تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور مواد غذایی را برای مدت بیشتری تازه نگهدارید

نحوه نگهداری مناسب و اصولی از آرد

آرد معمولا در هر آشپزخانه ای پیدا میشود . ولی اغلب مردم به دلیل نگهداری نادرست ، کیفیت آرد را از بین میبرند و باعث تغییر رنگ و طعم آرد میشود . اغلب مردم آرد را در بسته بندی کاغذی و یا داخل نایلون و در محیط آشپزخانه نگهداری میکنند .

image چطور مواد غذایی را برای مدت بیشتری تازه نگهدارید

نگهداری از آرد در کابینت و یا هر جای دیگری از آشپزخانه میتواند عمر مفید آن را کاهش دهد . بهتر است آرد را داخل یک ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید . هرگز آرد گندم یا برنج را در دمای اتاق نگهداری نکنید

نحوه نگهداری مناسب از نان برای افزایش طول عمر نان

تکفارس آی آر

نان یکی از مواد غذایی جدایی ناپذیر سفره خانواده های ایرانی است . اکثر مردم برای نگهداری طولانی مدت و برای جلوگیری از بیات شدن نان ، آن را در یخچال نگهداری میکنند . طعم نان در یخچال به راحتی عوض میشود و به سرعت کیفیت خود را از دست میدهد . بهتر است نان در ظرف مخصوص نگهداری نان و در دمای اتاق دور از نور خورشید و رطوبت نگهداری شود .

روش نگهداری اصولی از سیب زمینی

همه ما موقع خرید سیب زمینی معمولا مقدار زیادی خرید می کنیم . ولی نگهداری از سیب زمینی معمولا نیاز به دقت بیشتری دارد . سیب زمینی را هیچ وقت نباید در یخچال نگهداری کنید . همچنین از نگهداری سیب زمینی در زیر سینک ظرفشویی و یا کنار اجاق گاز خودداری نمایید . زیرا گرما و رطوبت باعث تولید مواد سمی در سیب زمینی میشود که بسیار برای بدن مضر است .

image چطور مواد غذایی را برای مدت بیشتری تازه نگهدارید

بهترین محل برای نگهداری از سیب زمینی ، جایی تاریک ، سرد و خشک است ( مانند انباری ) .موقع خرید بهتر است سیب زمینی های درشت را انتخاب نکنید و تا جایی که امکان دارد به مقدار کم خرید کنید . در صورتی که سیب زمینی را شسته اید ، قبل از انبار کردن ، حتما خوب خشک کنید .

www.takfars.ir

نحوه نگهداری اصولی ریحان

به دلیل اینکه ریحان بسیار عطر دلپذیری دارد ، بسیاری از مردم دوست دارند از این گیاه در آشپزی استفاده کنند . معمولا زمانی که فصل ریحان تازه است اکثر مردم مقدار زیادی ریحان خریداری کرده و برای ماههای بعد ذخیره میکنند .

image چطور مواد غذایی را برای مدت بیشتری تازه نگهدارید

نحوه صحیح نگهداری از آجیل

بادام ، گردو ، پسته ، فندق و انواع آجیل ها میتواند میان وعده مناسبی برای بدن باشند . آجیل ها معمولا گران قیمت هستند و در صورتی که به نحوه صحیحی از آنجیل نگهداری نکنید به سرعت کیفیت خود را از دست میدهند و مجبور به دور انداختن آن هستید .

برای نگهداری بلند مدت از آجیل ، بهتر است آن را درون یک نایلون فریزر ریخته و در یخچال نگهداری کنید . بهتر است آجیل در محلی از یخچال که خشک تر است نگهداری شود . هیچ گاه آجیل را در دمای اتاق و در مجاورت رطوبت نگه داری نکنید

سیر و پیاز

سیر و پیاز نیز در سفره ایرانی و غذاهای ایرانی بسیار پر مصرف است . همیشه سیر و پیاز را در محلی گرم و خشک نگهداری کنید . هیچگاه پیاز و سیر را در نایلون و یا ظرف های پلاستیکی نگهداری نکنید . بهترین ظرف برای نگهداری سیر و پیاز ، سبد است . نگهداری سیر و پیاز در سبد باعث گردش هوا در بین آنها شده و طول عمر آنها را افزایش میدهد.

نگهداری سیر و پیاز در یخچال باعث سریع تر خراب شدن آن ها میشود . همچنین سیر و پیاز را نباید در کنار میوه ها قرار داد چراکه باعث طعم گرفتن میوه ها شده و باعث خراب شدن سریع میوه ها می شود .

روش نگهداری قهوه

تک فارس

در حال حاضر برخی از مردم صبح را با نوشیدن یک فنجان قهوه آغاز میکنند . برای اینکه قهوه مورد استفاده شما ،طعم و کیفیت خود را برای مدت های طولانی حفظ کند لازم است که آن را در محل مناسبی نگهداری کنید . قهوه باید در یک ظرف دربسته و دور از رطوبت و حبوبات نگهداری شود .

هرگز قهوه را در یخچال نگهداری نکنید . قهوه جذب کننده قوی رطوبت است . قهوه به راحتی رطوبت یخچال را به خود جذب کرده و کیفیت و طعم خود را از دست میدهد . همچنین خارج کردن روزانه قهوه از یخچال ، باعث تغییر دمای پی در پی دانه های قهوه شده و از عمر مفید آن می کاهد . نگهداری قهوه در نزدیکی حبوبات مانند لوبیا و … میتواند طعم حبوبات را تغییر دهد .

نحوه نگهداری صحیح دارو

اکثر مردم داروهای خود را در یخچال نگهداری میکنند . لطفا توجه داشته باشید که نگهداری دارو در یخچال و هر مکان مرطوب دیگری درست نیست . هیچگاه دارو را در کابینتی که در آشپزخانه قرار دارد نگهداری نکنید . همچنین نگهداری دارو در حمام ، باعث فساد دارو میشود .

همیشه داروهای خود را در جایی خشک و خنک و دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر