌خورند. برای کنار گذاشتن ترس باید به مغزتان نشان دهید که در صورت تلاش کردن چه اتفاقی خواهد افتاد. باید دائما تجارب جدید کسب کنید و با یاد گرفتن چیزهای جدید این باور را در خودتان ایجاد کنید که ایمن هستید. منظور از انجام دادن کارهایی که شما را مضطرب می‌کنند این نیست که با چتر نجات از ارتفاع زیاد بپرید، بلکه می‌توانید روی کارهایی مانند نمونه‌های زیر تمرکز کنید:

صحبت‌های جدی با شخصی که احترام زیادی برای او قائل هستید

تمیز کردن انباری که پر از موجوداتی مانند سوسک و عنکبوت است

پیدا کردن مسیر جدید از محل کار تا خانه بدون کمک گرفتن از جی‌پی‌اس

سفارش غذایی که تا به حال امتحان نکرده‌اید در رستوران

هرقدر بیشتر خودتان را به چالش بکشید و در موقعیت‌های این‌چنینی قرار بگیرید، بیشتر متوجه می‌شوید که هیچ دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد و یک قدم از منطقه‌ی راحتی خود دورتر خواهید شد.

برخی انسان‌ها به‌طور ذاتی جسورتر از دیگران هستند؛ اما اعتماد‌به‌نفس مهارتی است که هر انسانی فارغ از درجه‌ی هوش خود می‌تواند یاد بگیرد و آن را با تمرین تقویت کند. البته این بدان معنا نیست که در عرض پنج ثانیه موفق خواهید شد. صبور باشید و هر روز برای افزایش اعتمادبه‌نفس خود زمان بگذارید. بعد از مدتی متوجه تغییرات خود و تأثیر آن روی زندگی خواهید شد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر