image, چطور شب بدون قرص خواب و دارو راحت بخوابیم

گیاه پنج انگشت

این گیاه می‌تواند به درمان بی خوابی به ویژه در زنان در طول چرخه قاعدگی کمک کند. این گیاه انقباضات ماهیچه‌ها در دوره قاعدگی را در حین خواب کاهش می‌دهد.

ملاتونین

ملاتونین به عنوان یک درمان خوب برای بهبود شرایط خواب، شناخته شده است. این ماده را می‌توان در مواردی استفاده کرد که سن شخص بالا می‌رود یا احساس خستگی شدیدی پس از کار مداوم به او دست می‌دهد.

مدیتیشن

انجام مدیتیشن به طور منظم، در کاهش استرس و داشتن خوابی راحت به هنگام شب کمک خواهد کرد. برخی از انواع موثر مدیتیشن، یوگا و مدیتیشن ویسپاسانا است.

هیپنوتیزم

هیپنوتیزم باعث متمرکز شدن و هوشیاری بیشتر فرد می‌شود، در نتیجه شخص به طور کامل ذهن خود را برای دریافت انواع پیشنهادات باز می‌کند. همچنین این درمان باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون ناشی از بی خوابی می‌شود.

آروماتراپی

عطر و بویی که یک اسانس طبیعی از خود ساطع می‌کند، به عنوان یک درمان طبیعی بی‌خوابی برای افراد استفاده می‌شود. در واقع، روغن اسطوخودوس به خواب بهتر افراد کمک می‌کند و شخص صبح‌ها به جای خستگی، احساس تازگی و طراوت می‌کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اگر مشکل خواب در شب دارید، احتمالاً به نور بیشتری احتیاج دارید. اگر صبح زود از خوابی بیدار می‌شوید، بهتر است برای دریافت نور بیشتر بعد از ظهرها در محله خود قدمی بزنید.

رژیم غذایی

برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و کاهش مصرف برخی مواد غذایی غنی از قند می‌تواند به بهبود الگوی خواب شما کمک کند. سعی کنید از مصرف کافئین به طور منظم اجتناب کنید؛ همچنین سعی کنید از غذا‌هایی که حاوی منیزیم هستند، بیشتر استفاده کنید.

یوگا

اگر شب‌ها بی‌خواب هستید، یوگا را امتحان کنید. این ورزش باعث وحدت جسم، روح و ذهن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده که ورزش یوگا باعث بهبود الگوی خواب شخص می‌شود.

سنبل کوهی

این گیاه طبیعی یک درمان خانگی عالی برای کاهش اضطراب و استرس است که به حل مشکل بی خوابی کمک می‌کند. این گیاه را می‌توان دم کرد و شب‌ها قبل از خواب به عنوان چای نوشید. به دلیل خاصیت آرام‌بخش طبیعی این گیاه، شما می‌توانید خوابی خوب و راحت داشته باشید.

بادرنجبویه

این گیاه خواصی دارد که به کاهش اضطراب کمک کرده و خواب را بهبود می‌بخشد.

طب سوزنی

این روش نیز به درمان بی خوابی کمک می‌کند. به دلیل افزایش ترشح ملاتونین در طب سوزنی، افرادی که از این درمان استفاده می‌کنند، معمولاً از خوابی لذت بخش و طولانی بهره می‌برند.

داروهای چینی

بی‌خوابی معمولاً به دلیل ضعف کلیه‌ها اتفاق می‌افتد. این موضوع منجر به خستگی شدید می‌شود و بیشتر در میان زنانی که در دوران یائسگی هستند، رایج است. با این حال، داروهای چینی به غلبه بر این مشکلات کمک می‌کند.

آیورودا

برای بهبود خواب در شب، قبل از خواب مقداری روغن را بر روی سر خود بمالید. این کار باعث آرامش شخص می‌شود و اضطراب و استرس فرد را کاهش می‌دهد.

چای بابونه

چای بابونه فشار ماهیچه‌ها را کاهش داده و منجر به از بین رفتن اضطراب می‌شود. یک الی دو ساعت قبل از خواب، یک فنجان چای بابونه بنوشید تا خواب راحتی داشته باشید.

موسیقی

یک درمان مبتنی بر موسیقی راه بسیار خوبی برای بهبود چرخه خواب شما است. این درمان باعث خوابی طولانی و لذت‌بخش می‌شود.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید