تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور میتوانم خیانت همسرم را ببخشم

از جمله کارهای ناروا و ناشایست که از سوی همسران غیر قابل بخشش شمرده شده، خیانت و ارتباط همسر با فرد دیگر می باشد و خیلی از خانواده ها به سبب همین موضوع از هم پاشیده می شوند.

اآیا واقعا همسر خائن حق زندگی ندارد؟ و بایستی با یک اشتباه وی را از زندگی خود کنار بگذاریم؟

با توجه به اینکه خداوند مهربان و بخشنده است و ما تجلی صفات پروردگار در روی زمین هستیم چرا نباید ببخشیم؟ در این مطلب راهکارهایی را برای کنار آمدن با خیانت همسر و بخشیدن وی ارائه می شود.

رازداری

درباره‌ی مشکل پیش آمده رازداری کنیــــد.حتی اگر فرزندانتان چیزی دانسته‌اند، بگویید اشتباه کرده‌اند و منکر آن شوید. آبروریزی از بندگان خداوند، از هر گناهی بزرگتر است.

تکفارس آی آر

بخشنده باشیم

کسی که از گناه خود توبه کند خداوند می بخشد و بهتر است ما هم بخشنده باشیم کما اینکه دوست داریم دیگران ما را ببخشند، و به یاد داشته باشیم که اگر ما چنین اشتباهی را مرتکب می شدیم و همسرمان از ما گذشت نمی کرد چقدر آزرده خاطر می شدیم . حتی ممکن بود به خاطر عدم بخشش به کارهای ناپسند ادامه دهیم اما بخشش مانع ادامه کارهای اشتباه است.

به گناهان خود هم توجه کنیم

ممکن است همسر شما در طول عمرش یک بار مرتکب چنین اشتباهی شده باشد، اما آیا خود شما معصوم هستید؟ بی شک گناهان بسیاری دارید که همسر شما هم می تواند آنها را نبخشد! لذا بهتر است هم از گناهان خودتوبه کنیم و هم اشتباه همسر را بپذیریم.

پیدا کردن عامل و علت خیانت

www.takfars.ir

بی شک همسر شما بدون دلیل خیانت نکرده است و شما هم در به وجود آوردن زمینه خیانت بی تقصیر نبوده اید بایستی عامل یا عوامل خیانت را پیدا کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام گردد و الا ممکن است این قضیه دوباره تکرار شود و آتش به جان زوجین زند.

تصمیم آنی نگیریم

هر انسانی از شنیدن چنین خبری روحش جریحه دار می گردد و ممکن است در مرحله اول تحت تاثیر احساسات تصمیمات نامعقولی بگیرد. لذا نباید عکس العمل آنی از خود نشان دهید و یک مرتبه به دلیل بد عهدی همسرتان تصمیم بگیرید که از او جدا شوید. شما نیازمند کمی زمان هستید تا مسایل دیگر را نیز زیر و رو کنید. نباید به طور خاص تمام توجه خود را به خیانتی که از او سر زده معطوف کنید. بلکه سکوت کنید و بررسی این مسئله را به فرصت دیگر موکول کنید.

صحبت کردن با همسر

بعد از اینکه مدتی گذشت و شما آرامش خودتان را به دست آوردید با همسر خود در مورد بد عهدیش صحبت کنید. تمام سوال هایی که به ذهنتان می رسد را بپرسید. شاید با این کار به این نتیجه برسید که همسرتان هنگام ارتکاب به این کار، اصلا فکر نمی کرده که به شما خیانت میکند و حتی ممکن است کار وی آن چیزی نباشد که در تصور شماست و شاید سو تفاهمی بیش نبوده است .

بی شک همسر شما بدون دلیل خیانت نکرده است و شما هم در به وجود آوردن زمینه خیانت بی تقصیر نبوده اید بایستی عامل یا عوامل خیانت را پیدا کنید

ارتباط خود را حفظ کنید

یکی از موارد مهمی که باعث قوام زندگی زوجین می گردد ارتباط صحیح و درست است.اگر بعد از خیانت این مسئله تعطیل شود یعنی زمان مرگ زندگی شما فرا رسیده است اما با حفظ این رابطه هنوز می توان به زندگی امیدوار بود البته بایستی ضعف های ارتباط تان را برطرف کنید و چه بسا همین نا صحیح بودن رابطه و سردی شما در ارتباط باعث خیانت شده باشد.

بی شک همسر شما بدون دلیل خیانت نکرده است و شما هم در به وجود آوردن زمینه خیانت بی تقصیر نبوده اید بایستی عامل یا عوامل خیانت را پیدا کنید

از بین بردن زمینه های خیانت

تک فارس

مواردی همچون ارتباط بی حساب با نامحرم، بیکاری، وب گردی و حضور ۲۴ ساعته در شبکه های اجتماعی، سردی رابطه ، تحویل نگرفتن همسر، عدم تامین نیازهای عاطفی همسر و… باعث خیانت می شوند که این موارد باید از بین برده شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر