تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور میتوانم در یک ماه زندگی خودم را متحول کنم

image چطور میتوانم در یک ماه زندگی خودم را متحول کنم

هفته اول

زودتر از خواب بیدار شوید

سحرخیز باش تا کامروا باشی. البته کامروا بودن بسته به نظر هر شخصی متفاوت است اما وقتی پای تحول در زندگی و حرکت در جهت موفقیت به میان باشد، سحرخیزی تبدیل به اولویت می شود. با کمی زودتر بیدار شدن، زمان بیشتری برای انجام کارهایتان دارید و در نتیجه فرصت بیشتری برای یادگرفتن و پیشرفت کردن در اختیار خواهید داشت.

سعی کنید از روزی ۱۰ دقیقه شروع کنید و کم کم آن را به یک یا دو ساعت برسانید.

تکفارس آی آر

غذای سبک و سالم بخورید

یکی از مهمترین تغییرات برای تحول در زندگی ،رژیم غذایی شماست. تغذیه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در شرایط جسمی و روحی شماست. هر چه بیشتر از غذاهای مفید استفاده کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید، بدنتان در شرایط مطلوب و سلامتی فعالیت خواهد کرد و مهمتر اینکه همیشه پرانرژی خواهید بود.وقتی تغذیه خوبی داشته باشید انرژی و انگیزه تان کم نمی شود و برای رسیدن به آنچه میخواهید همیشه فعال خواهید بود.

افزایش فعالیت

بزرگترین مشکلات و بیماری افراد بر اثر یکجا نشستن و فعالیت های کم در طول روز است. یک ورزش هرچند ساده را انتخاب کنید و حتما روزی ۱تا۲ ساعت برای آن زمان بگذارید. ورزش کردن علاوه بر اینکه در حفظ زیبایی و تناسب اندام شما نقش بسیار زیادی دارد، با بالا بردن ضربان قلب هوش هیجانی شما را هم افزایش داده و خلاقتر می شوید.

هفته دوم

www.takfars.ir

وسایلی که نمی خوای رو جدا کن

معمولا سخت ترین قسمت خانه تکانی، تمیز کردن اتاق و کمد و جدا کردن وسایل و لباس هایی است که دیگر از آنها استفاده نمیکنید. اما اگر هر هفته این کار را انجام دهید، علاوه بر اینکه همیشه می دانید کدام وسیله کجاست و می توانید از آنها استفاده کنید، می توانید از وسایلی که دیگر کاربردی برایتان ندارد هم درآمد داشته باشید. مثلا اگر یک لباس دارید که زمان زیادی است آن را نپوشیده اید می توانید با آگهی کردن آن در سایت های مختلف، درآمد کسب کنید. یا اگر اسباب بازی دارید که دیگر استفاده نمیکنید می توانید آن را به کودکان کار هدیه دهید. با این کار علاوه بر اینکه انرژی های منفی را رها میکنید، شخص دیگری را هم خوشحال میکنید.

کار نیمه کاره ممنوع

تحول در زندگی اتفاق نمی افتد مگر اینکه یاد بگیرید هیچ کاری را نصفه رها نکنید. این بدترین اتفاقی است که می تواند در زندگی شخصی رخ دهد. افراد بسیاری هستند که تا یک قدمی موفقیت رفته اند اما چون این عادت بد را داشتند آنها رها کرده و همیشه حسرت آن موفقیت را با خود داشته اند. برای خودتان و تلاشتان ارزش قائل باشید و هر کاری را که شروع میکنید،آن را به نتیجه برسانید.

افراد منفی را رها کن

برای اینکه در مسیر موفقیت حرکت کنید باید دوستان و همراهان خوبی هم داشته باشید. هیچ کس دوست ندارد دوستانش دائم به او یادآوری کنند که نمی تواند به جایگاهی که می خواهد برسد. افراد منفی را از زندگیتان بیرون کنید و این فرصت را به خودتان بدهید که دوستانی موفق داشته باشید. یادتان باشد دوست خوب کسی است که شما را به مسیر موفقیت هدایت کرده و همراهتان باشد.

هفته سوم

برنامه داشته باش

معمولا وقتی افراد پشت فرمان ماشین می نشینند، دقیقا می دانند که قرار است به سمت کجا رانندگی کنند و با توجه به مقصد مسیر مناسب را در ذهنشان یا از روی نقشه گوگل مرور میکنند.وقتی اتفاق به این سادگی همراه با برنامه ریزی است، چه طور بدون برنامه ریزی باید زندگی کنیم؟ در مطلب چه طور هدف و آرزو بسازیم گفتیم که هدف گذاری اصلی ترین حرکت در زندگی است. شما باید بدانید که در چه مرحله ای هستید و به چه چیزی میخواهید برسید. وقتی مقصدتان را مشخص کردید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. این برنامه می تواند ۵ساله باشد اما به شما کمک میکند تا هر قدمی که در زندگی بر میدارید دقیقا همسو با مقصدتان باشد.

آرزوهات رو لیست کن

تک فارس

انسان بدون امید و آرزو بی معنی است. همه ما کلی آرزو داریم که برخی از آنها را تبدیل به هدف می کنیم و سعی در رسیدن به آنها داریم و برخی هم تا همیشه آرزو می مانند. کمی برای خودتان زمان بگذارید و به آرزوهایتان فکر کنید. همه آنها را لیست کنید حتی خنده دارترین آنها را و جایی نزدیک بگذارید. باور کنید که نگاه کردن به این لیست هم می تواند انرژی ادامه کار را در اختیارتان بگذارد. شاید چند سال بعد همه آرزوهایتان دست یافتنی بود.

برنامه روزانه داشته باشید

حالا که هر روز صبح زود بیدار می شوید و فعایتتان زیاد است و کارهایتان را نصفه رها نمیکنید، لازم است تا یک حساب شده تر قدم بردارید. در مقاله یک روز پر بار برای شما گفتیم که چقدر برنامه ریزی مهم است. وقتی شما برای روز بعدتان برنامه داشته باشید و همه چیز را برای آن آماده کرده باشید. از روزتان لذت خواهید برد و مهمتر آنکه از خودتان به خاطر انجام کارها راضی خواهید بود و این می تواند انرژی بیشتر برای پیشرفت به شما بدهد.

هفته آخر تحول در زندگی

به جای جدید برو

اگر این امکان را دارید که بتوانید محل سکونتتان را تغییر دهید که عالی است. این تغییر مکان می تواند اتفاقات فوق العاده ای را برایتان به همراه داشته باشد. اما اگر نمی توانید، نگران نباشید. می توانید از تغییرات کوچک استفاده کنید. مثلا اگر امکان دارد میزتان را با همکارتان عوض کنید. یا اتاقتان را با خوهر یا برادرتان عوض کنید. همین تغییرات می تواند لحظات و تجربیات جالبی برایتان به همراه داشته باشد.

ترس هایت را رها کن

به جز ترس از سوسک.،همه ما ترس هایی در زندگی داریم که گاه از آنها با هیچ کس صحبت نمی کنیم. ترس می تواند گاهی از تنهایی، گاهی از جمعیت و…باشد. با خودتان رو راست باشید. تمام چیزهایی که از آنها می ترسید را لیست کنید. بعد علت آن ترس را در خودتان پیدا کنید و در مرحله بعد سعی کنید کم کم آن را برای خودتان حل کنید. شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما خیلی زود بر تمام ترس هایتان غلبه میکنید. یادتان باشد که ترس مانع موفقیت است.

کمی با خودت خلوت کن

حتما هفته ای یکبار برای خودت وقت بگذار و خودت را به چای دعوت کن. یک محیط دلچسب را در خانه یا بیرون پیدا کن موبایل تان را خاموش کنید و کمی برای خودتان باشید و به آنچه که ئرونتان می گذرد فکر کنید. اجازه دهید بدنتان با شما صحبت کند. یادتان باشد که هر شب مراقبه کنید.

T A K F A R S

تحول در زندگی گاهی به همین راحتی است. کافی است خودتان بخواهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر