تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در محیط کار فعال باشیم و تحرک بدنی داشته باشیم

۱- به همکارتان تلفن یا ایمیل نزنید، مستقیماً به میزش مراجعه کنید

اگر ۲ دقیقه طول می‌کشد تا به میز او بروید و برگردید، و این کار را باید ۱۰ بار در روز انجام دهید، ۲۰ دقیقه پیاده روی را به برنامه‌تان افزوده اید. اگر هر روز و با همه‌ی همکارانی که به آن‌ها مرتبط هستید همین برخورد را کنید، به این ۲۰ دقیقه اضافه هم خواهد شد.

۲- در گوشه‌ترین نقطه‌ی پارکینگ پارک کنید و تا ساختمان محل کارتان پیاده روی کنید

مادامی که این کار امن باشد، هر روز آن را تکرار کنید. مسیر رفت و برگشت ۳ تا ۵ دقیقه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد، اما ۱۰ دقیقه فعالیت به برنامه‌ی روزانه‌تان می افزاید. در یک هفته‌ی کاری هم، بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه پیاده روی کرده‌اید.

۳- هر وقت می‌خواهید نفسی تازه کنید، راه بروید

تکفارس آی آر

زمان استراحت و نوشیدن قهوه‌تان، در اداره راه بروید یا پله‌های ساختمان را بالا و پایین بروید. زمانی که نوشیدن قهوه‌تان هم تمام شد همین کار را تکرار کنید. اگر ۳ بار در روز این کار را انجام دهید، در یک روز ۳۰ دقیقه تحرک داشته‌اید. اگر می‌خواهید هنگام نوشیدن قهوه‌تان آرامش داشته باشید، با خودتان توافق کنید که ۵ دقیقه راه بروید و ۵ دقیقه هم استراحت داشته باشید. حتی اگر در بین تمام زمان‌های استراحتتان، فقط ۱۰ دقیقه راه بروید، فعالیت بیشتری به نسبت نشستن و گپ زدن با همکارانتان داشته‌اید.

۴- دور از محل کار یا آن طرف خیابان محل کارتان پارک کنید

اگر محل کارتان در قسمت شرقی ساختمان است، در قسمت غربی ساختمان پارک کنید و راه بروید. این کار هم ۳ تا ۵ دقیقه فعالیت به برنامه‌تان خواهد افزود که می‌تواند بیشتر از این هم باشد.

۵- بایستید.

هنگام کارتان اگر به جای اینکه بنشینید، راست قامت بایستید، می‌توانید در هر ساعت ۵۰ کالری بیشتر بسوزانید، حتی اگر در آن یک ساعت هیچ کار دیگری انجام ندهید. پس تا جایی که می‌توانید ایستاده کارهایتان را انجام دهید و از مزیت آن استفاده کنید. هنگامی که متنی را می‌خوانید و یا یک مکالمه‌ی تلفنی دارید می‌توانید به راحتی ایستاده کارتان را ادامه دهید. زمانی که پرونده‌ها را مرتب می‌کنید هم می‌توانید بایستید. در طول روز و در محل کارتان هر کاری که می‌توانید را ایستاده انجام دهید تا کالری بسوزانید و هیکلتان متناسب شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر