تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور دو ماه تا عید مانده وزن کم کنید و لاغر شوید

image چطور دو ماه تا عید مانده وزن کم کنید و لاغر شوید

خوراکی‌های سالم را جایگزین فست فود کنید

برای وعده غذایی ناهار، صبحانه و حتی شام در صورت کار در شیفت شب به جای خوردن فست فود و خوراکی‌های فرآوری شده، انواع اسنک و تنقلات فاقد ارزش غذایی، از خوراکی‌های سالم، میوه و سبزیجات تازه، نان کامل، دانه‌های غله و حبوبات، مواد لبنی کم چرب، دانه‌های آجیل و خوراک دریایی استفاده کنید.

در نظر گرفتن زمان کافی در هرروز برای آماده سازی خوراکی که همراه خود به سرکار می‌برید یا انتخاب خوراکی‌های سالم درصورتی که سازمان شما وعده غذایی را تامین می‌کند، اهمیت فراوان دارد؛ سعی کنید تا جای ممکن از خوردن خوراکی‌های دارای سس، پرچرب، شور، فرآوری شده، سرخ کرده و حاضری اجتناب و به جای آن خوراک سالم مصرف کنید.

مصرف خوراکی‌های سالم، افزون بر حفظ سلامت جسمی و روحی مانع از چاقی و تجمع چربی در بدن شما نیز می‌شود.

تکفارس آی آر

یکی از مواد خوراکی سالمی که باید هرروز مصرف کنید، سالاد سلامت است که می‌توانید به همراه ناهار، پیش غذا در عصر و یا به همراه شام مصرف کنید؛ به جای اضافه کردن سس‌های شور و پرچرب از آبلیموی تازه، نعناع یا برگه‌های سبزی جعفری استفاده کنید.

سفارش غذا‌های گرانقیمت سبب سلامت نمی‌شوند

یکی از عادت‌های اشتباه که مدیران ارشد سازمان‌ها دارند، سفارش دادن خوراکی‌های پرچرب و در برخی اوقات بسیار گرانقیمت است، رفتن به رستوران یا کافه هر روز برای مصرف وعده غذایی یا حضور در سمینار‌ها، هتل‌ها و جلسه‌ها به صورت روزانه و خوردن مواد غذایی رسمی که در این مکان‌ها توزیع می‌شود به زودی سبب چاقی و اضافه وزن بسیار شدید در مدیران می‌شود.

در جلسه‌ها یا در محل غذاخوری اداره به اندازه خوراک سفارش دهید و از پرخوری خودداری کنید، زیرا سبب چاقی شما می‌شود؛ بدن به مواد غذایی متنوعی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول روز نیاز دارد و تنها خوردن یک وعده غذایی بسیار زیاد نمی‌تواند سبب دریافت تمام مواد غذایی ضروری بدن شود.

خوراکی‌هایی که شما را در عصر خسته و کسل می‌کنند

www.takfars.ir

بررسی‌ها نشان داده است، افرادی که در وعده ناهار، خوراکی‌های سنگین حاوی کربوهیدرا ت و قند زیاد مانند پاستا، پیتزا یا برنج مصرف می‌کنند، عصر‌ها دچار حالت هایی همچون خستگی، خواب آلودگی، کاهش بازده کاری و حتی بی انگیزگی می‌شوند.

این نوع خوراکی‌ها همچنین می‌توانند سبب افزایش اسید معده و بروز مشکل هایی همچون سوءهاضمه یا دل درد شوند.

پیاده روی پس از صرف غذا را فراموش نکنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن به تناسب اندام برسید، پیاده روی حتی به میزان کم پس از صرف وعده غذایی ناهار است.

این کار افزون بر کمک به هضم مواد غذایی، سبب جلوگیری از احساس خواب آلودگی و نیز تجمع چربی در بدن شما می‌شود.

تنقلات وسوسه برانگیز را از میز خود بردارید

مصرف اسنک‌ها و تنقلات فاقد ارزش غذایی می‌تواند سبب چاقی و ابتلا به بیماری‌های مختلف شود، افرادی که پشت میز برای ساعت‌ها می‌نشینند، تمایل فراوان به خوردن مواد غذایی دارند و پرخوری می‌کنند، بر روی میز این افراد خوراکی‌های فراوان وجود دارد و آن‌ها به طور ناخود آگاه بیش از حد نیاز بدن به خوردن می‌پردازند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد تنقلات فاقد ارزش غذایی را از میز خود بردارند و به جای آن خوراکی‌های سالم مانند نان جو، دانه آجیل، خشکبار، میوه، آب و دمنوش‌های گیاهی، شکلات تلخ یا قهوه بدون شکر قراردهند.

از بدترین خوراکی‌ها که باید از میز خود بردارید؛ شیرینی، قند، شکلات شیرین، چیپس، پفک، بیسکوئیت، آبنبات و خوراکی‌های صبحانه، چون خامه و خامه شکلاتی است.

به جای تعارف قند به مهمانان و ارباب رجوع، مویز، کشمش، انجیر و توت در قنددان خود بگذارید و به این ترتیب به حفظ سلامت اطرافیان خود نیز کمک می‌کنید.

تک فارس

به میزان کافی آب بنوشید

بدن انسان روزانه به هشت لیوان آب و مایعات نیازدارد، نوشیدن قهوه شیرین، شکلات تلخ دارای شکر، نوشیدنی انرژی زا و نوشابه‌های گاز دار برای سلامت بدن، دستگاه گوارش و کلیه‌ها مضر است و سبب نارسایی کلیوی، چاقی و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در افراد می‌شود.

اگر به خوردن کیک و کلوچه علاقه دارید، به جای خرید نوع آماده آن، در تعطیلات آخر هفته یا عصر‌ها پس از بازگشت از اداره خود با مواد غذایی سالم و به میزان کافی شکر به تهیه آن بپردازید و در طول هفته از آن استفاده کنید.

مراقب مناسبت‌ها و جشن‌ها در سازمان خود باشید

اگر تمایل به دادن شیرینی و گرفتن جشن در سازمان خود دارید، به جای تعارف شیرینی و آبمیوه‌های دارای شکر، از خوراکی‌های سالم مانند میوه یا آجیل استفاده کنید، به ویژه اگر در سازمان بزرگی مشغول به کار هستید و روزانه به دلیل مناسب‌های مختلف میزان زیادی شیرینی یا شکلات مصرف می‌کنید.

انجام تمرین‌های ورزشی ضمن کار را فراموش نکنید

یکی از بهترین شیوه‌های کاهش وزن، انجام تمرین‌های ورزشی در حین کار است.

با انجام حرکت‌های کششی، بلند شدن از جای خود و قدم زدن به میزان نیم ساعت پس از هر ۲ ساعت نشستن، بهره گیری از نور خورشید و انجام بیشتر کار‌ها به شکل ایستاده به جای نشسته، استفاده از پله به جای آسانسور، رساندن نامه‌ها به دست افراد به جای استفاده از نیرو‌های تدارکات برای رساندن نامه‌های درون شرکتی می توانید کالری فراوان بسوزانید.

از جمله دیگر روش ها، ایستادن در زمان صحبت با تلفن، نصب برنامه گام شمار بر روی تلفن همراه یا خرید ساعت هوشمند و بررسی میزان گام‌های روزانه می‌توانید تناسب اندام مناسبی به دست آورید.

image چطور دو ماه تا عید مانده وزن کم کنید و لاغر شوید

T A K F A R S

انجام ورزش و داشتن فعالیت فیزیکی در پایان روز یا ایام تعطیل

تعطیلات آخر هفته، بهترین زمان برای افراد کارمند برای رسیدگی به سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هاست، به این منظور حتماً بازه زمانی مناسبی در تعطیلات آخر هفته برای ورزش، رفتن به سالن‌های ورزشی، استخر و سونا در نظر بگیرید.

برای به دست آوردن نتیجه بهتر می‌توانید به همراه دوستان و همکاران خود در کلاس‌های ورزش گروهی شرکت کنید تا انگیزه بیشتری برای ورزش و داشتن تفریح سالم داشته باشید.

برنامه ریزی برای سلامت خود داشته باشید، مواد غذایی که در طول هفته مصرف می‌کنید را به همراه میزان آن، زمانی که غذا می‌خورید، رفتن به رستوران یا کافه، مهمانی و سمینارها، همگی را یادداشت کنید و به طور روزانه وزن خود را اندازه گیری کنید تا در صورت افزایش وزن به سرعت تمهیدات لازم را به کار گیرید.

اگر در هفته، حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش نکنید به طور قطع دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوید و ژنتیک و روش تغذیه نمی‌تواند مانع از چاقی شما شود.

با پزشک متخصص تغذیه مشاوره انجام دهید

درصورتی که دچار مشکل چاقی هستید با کارشناس تغذیه مشاوره کنید تا رژیم غذایی مناسب با توجه به قد، وزن، سن، ج.ن.س.یت، سابقه بیماری و مواردی از این دست برای شما در نظر بگیرد.

با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید به تناسب اندام مناسب خود دست یابید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر