image, چطور در مصاحبه های حضوری قوی و با اراده به نظر برسیم

۱. ژست تان را درست کنید

گومان می گوید که این مورد برای شغل اول تان ضروری است. او به تحقیقی در دانشکده کسب و کار هاروارد و کلمبیا ارجاع می کند که نشان می دهند صرفا با نگه داشتن بدن تان در حالت های انبساط پذیر و «پرقدرت» (ملقب به زن اعجاب انگیز، که نخستین بار امی کودی در سخنرانی تد معروفش از آن نام برد) به مدت ۲ دقیقه، سطوح بالاتر تستوسترون –هورمونی مربوط به توان و تسلط و سطوح پایین تر کورتیزول، هورمون استرس، ترشح می شود.

«وقتی حس مردد بودن دارید، ولی می خواهید مطمئن تر به نظر برسید، این مورد را امتحان کنید. علاوه بر این که تغییرات هورمونی در مردان و زنان ایجاد می کند، این حالت ها به افزایش حس قدرت و تحمل بیشتر خطر منجر می شود». اساسا، ژست فیزیکی شما به معنی واقعی کلمه دید مردم نسبت به شما و حس خودتان را تغییر می دهد. تحقیقی مشخص کرد که آدم هایی که صاف می نشینند، احتمال بیشتری دارد که نظرات مثبتی را باور داشته باشند که در مورد صلاحیت های لازم یک شغل می نویسند. کسانی که روی میزشان خم می شوند، احتمال کم تری دارد که صحت گفته های شان پذیرفته شود.

۲. بسته نباشید

دست ها و پاهای تان را ضربدری نگذارید، به عبارتی دست به سینه ننشینید و پاهای تان را روی هم نیندازید. بله، دست به سینه نشستن راحت تر است ولی حالت دفاعی به خود می گیرید. به علاوه، این کاری است که خانم ها خیلی انجام می دهند. وقتی دست به سینه می نشینید و پاهای تان را روی هم می اندازید، جمع می شوید که متضاد حالت داشتن قدرت زیاد است. تستوسترون شما به طور خودکار کاهش می یابد و کورتیزون شما سریعا افزایش می یابد.

۳. توپ کوچکی را در دست چپ تان بفشارید

نکته دیگری که به ویژه برای ورزشکاران موثر است این است که توپی را در دست چپ شان فشار می دهند. گورمان می گوید: «وقتی ورزشکاران حرفه ای تمرین ندارند، روی حرکت های شان تمرکز زیادی می کنند (که در مورد آدم های راست دست، کارکرد نیم کره راست مغز است) به جای این که به مهارت های حرکتی خودکارشان تکیه کنند که در طول سال ها تمرین به دست آورده اند (که مرتبط با کارکرد نیمکره چپ مغز است). تحقیقات نشان داده اند ورزشکارانی که توپی را در دست چپ شان می فشارند، عملکرد بهتری دارند و احتمال کم تری دارد که تحت شرایط دشوار کم بیاورند.» کار فوق العاده راحتی است که می توانید پشت میزتان انجام دهید.

۴. عقب، عقب، عقب بروید

گومان می گوید: به عقب رفتن واقعا کمک تان می کند. تحقیقات در دانشگاه رادبوند هلند نشان داد که چطور حرکت رو به عقب، شیوه ای موثر در افزایش کنترل شناختی است. محققان دریافتند وقتی آدم ها با وضعیت دشواری مواجه می شوند، به عقب گام برداشتن به افزایش اعتماد به نفس و توانایی شان کمک می کند.

۵. کمی تماس بدنی

بعضی از آدم ها به طور طبیعی تماس بدنی بیشتری با بقیه دارند. اگر جزء این آدم ها نیستید، روی آن کار کنید. گومان متذکر می شود تماس با بازو، دست، یا شانه کسی کم تر از صدم ثانیه، رابطه انسانی ایجاد می کند. در محل کار، تماس فیزیکی و صمیمیت از طریق عادت دست دادن انجام می شود و این تماس بساوایی یا لمسی تاثیر مثبت و طولانی مدتی دارد. تحقیقات نشان می دهند که اگر با آدم ها دست بدهید، احتمال این که شما را به خاطر بسپارند دو برابر می شود. محققان دریافته اند که عکس العمل آدم ها با کسانی که با آنها دست می دهند، راحت تر و صمیمی تر است – که قطعا ایجاد کننده اعتماد به نفس است.

۶. لبخند بزنید

نه یک لبخند مشمئزکننده و از روی اجبار، بلکه لبخندی واقعی می تواند واقعا متمایز باشد. گومان می گوید این کار نه تنها حس سلامتی تان را برمی انگیزد، بلکه به آدم های دور و برتان این حس را انتقال می دهد که شما زودجوش، یاری رسان، و قابل اعتماد هستید. او می گوید: «لبخند واقعی به آرامی نمایان می شود، دور چشم ها چروک می شود، صورت را روشن می کند، و به آرامی محو می شود. مهم تر این که، لبخند زدن مستقیما عکس العمل بقیه آدم ها به شما را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی به کسی لبخند می زنید، آنها هم تقریبا همیشه به شما لبخند می زنند. و به این علت که حالت های صورت احساسات مشابهی ایجاد می کنند، لبخندی که در پاسخ می دهید در اصل حس عاطفی آن آدم را به صورتی مثبت تغییر می دهد.»

۷. دست تان را بجنبانید

دست های تان را حرکت دهید. بخش بروکا در مغز که به تولید گفتار کمک می کند، وقتی حرف می زنیم و با دست های مان حرکت هایی انجام می دهیم، فعال است. این خبر عالی برای کسانی است که وقتی حرف می زنند از دست های شان استفاده می کنند. گورمان می گوید: این کار در اصل به شما کمک می کند تفکرات واضح تری را شکل دهید.

۸. صدای تان را پایین نگه دارید

گورمان می گوید: «قبل از یک تلفن یا مصاحبه مهم، لب ها را روی هم بگذارید و این صدای «اوم هوم، اوم هوم، اوم هوم» را تکرار کنید. به ویژه برای خانم ها مناسب است، تمرین کنید تا مطمئن شوید جملات تان با صوت بالاتری تمام نمی شوند. مقتدر باشید. لحن صدای تان را پایین نگه دارید. به جانی کش فکر کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید