تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور مدیر با اعتماد به نفسی باشید

image چطور مدیر با اعتماد به نفسی باشید

به خود و اعضای تیمتان انرژی دهید

محیط شرکت یا سازمان شما نباید کسل‌کننده باشد. سعی کنید با راه‌اندازی برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده محیط خوبی برای انگیزه دادن به کارمندانتان فراهم کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند مردمی که در محیط کار خود لحظات شادی تجربه می‌کنند، خلاقیت و بهره‌وری بیشتری دارند و در تصمیم‌گیری‌های خود موفق‌تر عمل می‌کنند. خندیدن باعث آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن می‌شود. تأثیر این ماده‌ی شیمیایی ۱۰ برابر قوی‌تر از مرفین است و مانند یک ورزش سنگین شما را سرحال می‌آورد. بنابراین اگر می‌خواهید خلاقیت اعضای تیم خود را بالا ببرید و نتیجه‌ی بهتری بگیرید، خندیدن را فراموش نکنید.

به خود و اعضای تیمتان جایزه بدهید

این کار را می‌توانید با تأیید کردن اعضای تیم یا دادن هدیه‌های کوچکی که می‌دانید آن‌ها را خوشحال می‌کند، انجام دهید. البته این کار نیازمند شناختن تک‌تک اعضای تیم و علاقه‌مندی‌هایشان است.

تکفارس آی آر

از کارمندان خود قدردانی کنید

از یک زنگ یا آهنگ مخصوص برای جشن استفاده کنید و از کارمندانتان بخواهید بعد از شنیدن این صدا در یک محل مخصوص دور هم جمع شوند. سپس لحظه‌های خاص یا موفقیت‌های یک کارمند را جشن بگیرید. این کار باعث شکل گرفتن یک فرهنگ خوب در شرکت شما می‌شود.

برنامه‌ها و اهداف خود را دوباره تنظیم کنید

هرازگاهی برنامه‌های خود را مجددا بررسی کنید و ببینید که آیا شما را به سمت هدف هدایت می‌کنند یا خیر. از تغییر کردن نترسید و دیگر اعضای تیم را در تصمیم‌گیری‌های خود شریک کنید. بعدازاینکه تصمیمات جدید گرفتید، مورد سوم ذکرشده در لیست را انجام دهید. به یاد داشته باشید که تغییر دادن یک هدف به معنای این نیست که شما از ابتدا مسیر اشتباهی انتخاب کرده‌اید، بلکه به معنای انجام دادن مهم‌ترین عامل افزایش بهره‌وری در رهبری، یعنی انعطاف‌پذیری است.

همواره در حال رشد باشید

www.takfars.ir

رهبری یک کسب‌و‌کار مانند یک سفر است و اگر فکر می‌کنید به انتهای آن رسیده‌اید، لازم است که در طرز تفکر خود تجدید نظر کنید. رشد شخصیتی و حرفه‌ای خود را به‌طور مرتب تحت نظر داشته باشید و با خودتان رقابت کنید. سعی کنید خودآگاهی خود را بالا ببرید و همواره در حال یاد گرفتن مسائل جدید باشید.

به خودتان استراحت دهید

بیش از اندازه کار کردن باعث از بین رفتن میزان تمرکز و دقت می‌شود. به‌ازای هر ۸۰ تا ۱۲۰ دقیقه کار کردن، ۱۰ دقیقه به خودتان استراحت دهید، فعالیت مغزتان را آرام کنید و کارهای پیشنهادی زیر را انجام دهید:

مدیتیشن کنید

به موسیقی گوش دهید

بخندید

برای یک پیاده‌روی کوتاه به طبیعت بروید

همکارانتان را نیز تشویق کنید که همین فعالیت‌ها را انجام دهند تا با انرژی بیشتری به کارشان ادامه دهند.

از هر فرصتی برای خوشحالی کردن استفاده کنید

به‌عنوان یک رهبر سعی کنید از هر فرصتی برای خوشحالی کردن استفاده کنید. این کار را به یک عادت تبدیل کنید و دیگر اعضای تیم خود را نیز به آن تشویق کنید. جمله، داستان‌، کتاب، سایت و اخبار خوب و خنده‌دار را با اعضای تیم خود در میان بگذارید و یک فرهنگ مثبت و باانرژی در سازمان خود ایجاد کنید.

تک فارس

به خودتان و دیگران انگیزه بدهید

رهبران مشتاق و باانگیزه، باور دارند که فعالیت‌هایشان برای مشتری‌ها و مردم جامعه مفید است. آن‌ها به‌طور ذاتی افراد باانگیزه‌ای هستند و می‌خواهند به بهترین شرایط ممکن دست پیدا کنند. آن‌ها دیگران را نیز تشویق می‌کنند که از پله‌های پیشرفت بالا بروند و به اهدافشان برسند. آن‌ها به‌طور دائم چشم‌اندازها را به همکاران خود یادآوری می‌کنند و به فعالیت‌های خود و آن‌ها، معنا و جهت می‌دهند. شما به‌عنوان یک رهبر باید با قدرت خودتان به دیگران انگیزه بدهید و آن‌ها را به سمت موفقیت هدایت کنید.

بین زندگی و کار خود تعادل برقرار کنید

نتیجه‌ی تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد کارمندان ترجیح می‌دهند ساعات کاری انعطاف‌پذیر داشته باشند تا بتوانند به کارهای شخصی خودشان نیز رسیدگی کنند. این روزها ابزارهای کاری و ارتباطی به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند که اکثر افراد می‌توانند کارشان را از هرجایی که باشند، انجام دهند. بنابراین اگر امکاناتش را دارید، به کارمندان خود اجازه بدهید تا جایی که به کارشان لطمه‌ای وارد نمی‌شود، خودشان ساعات کاری را انتخاب کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر