تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور موهایی شاداب و پرپشت داشته باشید

image چطور موهایی شاداب و پرپشت داشته باشید

بافت مو از روی ضخامت رشته‌های مو یا محیط آن یا شرایط کوتیکول آن مشخص می‌شود.

محیط موی ظریف کم است و کوتیکول آن بسته است. در حالی که موهای ضخیم محیط بزرگ دارند و کوتیکول آنها معمولاً باز است که باعث می‌شود مو منافذ بیشتری داشته باشد. چه موهایتان مجعد باشد، چه صاف و چه فر، سه نوع بافت متوسط، ظریف و ضخیم داریم. در نهایت هدف از تقویت مو این است که بافت مو ضخیم تر و در نتیجه قوی تر شود و آسیب پذیری کمتری داشته باشد.

موهای ظریف

‌ موهای ظریف زیر نور تقریباً شفاف هستند. رشته‌های تکه تکه شده‌ی آن را حتی با پس‌زمینه‌ی متضاد به سختی می‌توان دید. هنگامی که یک رشته موی ظریف را بین انگشت شست و انگشت اشاره‌ی خود بچرخانید، آن را اصلاً حس نمی‌کنید؛ احساس خواهید کرد رشته‌ای از ابریشم است. آنها تنها دو ساختار مو، یعنی کوتیکول و کورتکس، دارند. ظریف هستند و معمولاً به راحتی می‌شکنند. این نوع مو به آسانی آسیب می‌بیند. نسبتاً صاف است و براق، بنابراین به سختی حالت می‌گیرند. تقویت مو برای موهای ظریف اهمیت زیادی دارد.

تکفارس آی آر

موی متوسط

این نوع بافت مو، نه زبر است نه ظریف هنگامی که یک رشته موی متوسط را بین انگشت شست و انگشت اشاره‌ی خود بچرخانید، احساسی مانند نخ پنبه‌ای خواهد داشت. نه سفت است و نه سخت. این نوع مو دارای دو لایه ساختار مو، یعنی کوتیکول و قشر است و ممکن است مدولا هم داشته باشد. معمولاً به راحتی نمی‌شکنند. قابلیت ارتجاعی هم دارد.

موی ضخیم

موی ضخیم موی زبر هم نامیده می‌شود. سعی کنید تاری از موی ضخیم را بین انگشت اشاره و انگشت شست خود بچرخانید. موی زبر سیمی و سخت به نظر می‌رسد. وقتی موهای خود را به جلو و عقب می‌غلتانید صدای آن را می‌شنوید. قوی‌ترین نوع بافت مو است. هر سه لایه‌ی مو، یعنی کوتیکول، مدولا و کورتکس را دارد. از آنجایی که سفت و سنگین است، معمولاً می‌توان مدل‌های مختلف مو را روی آن انجام داد.

انواع مو

www.takfars.ir

موهای انسان مانند بافت‌های مختلف، انواع مختلفی هم دارد. نوع مو از روی ضخامت و مقدار فر هر رشته مو مشخص می‌شود. در اصل چهار نوع مو وجود دارد: صاف، مجعد، فر و خیلی فر. البته تقویت مو در همه انواع مو اهمیت دارد ولی برای استفاده از محصولات تقویت مو لازم است نوع موی خود را بشناسید.

نوع اول: موی صاف

موی نوع اول هیچ گونه فری ندارد و به طور طبیعی صاف است. این نوع از مو به علت نداشتن انحنا براق و روغنی است. از آنجا که مو صاف است، روغن طبیعی موجود در پوست سر به پایین ساقه‌ی مو می‌رسد. نوع اول سه نوع فرعی دارد. نوع اول از ریشه تا نوک صاف است و هیچ انحنایی ندارد. بسیاری از دختران آسیایی در این دسته قرار دارند. نوع دوم کاملاً صاف نیست، بدنه‌ی بیشتری دارد و کمی انحنا دارد. نوع سوم صاف است، بدنه دارد و چند ناحیه از آن مجعد است. این نوع مو هم کمی خم می‌شود.

نوع دوم: موی مجعد

نوع دوم مو به طور طبیعی مجعد است و شبیه حرف S است. این نوع مو نه چرب است و نه خشک و سه نوع فرعی دارد. نوع اول در سرتاسر پوست سر امواجی طبیعی دارد اما فر نیست. نوع دوم موج‌های مشخص تری دارد. این نوع مو جهش ندارد. نوع آخر هم موج هایی دارد که تاب‌های مارپیچی شل می‌خورند. فرترین نوع مو در این دسته‌بندی است.

نوع سوم: موی فر

نوع سوم مو S مانند است و به طور طبیعی تاب می‌خورد. حلقه‌هایی ایجاد می‌کند که بدون محصولات آرایش مو قابل تشخیص هستند. موی این افراد معمولاً خشک است و روغن‌های طبیعی کف سر زیاد نیستند. نوع سوم سه نوع فرعی دارد. نوع اول بافت ابریشمی دارد و فرهای آن به وضوح دیده میشوند. نوع دوم فرهای مارپیچی و فنری دارد و بدون استفاده از محصولات مدل دادن به مو خیلی فر می‌شود. نوع سوم مو فرهای چرب است که خیلی به هم چسبیده و دسته‌ای هستند.

نوع چهارم: فر ریز

نوع چهارم مو خیلی پیچ و تاب‌خورده است. این نوع مو، چه خشک باشد چه مرطوب، شکل خود را حفظ می‌کند. به دلیل شکل رشته موها بسیار خشک است. روغن‌های طبیعی به نوک مو نمی‌رسند. نوع چهارم سه نوع فرعی دارد. دسته‌ی اول موهای فشرده و فنری هستند. تاب‌های مو فنری‌شکل و استوانه‌ای به نظر می‌رسند. نوع دوم الگوهای فشرده دارد و به وضوح قابل تشخیص است. نوع آخر Z مانند است و الگوی زیگزاگی دارد. به‌هم‌ریخته به نظر می‌رسد و بافت آن در محدوده‌ی ظریف تا مجعد و زبر قرار می‌گیرد. طول آن حدوداً نصف اندازه‌ی واقعی است.

روش های تقویت مو

تک فارس

اگر به دنبال راه‌هایی هستید که موهایتان سالم‌تر و براق به نظر برسید، راهش پیش ماست. بهترین روش های تقویت مو عبارتند از:

روغن نارگیل

روغن نارگیل به تقویت مو و بهبود بافت مو کمک می‌کند. برای مو رطوبت فراهم می‌کند، رشد را تحریک می‌کند و مانع از شکستگی و موخوره می‌شود. ماساژ منظم با روغن نارگیل می‌تواند طول موها را هم افزایش دهد.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا غنی از مواد مغذی است که کیفیت مو را بهبود می‌بخشد. می‌توان از آن به عنوان نرم‌کننده‌ی مو استفاده کرد که باعث رشد مو می‌شود، آن را تقویت می‌کند، مانع از ریزش مو می‌شود و گره‌ها را کاهش می‌دهد.

روغن زیتون

ساده‌ترین روش برای داشتن موهای ضخیم و پرپشت استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که به تحریک رشد مو کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز نه تنها برای سلامتی‌تان مناسب نیست، بلکه برای موهایتان هم مناسب است. به شدت باعث رشد مو می‌شود و آن را نرم می‌کند. همچنین حاوی پلی فنول و ویتامین سی است که موهایتان را درخشان می‌کند.

آملا (Amla)

T A K F A R S

خارتوت هندی، که آملا هم نام دارد، تا حد زیادی به بهبود بافت مو کمک می‌کند. همچنین آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی هم دارد. استفاده از آملا به بهبود رشد مو کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود درخشش بیشتری داشته باشد. بسته‌های آملای مو یا ترکیب آملای خام با روغن نارگیل موهای شما را تغذیه و همچنین آن را حسابی پر پشت می‌کنند.

پرتقال

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است که به رشد مو کمک می‌کند. به افزایش حجم مو کمک می‌کند و همچنین بافت مو را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ غنی از پروتئین است که به داشتن موهای بلند و حجیم کمک می‌کند. ساقه‌ی مو را تقویت می‌کند و کیفیت بافت مو را بهبود می‌بخشد. مواد مغذی موجود در آن از شکستگی مو جلوگیری می‌کند. ترکیب تخم‌مرغ و روغن عالی است که مصرف مداوم آن باعث می‌شود موهای براق و پرپشت داشته باشید. علاوه بر این تخم مرغ دارای ویتامین B است و به طور کلی غذاهای حاوی ویتامین B به رشد مو کمک زیادی میکنند.

خب حالا نوع مو و راه سالم‌تر کردن آن را می‌دانید. حتماً برای تقویت مو و مراقب از موهای خود از این مواد استفاده کنید تا موهای زیبایی داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر