تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در کنار همسر خود خوشبخت باشید

image چطور در کنار همسر خود خوشبخت باشید

شوخ‌طبع و بامزه باشید:

به این نکته توجه خاصی داشته باشید. شوخ ‌طبعی، بامزگی وزبان خوب داشتن هنگام دعوا آبی روی آتش است. اصلا ازم نیست وقتی از دست شوهر یا همسرتان عصبانی هستید، با نیش و کنایه با او صحبت کنید یا جواب حرف‌های او را با کنایه بدهید. به‌جای این که زبان تلخی داشته باشید، سعی کنید شیرین‌ زبان و بذله ‌گو باشید. کلام شیرین داشتن همه‌چیز رابه نفع شما تغییر خواهد داد، نه‌ تنها باعث می‌شود از مسئولیت‌های زندگی، خانه ‌داری یا کار بیرون از منزل خسته نشوید، بلکه باعث می‌شود آن‌ها را با انرژی بیشتری انجام دهید. فریاد، نیش و کنایه به ساختن رابطه هیچ کمکی نمی‌کند، فقط آن را ویران ‌تر می‌کندپس بیایید ازهمین الان تصمیم بگیرید روحیه شاد و بذله ‌گویی داشته باشید، حتی می‌توانید لطیفه‌ هایی را حفظ کنید و هر گاه کنار همسرتان هستید، آن‌ها را برایش تعریف کنید و این فرصت را به زندگی ‌تان بدهید که در کنار هم دقایقی بخندید.

قدردان و حق‌شناس باشید:

گاهی زوجین به اندازه کافی قدردان یکدیگر نیستند. درصورتی ‌که همسر شما احتیاج به تحسین‌ها و قدردانی‌های شما دارد. دوست دارد برای این ‌که قبض‌ها را پرداخت می‌کند یا مایحتاج زندگی رافراهم می‌کند، مورد تحسین و قدردانی قرار بگیرد. این مسئله درخانم‌ها هم وجود دارد، آن‌ها گاهی دوست دارند از این که به امورفرزندان رسیدگی می‌کنند، غذا درست می‌کنند، به کارهای نظافت منزل رسیدگی می‌کنند، انباری خانه را تمیز می‌کنند و…مورد قدردانی قرار بگیرند، حتی قراردادن یک زباله ساده بیرون درب منزل می‌تواند مورد قدردانی قرار بگیرید. پس قدردانی و تحسین یکی از عوامل اصلی در تقویت روابط زناشویی و نزدیکی بیشترآن‌هاست.

تکفارس آی آر

غیرقابل پیش‌بینی و شگفت‌آور باشید:

گاهی اوقات غیرقابل پیش‌بینی بودن می‌تواند در استحکام روابط زناشویی مؤثر باشد. سعی کنید هرچند ماه یک‌ بار همسر خود را به ‌گونه‌ای شگفت ‌زده کنید؛ مثلا یک روز که هیچ مناسبت خاصی هم ندارد، با یک هدیه کوچک به خانه بیایید و با نشان دادن هدیه او راهیجان‌ زده کنید. یک روز تعطیل وقتی در خانه هستید، زودتر ازخواب بیدار شوید، صبحانه را آماده کنید و وقتی همسرتان خواب است، صبحانه را در اتاق برای او سرو کنید. قبل از این که او تصمیم بگیرد برای شستن ماشین یا تعویض روغن آن اقدام کند، شما پیش‌ دستی کنید. متوجه خواهید شد که با همین کارهای ساده و کوچک چطور می‌توانید روی بهبود روابط خود تأثیرگذار باشید.

به خاطرات گذشته توجه خاصی داشته باشید:

مرور خاطرات و برگشتن به ماه ‌ها و شاید سال‌های قبل می‌تواند احساس شعف و شادی در زوجین ایجاد کند به ‌طور مثال آهنگ خاصی را که تداعی ‌کننده روز خاصی مثل روز آشنایی یاخواستگاری یا حتی روز مراسم ازدواج تان است و هر دوی شما به آن علاقه ‌مند هستید، در دستگاه بگذارید و از شنیدن آن لذت ببرید. گاهی پس از صرف شام کنار همسرتان آلبوم عروسی خود را از کمد بیرون بیاورید و هر دو با هم به عکس‌ها و تصاویر نگاه کنید، در مورد آن‌ها صحبت کنید، از خاطرات خوبی که در گذشته با هم داشتید و سفرهای خوبی که با هم رفتید، صحبت کنید. سعی کنید با یادآوری لحظه‌های جذاب، شادی را به لحظه‌ های کنونی خود هدیه دهید.

بد نیست گاهی هم فراموشکار باشید:

www.takfars.ir

به خاطر داشته باشید بخشنده بودن و گذشت داشتن جزئی اززندگی مشترک است. بنابراین گاهی خطاها و ضعف‌های همسر خود را ببخشید. کم‌ کم سعی کنید آن‌ها را به دست فراموشی بسپارید. باور کنید هیچ‌ کس کامل نیست. به ‌خصوص وقتی افراد در شرایط پراسترس قرار می‌گیرند، ممکن است عکس‌العمل‌های نادرستی از خود نشان دهند، این مسئله شامل حال خود شما هم می‌شود. بنابراین همسر خود را در مواقع خاص خیلی زیر ذره ‌بین قرار ندهید و سعی نکنید از حرف‌های او علیه خودش استفاده کنید. یاد بگیرید که گذشت داشته باشید، ببخشید و حتی گاهی فراموش کنید. در مواقع عصبانیت با لحن صدای آرام و مهربان با همسر خود صحبت کنید و سعی کنید به این طریق از میزان عصبانیت او بکاهید. باور کنید به کار بردن این ۶ راهکار ساده اصلا کار سخت و دشواری نیست، اما تأثیر مثبت آن‌ها در زندگی زناشویی بی ‌حد وحساب است، به ‌طوری‌ که شاید خودتان نیز باورنکنید که با چند استراتژی ساده روابط‌تان چقدر بهبود پیدا کرده وموجب خشنودی شما و همسرتان شده است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر