تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در پخت کیک از روغن زیتون استفاده کنیم

image چطور در پخت کیک از روغن زیتون استفاده کنیم

۱.فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. کف قالب را با روغن چرب کنید. روی آن را یک لایه کاغد روغنی قرار دهید. روی کاغذ را هم چرب کنید و کنار بگذارید.

۲. در یک کاسه بزرگ تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه با هم‌زن برقی هم بزنید. در یک کاسه دیگر، آرد، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط، روغن زیتون، پوست رنده شده لیمو، آب لیموترش و شیر را با هم مخلوط کنید.

۳. وانیل را با مخلوط تخم‌مرغ هم‌زده مخلوط کنید و با سرعت کم هم بزنید. مخلوط آرد و مخلوط روغن را به مخلوط وانیل اضافه کنید و هم بزنید. مواد که یکدست شدند، آنها را درون قالب های آماده شده بریزید.

۴. قالب ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک ها کاملا پخته شوند. کیک ها را پس از پخت، ۱۰ دقیقه روی توری بگذارید تا کاملا خنک شوند.

تکفارس آی آر

۵. برای سرو، یک لایه کیک در بشقاب بگذارید. نصف پیمانه خامه روی آن بمالید. یک لایه دیگر کیک بگذارید و دوباره نصف پیمانه خامه بمالید. دوباره یک لایه کیک و نصف پیمانه خامه روی آن بمالید. در آخر نصف پیمانه فراستینگ را روی دیواره کیک بمالید و بقیه آن را روی کیک بگذارید.

طرز تهیه خامه لیمویی

در یک کاسه بزرگ، خامه، شکر، پوست لیمو و آب لیمو را با هم زن برقی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. روی آن را بپوشانید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. پیش از سرو دوباره هم بزنید.

مواد لازم

شکر ۱ پیمانه

www.takfars.ir

وانیل ۱ قاشق چایخوری

آب لیمو نصف پیمانه

شیر بدون چربی نصف پیمانه

روغن زیتون ۲/۳ پیمانه

پوست لیمو رنده شده ۴ قاشق چایخوری

نمک درشت ۱ قاشق چایخوری

جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۲ عدد

آرد ۲ پیمانه کامل

تک فارس

طرز تهیه خامه لیمویی

خامه (هم‌زده سرد) ۱ پیمانه

پوست لیمو (۱ قاشق غذاخوری) رنده شده

آب لیموترش ۲ قاشق چایخوری

پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

محصولات معتبر
محصولات معتبر