تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور زندگی و محیط اطراف خود را شاد کنید

image چطور زندگی و محیط اطراف خود را شاد کنید

از آدم‌های سمی فاصله بگیرید

همه‌ی آدم‌ها نمی‌خواهند به شما ضربه بزنند، اما تعداد انگشت‌شماری هستند که لذت می‌برند روزتان را کمی ناخوشایندتر از همیشه بکنند. ما نباید علت عدم بهره‌وری این آدم‌ها را تشخیص دهیم یا تشریح کنیم. شما می‌توانید وقت‌تان را صرف کارهایی بهتر از حدس و گمان درباره‌ی موضوع عصباینت دیگران بکنید.

اگر فردی برای اشتباهات‌اش، عامدانه یا غیرعامدانه، عذرخواهی نمی‌کند، این یک پرچم قرمز است. اگر کسی هرگز عذرخواهی شما را نمی‌پذیرد، این هم یک پرچم قرمز است. بهتر است فرض کنید این یک بازی بچگانه است و آن فرد دوست دارد دردسر ایجاد کند. همه‌ی تلاش‌تان را بکنید تا از این آدم‌ها اجتناب کنید، اما اگر این آدم مشتری یا رییس یا فردی است که نمی‌توانید به راحتی از او اجتناب کنید، از دردسرهایی که درست می‌کند لذت ببرید.

هم‌دل باشید

تکفارس آی آر

هم‌دلی یعنی قابلیت هم‌ذات پنداری با فردی دیگر در سطح هیجانی، با نهایت خلوص نیت. دلسوزی یعنی تایید رنج کشیدن یک فرد از دور که معمولا با کمی قضاوت همراه است. کسی که برای من احساس تاسف می‌کند هرگز کمکی به من نمی‌کند. کسی که به من نزدیک می‌شود و به سادگی تایید می‌کند که اوضاع چه‌قدر خراب است، به من کمک می‌کند.

اوضاع را بسنجید، آیا راهی هست که بدون توهین کردن به آن فرد کمک کنید؟ حتی یک لبخند و دعوت به بیرون ریختن هیجان چیزی است که برای تغییر دادن روز آن فرد لازم است. محبت خالص، سریع‌ترین و موثرترین راه برای تبدیل وضعیت منفی به وضعیت مثبت است. من تلاش می‌کنم به یاد داشته‌باشم وقتی با دیگران تندی می‌کنم تا چه حد ناراحت هستم. وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرم معمولا فقط به یک آغوش نیاز دارم.

برای اعتبار بخشیدن به اعتماد به‌نفس‌تان به دیگران رجوع نکنید

اگر برای حفظ اعتماد به‌نفس‌تان در سطحی خوب، کاملا به دوستان و خانواده تکیه کنید، در را برای دیگران باز می‌گذارید تا بیایند و شما را تضعیف کنند. شما باید کلید این در را به موتور شادی خودتان بسپارید. اگر نتوانید حس اعتماد به‌نفس و عشق به خودتان را در درون‌تان ایجاد کنید، در نهایت موج‌های هیجانی را از هر فردی که اطراف‌تان است دریافت می‌کنید. اگر آدم‌هایی را که مقاصد پلید دارند در نظر نگیریم، بیش‌تر آدم‌هایی که با آنها تعامل دارید شما را خیلی خوب نمی‌شناسند. این آدم‌ها حتی اگر بهترین نیت را داشته‌باشند، چگونه می‌توانند چیزی را که نیاز دارید به شما بدهند؟

من با اندیشیدن به خودم و دیگران فهمیده‌ام جاده‌ی عشق ورزیدن به خود با خنده هموار می‌شود. شما باید بتوانید به این‌که چگونه به خاطر چیزهای کوچک ناراحت می‌شوید، به این‌که آدم‌های حقیر چگونه سعی می‌کنند نفس‌شان را محافظت کنند، به این‌که چه آسان می‌توانید عاشق فردی به جالبی خودتان باشید، بخندید. حس تحسین و عشق ورزیدن به خودتان را بپرورانید تا موج‌هایی که آدم‌ها به شما تحمیل می‌کنند بی‌اهمیت‌تر از آن‌چه که هست به نظر برسد.

www.takfars.ir

وقت زیادی را به مراقبت از خودتان اختصاص دهید

آمدن این مورد بعد از نکته‌ی قبلی دلیل دارد. من مربیان یوگا را دیده‌ام که زود به خشم می‌آیند. توصیه‌های هوشمندانه، شیوه‌های بی‌نقص، و دانش گسترده مانع از آن نمی‌شود که مثل آدم‌ها رفتار نکنند. آدم‌ها عصبانی می‌شوند و این یک واقعیت است. بنابراین، وقتی یاد می‌گیرید نفس‌تان را که دچار خشم لحظه‌ای شده‌است، رها کنید، به یاد داشته‌باشید این یک گذرگاه است، هدف نیست.

یک تصمیم جدی برای از بین بردن این انرژی‌های منفی بگیرید.

هر دو دست را روی قلب‌تان بگذارید و با صدای بلند نیت خود را بر زبان بیاورید. شما می‌توانید آن را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید و علاوه بر به زبان آوردن‌اش، آن را بسوزانید. قصد و نیت‌تان را چند بار تکرار کنید. ما از چاکرای گلوی‌مان قدرت زیادی را کسب می‌کنیم و از دست می‌دهیم. برای پاکسازی کردن و محافظت، از صدای‌تان استفاده کنید.

انرژی منفی را با خمیازه کشیدن از بین ببرید.

گفته می‌شود خمیازه کشیدن یک ابزار عالی برای پاکسازی انرژی‌های بد است. ممکن است احساس کنید که تمایلی به کشیدن خمیازه ندارید، اما اگر شروع به خمیازه کشیدن کنید و طوری رفتار کنید که انگار خیلی خسته هستید و نیاز به چرت زدن دارید، ممکن است در کمال شگفتی‌تان خمیازه ادامه پیدا کند. شما می‌توانید این کار را درست بعد از آن‌که نیت‌تان را به لحاظ ذهنی مشخص کردید و مقاومت شدیدی را در برابر استفاده از صدای‌تان برای تماس با قدرت و کمک‌های الهی احساس کردید، انجام دهید.

درام یا موسیقی درام برای پس‌زمینه پخش کنید.

اگر در خانه درام ندارید، نگران نباشید یوتیوب دارای ویدیوهای زیادی از موسیقی درام شامانی، آفریقایی یا بومی آمریکایی است. در حالی که برخی از تکنیک‌های ذکر شده در اینجا را انجام می‌دهید، آهنگی را که دوست دارید پیدا کنید و آن را به عنوان پس‌زمینه‌ی کارتان پخش کنید. اگر این آهنگ‌ها برای‌تان جذابیتی نداشت، سراغ یک میز چوبی بروید و با دستان‌تان آهنگ روی میز بزنید.

از گیاهان خوشبو استفاده کنید

مریم‌گلی سفید، شناخته‌شده‌ترین گیاه مورد استفاده برای این روش پاکسازی است، اما یک دسته رزماری خشک‌شده، سدر یا درمنه همگی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند. دسته‌ی گیاهان دارویی را روشن کنید و زمانی که خوب شعله‌ گرفت، آن را فوت کنید تا خاموش شود و اجازه بدهید دود آن در فضا پخش شود. دود را در تمام هفت چاکرای خود و تمام میدان انرژی بیرونی خود بچرخانید. کف پای‌تان را فراموش نکنید. در حین این‌که به هر چاکرا می‌پردازید، بازوی خود را از آن ناحیه دور کنید (انگار که با یک دست دستمالی را از گردن خود بیرون می‌کشید).

تک فارس

هنگامی‌که دود را در تمام قسمت‌های بدن‌تان چرخاندید، همراه با قدرت اراده‌ی خود، کل اتاق (یا کل خانه) را با دسته گیاه دارویی که در دست دارید راه بروید و اطمینان حاصل کنید که به تمام گوشه‌ها و زیر مبلمان دود را می‌رسانید و البته حواس‌تان باشد هنگام راه رفتن چوب‌های داغ را روی زمین به اشتباه نیندازید. یک پنجره (یا چند پنجره) را باز کنید تا بو و انرژی‌های پایین خارج شوند و فضا را ترک کنند و در عین حال به صورت ذهنی یا با صدای بلند به آن‌ها دستور بدهید که خارج شوند.

اگر درگیر مشکلات مربوط به پول هستید (به ویژه اگر آن روز یا اخیرا این مشکلات پدیدار شده‌اند)، کیف یا کیف پول خود را نیز با دود پاکسازی کنید. اگر کامپیوترتان روشن است یا پیام‌های ایمیل تان را باز می‌کنید، کامپیوتر را نیز پاکسازی کنید. وسایل الکترونیکی سریع تاثیر می‌پذیرند و این نشان می‌دهد که شما انرژی منفی دریافت کرده‌اید.

یک دعا / مانترای پاکسازی و محافظت بگویید

به عنوان مثال:

من، (نام کامل خود را وارد کنید)، به هیچ موجود زنده و غیر فیزیکی اجازه‌ نمی‌دهم که برای اهداف غیر عشقی به بدن، ذهن، روح، روان و عرصه‌ی انرژی‌ام وارد شوند. من تمام قراردادها، وعده‌ها و توافق‌هایی را که ممکن است در تمام زمان‌ها، فضاها و ابعاد به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه ایجاد کرده‌ باشم و به هر نحوی روحیه‌ی شاد مرا لکه‌دار می‌کنند، نقض می‌کنم. من این موافقتنامه‌ها را از این لحظه تا زمان گذشته، از طریق هر تجربه‌ای در گذشته‌ام، و از این لحظه تا پایان تمام زمان‌ها، منقضی می‌کنم.

من فرمان می‌دهم که این انرژی‌ها و آدم‌ها همین حالا فضای مرا ترک کنند. آن‌ها قدرتی بر من ندارند. من حفاظت الهی را در برابر این انرژی‌ها می‌خواهم،‌ می‌خواهم که به هیچ وجه و به هیچ دلیلی به عرصه‌ی انرژی من وارد نشوند. حالا با این نیت قلبی و اراده‌ی آزادم، سپری از نور حول خودم ایجاد می‌کنم. از شما متشکرم که این کار قبلا انجام شده‌است.

چنان‌چه در مورد بعضی از تکنیک های دیگر ذکر شد، ممکن است مجبور شوید چندین بار تکرار کنید و آن را با صدای بلند بگوئید. شما می‌توانید دست راست خود را به آرامی روی گلوی‌تان قرار بدهید تا ارتعاش صدای‌تان را در حین گفتن دعا یا مانترا احساس کنید. به راحتی می‌توانید این دعا را به فهرست موارد دلخواه‌تان اضافه کنید. هیچ چیز همیشگی و غیر قابل تغییر نیست.

از یک جغجغه استفاده کنید تا انرژی را به هزاران هزار قطعه‌ی کوچک تبدیل کنید

اگر جغحغه ندارید، چند سکه را را در یک بطری پلاستیکی خالی قرار دهید و آن را به طریقی که به نظر شما مناسب است، تکان دهید. این کار موثرتر است اگر در حین انجام این کار در حال حرکت در فضای خود باشید.

انرژی‌های منفی را با خنده از بین ببرید

T A K F A R S

خنده نه تنها بهترین دارو برای هر بیماری و دردی است، بلکه یک ابزار بسیار موثر برای پاک کردن انرژی‌های پایین و منفی است. شادی بالاترین ارتعاش را دارد، به طوری که به زیبایی می‌تواند ارتعاشات پایین را از بین ببرد. شما تحت تاثیر این انرژی‌های منفی، احتمالا حس خنده نخواهید داشت. بنابراین، می‌توانید چند ویدئوی خنده‌دار را در یوتیوب تماشا کنید. من یک مجموعه از فیلم‌های کمدی مورد علاقه‌ام را دارم که باعث می‌شوند با صدای بلند بخندم. بدون شک شما نیز به برخی از فیلم‌ها علاقه دارید.

شمع روشن کنید

برای این هدف که شعله‌اش انرژی‌های پایین را جذب و در خود ذوب کند، یک شمع احتمالا باید کافی باشد (اگر سبب می‌شود که احساس بهتری داشته باشید می‌توانید بیش از یک شمع را روشن کنید). من از شمع‌های اضطراری سفید استفاده می‌کنم که همیشه تعدادی از آن‌ها را برای این منظور در خانه دارم و گاهی اوقات اجازه می‌دهم که کاملا بسوزد و تمام شود. سپس آن را در سطل زباله می‌اندازم. شما همچنین می‌توانید آن را در جایی در حیاط خود بسوزانید. قبل از خرید شمع، لطفا در مورد محل تولید شمع احتیاط کنید.

یک جذب‌کننده برای انرژی‌های پایین ایجاد کنید

یک لیوان آب را بریزید و نیت کنید که انرژی‌های پایین جذب این آب خواهند شد. لیوان را پر از آب نگه دارید تا زمانی که انرژی شما پاکسازی و آزاد شود. سپس آب را در توالت بریزید و سیفون را بکشید، یا آن را در باغچه بریزید تا انرژی پایین توسط مام زمین دوباره به عشق تبدیل شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر