تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور سرحال از خواب روزانه بیدار شوید

۱۵ دقیقه حرکات کششی انجام دهید

به محض اینکه صبح از خواب بیدار شدید، حرکات کششی یا یوگا را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید. این حرکات بطور طبیعی محرکی برای بدن شما به‌حساب می‌آیند. عملکرد این حرکات کششی برای مغز انسان درست مثل خوردن یک فنجان قهوه اسپرسو است. بر خلاف قهوه، این افزایش انرژی، طبیعی بوده و می‌تواند در تمام طول روز همراه شما باشد.

وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید

هنگامی که روز خود را با چک کردن ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی شروع می‌کنید، خودتان را در معرض استرس قرار می‌دهید. به جای انجام این کارها، سعی کنید کتاب بخوانید یا یک کار خلاقانه انجام دهید.

برای روز خود برنامه‌ریزی کنید

تکفارس آی آر

اگر از شب قبل برای خودتان فهرستی از کارهایی که باید در طول روز انجام دهید، تهیه نکردید حتما صبح این کار را انجام دهید. این کار در طول روز شما را هدفمند می‌کند. همچنین کمک می‌کند که متمرکز بمانید و مطمئن شوید که می‌توانید کارهای بیشتری در طول روز انجام دهید.

موسیقی شاد گوش دهید یا یک کتاب الهام‌بخش بخوانید

روز خود را با گوش دادن به یک موسیقی مثبت یا خواندن یک کتاب الهام‌بخش، شروع کنید. این مجموعه کارها به دلیل ایجاد نگرش مثبت در شما باعث می‌شود روز بهتری داشته باشید.

صبحانه سالم و کاملی بخورید

می‌دانم این را قبلا بارها شنیده‌اید، ولی صبحانه بسیار مهم است. از زمانی که شروع به خوردن صبحانه‌ی سالم کنیم، انرژی بیشتری خواهیم داشت، کارهای بیشتری انجام می‌دهیم و بهتر می‌توانم تمرکز کنیم. برخی از مردم نمی‌توانند در ساعات اولیه‌ی صبح، غذا وارد معده‌ی خود کنند؛ اگر شما جزو این افراد هستید، حداقل یک میان‌وعده سالم همراه خود داشته باشید تا در هنگام گرسنگی از آن استفاده کنید.

www.takfars.ir

کارهایی که باعث نشاط می‌شود انجام دهید

کاری انجام دهید تا خود را شاد کنید. انتخاب این کار ممکن است برای هرکسی متفاوت باشد. ممکن است کار شادی‌بخش مورد نظر گرفتن یک قهوه از کافی‌شاپ مورد علاقه‌، خواندن یک متن در مجله یا انجام یک تمرین ورزشی باشد. فقط به خودتان اطمینان دهید که زمانی برای خود دارید و کاری انجام دهید که از آن لذت ببرید.

آب کافی بنوشید

بعد از ۸ ساعت خواب، حتما احساس کم آبی خواهید کرد. بنابراین صبح یک لیوان بزرگ آب بنوشید و به سرحال شدن و انرژی گرفتن خود، کمک کنید. کمی لیمو ترش به آب خود اضافه کنید. لیمو باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند و شما احساس انرژی بیشتری خواهید داشت.

حتی اگر در خانه مانده‌اید، آماده باشید.

زمانی را برای حاضر شدن در روز برای خود قرار دهید، مگر اینکه بخواهید درآن روز تنبل باشید (که گاهی اوقات خوب است.). حتی اگر هیچ کاری برای انجام دادن ندارید، لباس بپوشید وآماده باشید؛ این کار کمک می‌کند که احساس انرژی بیشتری بکنید و و از روز خود لذت ببرید.

در ساعت مشخصی بیدار شوید

طبیعی است که گاهی اوقات دوست دارید بیشتر بخوابید؛ ولی واقعا باید سعی کنید هرروز سر ساعت مشخصی بیدار شوید. این کار باعث می‌شود تا بدن شما برنامه‌‌ی زمانی مشخصی داشته باشد، که احتمالا راحت‌تر از خواب بیدار می‌شوید. اگر به این برنامه عمل کنید در نهایت ممکن است بدون هیچ گونه زنگ بیدارباش، خودتان خودبه‌خود بیدار شوید.

خود را مجبور کنید ابتدا کار مشکل‌تر را انجام دهید

وقتی که آماده برای شروع به کار هستید، خود را مجبور کنید ابتدا مشکل‌ترین کار را انجام دهید. این روش کمک می‌کند تا روز بهتری داشته باشید؛ چون مطمئن هستید که حداقل یک کار بزرگ را انجام داده‌اید. همچنین باعث می‌شود که فعال‌تر باشید و شما را تشویق می‌کند تا روز خود را به شکل بهتری پیش ببرید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر