تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور مسواک بزنید تا لثه دچار خونریزی نشود

حداقل ۲ بار در روز به مدت حداقل ۲ دقیقه مسواک زدن بزنید بهتر است یکبار شب قبل از خواب و بار دیگر صبح بعد از صرف صبحانه این اقدام انجام شود؛ استفاده از نخ دندان؛ مراجعه منظم به دندانپزشکی؛ تغذیه مناسب و کاهش مصرف نوشیدنی های حاوی قند و شکر مانند انواع نوشابه.

مسواک باید نرم و صاف باشد. در بعضی از متدها همزمان با تمیز کردن سطح دندان لثه را نیز با مسواک نرم ماساژ می دهیم. معمولاً با پرز مسواک با زاویه ۴۵ درجه در ناحیه طوق یا گردن که محل تلاقی لثه و دندان است، لرزشی به پرزهای مسواک می دهیم و بعد مسواک را به سمت سطح جونده می کشیم.

برای جلوگیری از التهاب و خونریزی لثه ها، هر روز با مسواک زدن پلاک های میکروبی را از روی لثه هایتان بردارید. تشخیص بیماری لثه در ابتدای بیماری مشکل است؛ اما نشانه های این بیماری عبارتند از تورم لثه، قرمز یا پر رنگ شدن لثه؛ البته خون رنگ لثه ی افراد از پوست آن ها تبعیت میکند.

افراد با پوست روشن، رنگ لثه هایشان صورتی رنگ است، اگر با کوچکترین تحریکی لثه خونریزی کند، نشان دهنده شروع بیماری است.

علت اصلی خونریزی از لثه عدم رعایت بهداشت

تکفارس آی آر

با توجه به اینکه همواره پلاک میکروبی روی لثه ها تشکیل می شود افراد می بایست هر روز با مسواک و خمیر دندان این پلاک های میکروبی را از روی لثه هایشان بردارند. اگر این لایه برداشته نشود، سیستم دفاعی بدن برای از بین بردن میکروب ها فعال می شود در نتیجه لثه دچار التهاب و خونریزی خواهد شد.

برای التهاب لثه استفاده از دهانشویه یا آب نمک با غلظت خاص می تواند مفید باشد، البته قبل از اسفاده از آن باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر