تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور شاداب زیبا و جوان به نظر برسیم

image چطور شاداب زیبا و جوان به نظر برسیم

پوستتان را تمیز و مرطوب نگه دارید

تمیز کردن و حفظ رطوبت پوست با سلامت آن در ارتباط است. برای تمیز کردن پوست، باید دقت داشته باشید که از صابون های روزانه استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و پیری پوست میشود. به جای این صابون ها از پاک کننده هایی استفاده کنید که ضمن حفظ رطوبت پوست، آن را شست شو و تمیز میکند.

ساختار چهره تان را تعریف کنید

با حفظ زیبایی ابرو و مژه ها، خوش حالت نگه داشتن آنها و توجه به چشم ها میتوان برای چهره، ساختاری ایجاد کرد که نه تنها زیبایی را برای شما به همراه دارد بلکه در جوانتر نشان دادن چهره شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود (در نظر داشته باشید بیش از حد بالابردن ابروها با روش های مصنوعی، از تناسب چهره شما می کاهد و زیبایی صورت را از بین میبرد).

تکفارس آی آر

سبک موهایتان را تغییر دهید

برای شستشوی موها، از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید تا تارهای موی شما نازکتر به نظر برسند. در ضمن، سعی کنید هنگام رنگ کردن موها، از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا نازک بودن تارهای مو، خود را واضح تر نشان دهد؛ همچنین گاهی از شامپوهای نرم کننده استفاده کنید تا از خشکی موها جلوگیری شود.

لطفاً لبخند بزنید

تحقیقات آکادمیک نشان میدهد لبخند زدن تاثیر زیادی در جوانتر جلوه دادن چهره دارد. در یکی از این تحقیقات از افراد خواسته شد تا از بین عکس های متنوع، سن و سال صاحبان عکس را حدس بزنند. حدس و گمان آزمودنیها، حکایت از آن داشت که چهره های غمگین و گرفته، سالخورده تر و چهره هایی که در عکس ها لبخند داشتند، جوانتر به نظر میرسیدند.

متناسب با اندامتان لباس بپوشید

www.takfars.ir

اگر گلو یا گردن شما چین و چروک دارد، لباسهای تنگ و یقه گرد نپوشید؛ در این شرایط پوشیدن تیشرت یا پیراهن یقه دار، گزینه بهتری است و اگر شکمتان بزرگ است، پوشیدن تیشرت های تیره رنگ را فراموش نکنید.

دستهایتان را فراموش نکنید

استفاده مرتب از کِرِم دست، بهویژه انواعی که دارای ویژگی ضد اشعه آفتاب هستند را جزء برنامه های روزانه تان قرار دهید. با مصرف این کِرِم ها میتوان پوستهای تیره را لایه برداری و به روشن و جوانتر جلوه دادن آنها کمک کرد. همچنین میتوانید از مخلوط نمک دریا و آب لیموترش تازه، اسکراب تهیه کنید و با استفاده از مسواک، آن را به آرامی به دستهای خود بمالید و پس از مدتی شستشو دهید.

انگور بخورید

سوربیتول – مادهای که باعث شیرینی طعم انگور، توت، آلو و گلابی میشود – به پوست شما رطوبت میبخشد و با این کار، به شادابی آن کمک. هر چه پوست مرطوبتر باشد، سلول های آن دیرتر از بین میروند. بنابراین با مصرف انگور، می توان پوست را زنده و سالم تر نگه داشت.

سبزیجات بخورید

ویتامین k موجود در سبزیجات برگسبز، از جمله کلم پیچ، ضمن جلوگیری از لخته شدن خون، به کاهش اثر کبودی و تیرگی پوست کمک میکند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی نیز لایه محافظتی قوی برای پوست، در برابر اشعه ماوراءبنفش ایجاد میکند و باعث جوانی پوست میشود.

ماهی روغنی و روغن ماهی بخورید

گنجاندن سالمون و سایر ماهی هایی که سرشار از امگا ۳* هستند در رژیم غذایی توصیه می شود. به طور کلی، خوردن ماهی های چرب، دوبار در هفته، نیاز بدن به این ترکیبات را برطرف میکند و باعث جوانی پوست می شود.

ورزش کنید

تک فارس

هر چه در طول هفته بیشتر ورزش کنید، عضلات بدن کمتر احساس خستگی میکنند. ضمناً ورزش کردن باعث میشود راحتتر و عمیقتر به خواب بروید. برای ورزش کردن، به یک نوع ورزش اکتفا نکنید؛ ورزش های استقامتی برای تقویت عضلات، ورزش های کششی برای انعطاف پذیری بدن و ورزشهای تعادلی برای حفظ آرامش، بسیار موثراَند.

یک اسید چرب ضروری و دارای خواص ضد التهابی است که باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر