تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در فصل زمستان پوستی شاداب داشته باشیم

image چطور در فصل زمستان پوستی شاداب داشته باشیم

●پوست حساس خود را در زمستان با پاک‌کننده‌ها و ماسک‌هایی که پوست را خشک می‌کنند، حساس‌تر و خشک نکنید. پاک‌کننده‌هایی که حاوی الکل هستند را کنار بگذارید و سراغ پاک‌کننده‌هایی که حاوی شیر هستند یا از فرمولی بدون الکل ساخته شده‌اند، بروید. ماسک‌های شنی را هم بی‌خیال شوید، چون رطوبت پوست را می‌گیرند. به جای ماسک‌های شنی، ماسک‌های مرطوب بخرید.

●یک حمام طولانی با آب داغ، در هوای سرد زمستان خیلی‌خیلی می‌چسبد. اما گرمای آب و حمام باعث می‌شود اتصال چربی‌های پوست شما بشکند و پوست خشک شود. پس در زمستان از گرمای مطبوع و طولانی حمام دوری کنید و مدت‌زمان کمتری را در آب داغ بگذرانید. استفاده از جوش‌شیرین یا بلغور جوی دوسر در آب داغ وان، به مبارزه با خشکی پوست کمک قابل‌توجهی می‌کند.

●پزشکان خیلی بهتر از فروشندگان داروخانه‌ها یا مغازه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، می‌توانند جنس پوست شما را تشخیص دهند و به شما کرم و دارویی را معرفی کنند که خشکی پوست شما را درمان کند. پس از مشاوره‌های غیرعلمی پرهیز کنید و سراغ یک متخصص پوست بروید تا درمانی درست برای خشکی پوست شما داشته باشد.

●اگر تا به حال هزار بار شنیده‌اید که نوشیدن آب به سلامتی کمک می‌کند، تا به حال این را نشنیده‌اید که نوشیدن آب تاثیری روی پوست ندارد و این در بیمارانی که خشکی پوست متوسط دارند، ثابت شده است. پس وقتی خشکی پوست به سراغ شما آمد، سراغ درمان خانگی با نوشیدن آب نروید و منتظر نتیجه نباشید بلکه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تکفارس آی آر

●پاهای خود را فراموش نکنید. چکمه‌ها و کفش‌هایی بخرید که جلوی نفوذ آب و رطوبت به جوراب و پوست پای شما را می‌گیرند و آنها را از سرما در امان نگه می‌دارند. استفاده از لوسیون‌های حاوی وازلین و گلیسرین را هم فراموش نکنید.

●یک لوسیون ملایم برای فصل تابستان و بهار، می‌تواند کار شما را راه بیندازد. اما در زمستان باید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که قوی‌تر هستند؛ لوسیون‌هایی که پایه آنها، دانه‌های روغنی مثل بادام دارد یا از روغن آووکادو، روغن گل پامچال و روغن‌های معدنی در ترکیب آنها استفاده شده، بهترین انتخاب هستند. البته حواس‌تان باشد که این لوسیون‌ها، منافذ پوست را می‌بندند و بهتر است که صبح‌ها از آنها استفاده کنید تا در طول شب که پوست به اکسیژن بیشتری برای بازسازی احتیاج دارد، منافذ پوستی بسته نشوند.

●نور خورشید در زمستان‌ هم قدرت آسیب‌رسانی‌اش را ترک نمی‌کند و درنتیجه ضدآفتاب فقط برای تابستان نیست. در زمستان هم از استفاده از ضدآفتاب روی پوست صورت و دست‌ها چشم‌‌پوشی نکنید تا هم دچار آسیب‌های پوستی نشوید و هم خشکی پوست صورت و دست به سراغ‌تان نیاید.

●پوست دست، خشک‌ترین قسمت پوست بدن است و این یعنی دست شما به مراقبت بیشتری در مقابل خشکی احتیاج دارد. پس موقع بیرون زدن از خانه، دست‌های خود را با دستکش بپوشانید تا سرمای هوا باعث خشکی و ترک‌خوردگی‌اش نشود. اگر پوست حساسی دارید، دستکش‌های پشمی را حذف کنید، چون به اندازه سرما، تماس پوست با این دستکش‌ها خطرناک است. دستکش‌هایی که لایه داخلی آنها از الیاف پنبه یا ابریشم است، بهترین گزینه برای مراقبت ویژه محسوب می‌شوند.

●دستکش و جوراب مرطوب و خیس، بزرگ‌ترین دشمنان پوست دست و پا هستند. آنها می‌توانند پوست شما را دچار خارش، ترک‌خوردگی و اگزما کنند. پس تحت هیچ شرایطی، دردسرهای پوشیدن دستکش و جوراب مرطوب را به جان نخرید و از آنها فاصله بگیرید.

www.takfars.ir

●هوای محیط اطراف شما در زمستان خشک می‌شود و رطوبت کمتر به پوست می‌رسد. بهترین راه مبارزه با این خشکی هم استفاده از دستگاه‌های بخور و مرطوب‌کننده هواست. اگر در محل کار خود نمی‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید، در خانه این دستگاه‌ را روشن بگذارید تا رطوبت به پوست خشک شما برسد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر