تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در خانه حرفه ای مثل آرایشگاه موهای خورد را رنگ کنیم

اگر قصد دارید موهای سفید خود را بپوشانید، یا اینکه موهایتان را چند درجه روشن یا تیره تر کنید، آن وقت به شما پیشنهاد می‌کنیم تا موهایتان را در خانه رنگ کنید. اما اگر به دنبال رنگی دراماتیک هستید، بهتر است که به یک سالن زیبایی مراجعه کنید. همچنین اگر موهای آسیب دیده یا تحت درمان دارید نیز بهتر است رنگ کردن موهایتان را به یک حرفه‌ای بسپارید تا مطمئن شوید که به موهایتان صدمه نمی‌زنید.

یک درجه‌بندی را انتخاب کنید

خودتان را غرق در هزاران رنگ موی مختلف چیده شده در قفسه های فروشگاه ها نکنید! به وب سایت برند های Revlon یا Clairol یا Loreal یا دیگر برند ها مراجعه کنید، در این وب سایت‌ها می‌توانید پرسشنامه هایی را تکمیل کنید و درجه‌بندی رنگ موی مناسب خودتان را بیابید.

ماندگاری بالا یا پایین

اگر اولین بار است که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید یا اینکه می‌خواهید درجه رنگی متفاوتی را امتحان کنید، بجای رنگ مویی با ماندگاری بالا یا اصطلاحا پایدار، انواع موقتی یا نیمه پایدار را انتخاب کنید. رنگ‌های موقتی با ۶ تا ۱۲ بار شست و شو از بین خواهند رفت، در صورتی که رنگ‌های نیمه پایدار معمولا پس از ۲۰ تا ۲۶ بار شست و شو از بین خواهند رفت. رنگ‌های پایدار نیز می‌توانند شش تا هشت هفته یا حتی بیشتر ماندگاری داشته باشند.

تکفارس آی آر

همه چیز را آماده کنید

برای اینکه کارهایتان راحت‌تر شود، می‌توانید از یکی از دوستانتان بخواهید تا در رنگ کردن موهایتان به شما کمک کند. اگر چه حتی با وجود یک دوست، نیاز دارید تا همه چیز را از پیش آماده کنید. شما، علاوه بر بسته ی رنگ مویتان، به چیز های دیگری هم برای رنگ کردن احتیاج دارید.

دستکش پلاستیکی (معمولا بهمراه بسته رنگ مویتان وجود دارد)

یک تیشرت قدیمی و بی استفاده

وازلین

www.takfars.ir

دستمال مرطوب برای پاک کردن لکه های رنگ

تعدادی گیره ی مو

شانه ی دندانه درشت

یک حوله ی قدیمی و بی استفاده

یک سنجاق قفلی بزرگ

پیش از اینکه کارتان را شروع کنید تیشرت را بپوشید و حوله را با سنجاق قفلی به دور گردن خود ببندید.

تست کنید، تست کنید !

دستورالعمل همراه کیت رنگ مو به شما می‌گوید که باید ابتدا روی چند تار مویتان این رنگ را تست کنید، اما خیلی از خانم‌ها این مرحله را نادیده می‌گیرند. اگر شما قبلا از این رنگ موی خاص استفاده نکرده‌اید، قطعا باید قبل از رنگ کردن این تست را انجام دهید، برای اینکه مطمئن شوید این همان درجه رنگی است که می خواستید.

رنگ کردن موها

روزی که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، موهایتان را نشویید. اکثر متخصصان توصیه می‌کنند ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از شست و شوی سرتان موهایتان را رنگ کنید. موهای تازه شسته شده، فاقد روغن های مورد نیاز برای جذب رنگ مو است. به تمام پوست اطراف موهایتان مانند پیشانی و پشت گوش‌هایتان وازلین بمالید تا پوستتان در مقابل رنگ مو محفوظ باشد.

تک فارس

رنگ مو را با توجه به دستورالعمل همراه بسته رنگ مویتان مخلوط کنید. از شانه برای تقسیم کردن موهای خشکتان به چهار بخش مساوی استفاده کنید. یکی از آن چهار بخش را به دسته های کوچک‌تر تقسیم کرده و یکی از آن‌ها را بگیرید و رنگ را به آن بمالید. دسته‌ای بزرگ از مو را رنگ نکنید، چرا که باید مطمئن شوید رنگ مو کاملا به موهایتان آغشته شده است.

از ریشه موهایتان شروع به رنگ کردن کنید و به سمت پایین بیایید. هنگام رنگ کردن ، باید موهایتان را بالای سرتان جمع کنید. می‌توانید برای این کار از کلیپس هایتان استفاده کنید. دستورالعمل های همراه بسته رنگ مویتان را دنبال کنید، معمولا ۲۵ تا ۴۵ دقیقه باید صبر کنید تا رنگ مو به خورد مویتان برود. اگر موهای سفید زیادی دارید، بهتر است تا حداکثر زمانی که می‌توانید صبر کنید. پس از اینکه رنگ‌آمیزی موهایتان تمام شد، موهایتان را آب سرد آب کشی کنید.

برای شست و شو عجله نکنید

بعد از اینکه موهایتان را آب کشی کردید، نرم کننده ی همراه بسته رنگ مویتان را استفاده کنید، اما موهایتان را با شامپو نشویید. پس از رنگ کردن موهایتان، برای شستن آن، حداقل یک روز کامل، و ترجیحا ۴۸ ساعت صبر کنید. این کار باعث می‌شود تا رنگ مو کاملا به بدنه ی موهایتان نفوذ کند.

ریشه موهایتان را رنگ کنید

۴ تا ۶ هفته پس از اینکه موهایتان را رنگ کردید، ممکن است احتیاج پیدا کنید تا ریشه موهایتان را رنگ کنید. در این زمان انتهای موها نیاز به رنگ زیادی ندارند. به انتهای موهایتان نرم کننده بمالید و فقط ریشه و بالای موهایتان را رنگ کنید. پنج دقیقه قبل از اینکه زمان آب کشی موها برسد، از یک شانه ی دندانه درشت برای پخش کردن رنگ مو به انتهای موهایتان استفاده کنید. سپس مانند همیشه موهایتان را آب کشی کنید.

در خانه هایلایت کنید

برای اینکه موهایتان را طوری هایلایت کنید که طبیعی بنظر بیاید، رنگ موی دیگری، یک یا دو درجه روشن‌تر خریداری کنید. می‌توانید از یک قلم مو برای مالیدن رنگ با ضخامت مورد نظرتان بر دسته هایی از موهای اطراف صورتتان استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر