تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خیلی سریع اعصابم را آرام کنم و عصبی نباشم

احساسات خود را بپذیرید. اینکه اضطراب هیچ اشکالی ندارد، اما این مهم است که تمام احساساتتان را بشناسید و این توانایی را پیدا کنید که آنها را کنترل کنید.

روز اول: رنگ آمیزی کنید. یک کتاب رنگ آمیزی تهیه کرده و بخش هایی از آن را رنگ کنید و این کار را در زمان های مختلف روز تکرار کنید. از نظر علمی ثابت شده است که رنگ آمیزی، برای آرام کردن اعصاب ایده ی بسیار خوبی است.

روز دوم: نفس عمیق بکشید. سعی کنید طی چند ثانیه هوا را به داخل شش ها بفرستید، یعنی یک دم عمیق انجام دهید. سپس طی چند ثانیه هوا را به صورت تدریجی از مجاری تنفسی تان خارج کنید .این کار در واقع همان تنفس عمیق است. هر بار در طول روز ۵ تا ۱۰ دقیقه این کار را تکرار کنید. با این روش، اضطراب را از خودتان دور خواهید کرد.

روز سوم: فکر کنید. هر صبح ۱۵ دقیقه از زمان خود را به تفکر اختصاص دهید. شاید برای ما مسلمانان بهترین زمان، هنگام نماز صبح باشد.

روز چهارم: با دیگران ارتباط برقرار کنید. از دوستان و آشنایان تان با خبر شوید و با آن ها تلفنی صحبت کنید. این راه موثرترین روش برای مبارزه با حواس پرتی و اضطراب است.

تکفارس آی آر

روز پنجم: این روز را برای بدنتان اختصاص دهید. ورزش کنید و البته تصمیم بگیرید این کار را به طور مداوم انجام دهید. بهترین تمرین برای این روز شما، ۱۰ دقیقه آهسته دویدن است.
خندیدن و شوخ طبعی نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد ، بلکه ذهن را از افکار نامناسب منحرف میکند

روز ششم: مثبت بیاندیشید و مثبت حرف بزنید. یک عبارت زیبا و مثبت را انتخاب کرده و در طول روز آن را تکرار کنید.

از واژه های مثبت استفاده کنید و به خودتان اطمینان دهید امروز را با آرامش سپری خواهید کرد.

روز هفتم: اجازه دهید اضطراب تان بروز پیدا کند. در برخی موارد سرکوب اضطراب فقط اوضاع را بدتر میکند. اگر مضطرب هستید فریاد بزنید، یا خشم و اضطراب خود را با مشت زدن به بالش تان تخلیه کنید.

روز هشتم: احساسات خود را بنویسید. نوشتن هر آنچه که بر اعصاب شما تأثیرگذار است، شما را آرام تر میکند.

www.takfars.ir

روز نهم: جدول کلمات متقاطع حل کنید. این بازی و سرگرمی به شدت مغز شما را درگیر خود میکند و نیاز به حجم زیادی از توجه دارد. بنابراین خواهد توانست اضطراب را از شما دور نگه دارد.

روز دهم: کافئین را از زندگی خود حذف کنید. از آن جا که کافئین یک محرک است، باعث افزایش اضطراب می شود. وقتی مصرف این ماده را ترک کردید، آن وقت از اثر نبودن آن شگفت زده خواهید شد.

روز یازدهم: از توپ های فشاری استفاده کنید. توپ های فشاری که انعطاف پذیر هستند را در دست گرفته و مدام فشار دهید. این کار تنش را از شما دور میکند.

روز دوازدهم: از حمام آب گرم استفاده کنید. حمام آب گرم یک مسکن فوری است و شما را آرام خواهد کرد.

روز سیزدهم: بخندید. شوخ طبعی نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد ، بلکه ذهن را از افکار نامناسب منحرف میکند.

روز چهاردهم: صنایع دستی و کاردستی درست کنید. این قبیل کارهای هنری میزان استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

روز پانزدهم: سم زدایی دیجیتالی انجام دهید، یعنی اینکه دست از سر وسایل دیجیتال مانند تلفن همراه و تلویزیون و رایانه بر دارید.

روز شانزدهم: از خانه بیرون بزنید و پیاده روی کنید. دیدن مناظر تازه شما را آرام میکند. اگر در خانه و یا در محل کار هستید، گهگاهی محل را ترک کرده و از هوای تازه لذت ببرید.

روز هفدهم: برای نگرانی هایتان برنامه ریزی کنید. در هر روز زمانی حدود یک ساعت را کنار بگذارید و خود را موظف کنید که تنها در آن زمان به نگرانی هایتان اهمیت دهید و به افکار منفی تان بیاندیشید. بعد از آن شما دیگر اجازه نخواهید داشت که نگران باشید.

روز هجدم: احساسات خود را بپذیرید. اینکه اضطراب هیچ اشکالی ندارد، اما این مهم است که تمام احساساتتان را بشناسید و این توانایی را پیدا کنید که آنها را کنترل کنید

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر