تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور موهای تیره را روشن و روشن تر رنگ کنیم

image چطور موهای تیره را روشن و روشن تر رنگ کنیم

چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن ترکنیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نمایید.

برای دکلره کردن به پودر دکلره و اکسیدان ۳ یا ۱۲% نیاز داریم ؛ما دو نوع پودر دکلره داریم :آبی و سفید ؛آبی نوع قوی از پودر دکلره هاست و سفید نوع ضعیف آن ؛سعی کنید از مارکهای معتبر و قابل اطمینان استفاده کنید تا موها آسیب کمتری ببینند .پایه ی دکلره از ۱ تا۱۰است که بنا بر مقاومت مو و مدت زمانی که روی مو میماند و به اصطلاح رنگ باز میکنند که به ترتیب :۱-مشکی ۲-قرمز ۳-قرمز نارنجی ۴-نارنجی قرمز ۵-نارنجی زرد ۶-زرد نارنجی ۷-زرد ۸-زرد روشن ۹-زرد خیلی روشن ۱۰-۱۱-۱۲ پلاتینه یا سفید است.

دقت کنید که پایه پلاتینه برابر است با سوختن و دمیج شدن کامل موها بنابراین آخرین درجه ی دکلره را همان پایه ۹ بدانید .مدت زمانی که مواد باید روی مو بماند روی سری متغیر و متفاوت است درواقع بستگی به مقاومت هر مویی دارد بنابراین برای اینکه به پایه ی دلخواه برسید باید کاملا حواس جمع باشید و مدام مقاوت موها را چک کنید تا مبادا آنها بسوزند.

یک روش برای تست مقاومت موها این است که موها را بکشید اگر حالت پوسیدگی نداشت یعنی هنوز مقاومت دارد و نباید به حالت پوسیدگی برسد.

تکفارس آی آر

همه این مراحل بر روی موهای رنگ شده را اصطلاحا دکوپاژ می گوییم.

برای دکلره یا دکوپاژ کردن هم مانند رنگ زدن از قانون ریشه و ساقه استفاده می کنیم چون همیشه ریشه ها تاثیر پذیرتر از ساقه هاهستند بنابراین اول ساقه ها را مواد می زنیم و بعد از آن ساقه ها را مواد می زنیم تا به پایه ی مورد نظر برسیم.

با درجه های دکلره آشنا شدیم لازم به ذکر است که برای مش باید از پایه ی۸ به بالا باشد و همینطور رنگهای انتخابی هم شماره ی ۸ به بالانیاز است.

نکته:هرچه رنگ رنساژ روی مو بیشتر بماند مو تیره تر خواهد شد.

خیلی از خانم ها از دکلره می ترسند و همینطور مایلند تا موهای روشنی داشته باشند ؛آنها میتوانند از دکو کرم استفاده کنند درواقع دکو کرم دکلره ی ضعیف است که البته قدرت دکلره را ندارد و نهایتا تا پایه ی ۷ می رسد و به طبع آن آسیب کمتری هم به موها میزند روش استفاده ی آن هم همانند رنگ است که با اکسیدان ۲ ترکیب کرده و استفاده میکنید و روش دیگر برای روشن کردن موها استفاده از رنگ۰۰۰ با اکسیدان ۳ یا ۱۲% است که این روش باعث می شود موها تا چند درجه روشن شود و رنگی که روی موها میگذارید بهتر خود را نشان دهد البته از رنگ ۰۰۰ برای مش استفاده نمی شود فقط برای هایلایت یا روشن کردن کل موها.

www.takfars.ir

نحوه و ترتیب دکلره و رنگ کردن

مانند نحوه ی رنگ کردن مو عمل می کنیم با این تفاوت که برای موهای کوتاه برای ساقه ی مو از اکسیدان ۹% و برای ریشه ی مو از اکسیدان ۶% استفاده می کنیم . بعد از عمل دکلره ی کامل رنساژ نمی کنیم بلکه مو را رنگ می کنیم. ویتامینه مو بعد از عمل دکلره فراموش نشود.موی خیلی بلند را در سه مرحله دکلره می کنیم . طول مو را به سه قسمت تقسیم می کنیم . اول تکه ی پائین بعد تکه ی بالا و بعد تکه ی بالاتر . یک تفاوت رنگ ایجاد می شود . بعد از عمل دکلره رنگی که می گذاریم باید مطابق قسمت تیره باشد .یعنی اگر دکلره به پایه ی هفت برسد از رنگ شماره ی شش استفاده می کنیم . برای دکاپاژ رنگ شرابی باید حد اقل یک ساعت صبر کنیم تا مثلا به حد نارنجی زرد برسد بعد می توانیم از رنگ C4 استفاده کنیم .

نکته:چنانچه مو قبلا به وسیله ی رنگهای گیاهی یا حنا و رنگهای تیره ی شیمیایی رنگ شده باشد ، هنگام دکلره پیگمنتهای رنگی به سختی از ساختمان مو خارج می شوند و پیگمنتهای زد و آبی در موقع خروج با هم ترکیب شده ایجاد رنگ سبز پر طاووسی میکند.در این مورد معمولا از ریمور ها یا می توانید از پودر رنگ بر افاسول استفاده کنید .

تفاوت رنگساژ و رنساژ :وقتی کل موها را دکلره می کنیم و روی آن رنگ میگذاریم رااصطلاحا رنگساژ میگوییم و اما رنساژ برای زمانی هست که بخواهیم فقط قسمتهایی از مو را دکلره و رنک کنیم مثل مش.

های لایت:در این روش تکه های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا ۳درجه ویا با دکلره برای داشتن رنگ های خاص(قرمز،مسی،دودی،…) روشن میکنند.

لولایت:این کار عکس های لایت بوده و در موهای بلوند تکه هایی را با رنگ (شماره ۳یا۴)تیره میکنند،در این روش مو باید ۱سانت رشد ریشه داشته باشد واز سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود.

سان لایت:همان طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن(دکلره کردن) بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به خاص شخص است گفته می شود.

مون لایت:این کار عکس سان لایت است و تکه زیریه مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود.

هاف لایت:روشی پر طرفدار است که نوک موها را به شکل های مختلف(ردیفی،یکی در میان مثل مش)از ۳ تا ۱۰ سانت بلوند یا رنگهای فا نتزی در میاورند

مووی لایت:یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر