تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور شکمی کوچک و صاف داشته باشید

image چطور شکمی کوچک و صاف داشته باشید

زودتر بخوابید

ورزش و رژیم غذایی در به دست آوردن تناسب اندام بسیار تاثیرگذار هستند، اما بدون خواب کافی و راحت، از شر چربی شکمی در امان نخواهید بود. خواب کافی، یعنی ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب که از ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب شروع شود. بدون این میزان خواب، بدنتان در حالت اضطرار و استرس قرار می‌گیرد و هورمون هیجان به نام کورتیزول ترشح می‌کند.

این هورمون در افزایش تولید و ذخیره سازی بافت جربی به ویژه در ناحیه شکم تاثیر مستقیم دارد.

ماست کم‌چربی

تکفارس آی آر

با انتخاب ماست و گنجاندن آن در رژیم غذاییتان یک برد و پیروزی شیرین به دست خواهید آورد. هم به دلیل اینکه تحقیقات نشان داده‌اند که کلسیم برای افزایش سوخت و ساز چربی در بدن لازم است و سرعت آن را افزایش می‌دهد و هم به این دلیل که ماست یک محصول پروبیوتیک است که عملکرد روده و فرایند جذب و هضم را تسهیل می‌کند.

محصولات پروبیوتیک مانند ماست، نان و کلم ترش، از نفخ شکمی جلوگیری می‌کنند که در کوچک شدن سایز شکم موثر است.

آووکادو میل کنید

آووکادو دارای یک نوع قند نادر است که در کاهش سطح انسولین در خون تاثیر دارد و این کاهش در نتیجه به کاهش ذخیره‌سازی چربی در بدن می‌انجامد.

دلیل دیگر برای استفاده از آووکادو این است که این میوه دارای چربی ضروری مفید در کاهش وزن است که از ایجاد هوس و میل به غذا خوردن جلوگیری می‌کند.

www.takfars.ir

ترکیب ورزش‌های هوازی و قدرتی

انجام ورزش‌هایی که برای شکم توصیه می‌شود، در حالی در تقویت آن موثر هستند که بافت آن عضلانی باشد و چربی نداشته باشد. یکی از باورهای غلط در کاهش وزن این است که روی بخش خاصی از بدن برای آب کردن چربی آن تمرکز کرد. بدن شما خودش تصمیم می‌گیرد که از کجا چربی بسوزاند، اما نکته موثر در کاهش چربی شکمی این است که از ترکیب ورزش‌های هوازی و قدرتی برای کاهش سایز کلی بدن و چربی‌سوزی عمومی آن کمک بگیرید.

هر کدام از این ورزش‌ها به گونه‌ای در کاهش چربی شکم موثر خواهند بود و عضلات را به چربی‌سوزی وادار خواهند کرد.

منیزیم بخورید

منیزیم یک ماده معدنی عالی برای کنترل انرژی رسانی و تنظیم وضعیت بهره‌گیری از کربوهیدرات، چربی و قند است که اگر نباشد، در این فرایند اختلال صورت می‌گیرد و میزان اضطراب، چاقی و ذخیره‌سازی انرژی در بدن افزایش می‌یابد.

همچنین منیزیم در ایجاد خواب راحت و عالی موثر است و به نوعی آرام‌بخش محسوب می‌شود. تخم کدو تنبل، آووکادو و سبزیجات دارای برگ سبز از مواد غذایی سرشار از منیزیم هستند.

ذهن خود را آرام کنید

افراد مضطرب و پراسترس، بیش از دیگران غذا می‌خورند و چاق می‌شوندو استرس روی ذخیره سازی چربی در شکم تاثیر مستقیم دارد که باید از آن دوری کرد.

اگر زندگیتان پر از شلوغی، کش‌مکش و دغدغه است که باعث اضطرابتان می‌گردد، از ورزش، یوگا و میدیتیشن برای آرام کردن ذهن خود کمک بگیرید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر