تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خودتان در خانه پاک کننده آرایشی خانگی بسازید

image چطور خودتان در خانه پاک کننده آرایشی خانگی بسازید

هیچ پاک کننده ی شیمیایی نمی تواند جایگاه مواد طبیعی را برای پاک کردن آرایش بگیرد. کافی است تمام این پاک کننده ها را فراموش کنید و سری به آشپزخانه ی خود بزنید و با ترکیباتی که هر روز استفاده میکنید و برای خودپاک کننده ی آرایشی بسازید که نگران ضرر های آن نباشید .

برای شروع به شما پنج روش ساده ، موثر و مفید را برای پاک کردن آرایش معرفی می کنیم. در هر ساعت از روز که بخواهید از این پاک کننده ها استفاده کنید.

شیر

همانقدر که شیر برای سلامتی مفید است ، به سلامت پوست نیز کمک میکند. حتما داستان های بچگی و ملکه هایی که حمام شیر داشتند را بخاطر دارید . چربی و پروتئین موجود در شیر ، خصوصا شیر کامل ، به آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست کمک میکند .

تکفارس آی آر

اگر مواد آرایشی زیادی روی پوست شما است ، کمی شیر یا روغن زیتون به همه جای پوست خود بزنید سپس با یک پد و یا یک تکه پنبه آن را پاک کنید.

همچنین می توانید از یک قاشق غذاخوری روغن بادام استفاده کنید . روغن را به یک کاسه شیر اضافه کنید و با یک تکه پنبه به همه صورت بزنید. این کار نه تنها آرایش شما را به خوبی پاک میکند ، بلکه موجب شادابی و جوانی پوست می شود. برای پاک کردن آرایش چشم هم یک تکه پنبه ی آغشته به شیر را روی چشم ها بکشید. سپس صورت خود را به خوبی با آب شست و شو دهید .

جوش شیرین و عسل

این راه حل ساده برای هر نوع میکاپی مناسب است. کمی عسل ارگانیک را روی یک پد تمیز بریزید و مقداری جوش شیرین روی آن بپاشید. سپس صورت خود را با آن تمیز کنید. ترکیب عسل و جوش شیرین مثل یک پاک کننده ی کامل و یک لایه بردار عالی عمل میکند. اصلا لازم نیست پد را محکم روی صورت بکشید. آرایش خود را با ملایمت پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

روغن نارگیل

www.takfars.ir

این ماده ی جادویی با وجود سادگی بسیار مفید است . با روغن نارگیل حتی مواد آرایشی ضد آب هم پاک می شوند .

در روغن نارگیل ، با وجود جرم مولکولی پایین ، سه اسید چرب ضروری وجود دارد و به اعماق پوست نفوذ میکند . این روغن همچنین سرشار از مواد آنتی باکتریال مفید است که به رطوبت رسانی پوست نیز کمک میکند . بهتر است از روغن نارگیل ده دقیقه قبل از حمام استفاده کنید.

برای استفاده ی حداکثری از فواید روغن نارگیل ، کمی از آن را کف دست بریزید و به آرامی روی پوست بمالید و یا از یک تکه پنبه ی آغشته به روغن نارگیل به این منظور استفاده کنید.

آب خیار

اکثر محصولات زیبایی و بهداشتی از خیار برای ساخت محصولات خود کمک می گیرند. پس بجای خرید این محصولات ، یک خیار را پوره کنید . خیار با خاصیت ضد التهاب خود برای پوست های حساس و آسیب پذیر به آکنه بسیار مفید است.

از یک میکسر برای پوره کردن خیار استفاده کنید . میکس کردن را تا زمانی که خیار خمیری شکل شود ادامه دهید . می توانید به دلخواه یک روغن مفید ، مثل روغن زیتون به آن اضافه کنید. از عملکرد این ترکیب برای از بین بردن مواد آرایشی روی پوست متعجب خواهید شد.

لایه بردار های لب خانگی نه تنها مانع خرج شدن پول زیاد برای خرید محصولات شیمیایی می شوند ، بلکه به لب ها زیبایی طولانی مدت می بخشند. پس با ادامه ی این مطلب همراه شوید تا دستور تهیه ی بهترین لایه بردارهای لب را بیآموزید :

اسکراب شکر

این یکی از ساده ترین اسکراب ها برای تهیه است ، زیرا تنها به سه ماده ی اصلی احتیاج دارد : روغن نارگیل ، شکر قهوه ای و عسل . شکر یکی از بهترین لایه بردارها است و عسل بعد از لایه برداری شکر به آبرسانی پوست لب کمک میکند . اسکراب شکر برای لب های خشک و زخم شده بسیار مفید می باشد.

اسکراب قهوه

تک فارس

کافئین موجود در قهوه به جوانسازی پوست لب کمک کرده و به آنها رنگ و درخشندگی می بخشد. با این حال که طعم قهوه ی تلخ خیلی خوشایند نیست ، اما در زمینه ی زیبایی لب ها معجزه میکند . یک قاشق غذاخوری قهوه ی آسیاب شده را با روغن زیتون مخلوط کنید و با ملایمت به لب ها بزنید . بعد از پنج دقیقه لب ها را با آب بشویید . حتی بعد از یک بار استفاده متوجه نرمی پوست لب خواهید شد. اسکراب نعناع

اگر رایحه و طعم قهوه را دوست ندارید ، می توانید به جای آن نعناع را انتخاب کنید. نعناع علاوه براحیای پوست لب ، در از بین بردن خشکی آنها معجزه میکند .

اسکراب روغن نارگیل

این اسکراب مرطوب کننده ای عالی برای پوست لب محسوب می شود و در داروخانه ها با قیمت زیادی به فروش می رسد . اما شما می توانید در خانه این اسکراب را به راحتی بسازید . یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را با همین مقدار نمک دریا مخلوط کنید . با حرکاتی دورانی این ترکیب را روی پوست لب ماساژ دهید. از این اسکراب روزانه استفاده کنید تا لب های زیبا و خوشرنگ داشته باشید.

اسکراب لیمو و شکر

لیمو طراوت و تازگی را به پوست لب ها باز می گرداند . ویتامین C موجود در این اسکراب برای پوست معجزه میکند. آب لیمو و شکر را ترکیب کرده و به پوست لب بزنید . این کار موجب کشته شدن باکتری ها و پاکسازی پوست نیز می شود.

اسکراب عسل ، لیمو و شکر

ترکیب این مواد با یکدیگر سلامت لب ها را تضمین میکند . عسل منبع قوی آنتی اکسیدان های مختلف است و لیمو ویتامین های اساسی برای پوست را تامین میکند. علاوه بر لایه برداری ، این اسکراب وظیفه ی رطوبت رسانی را نیز به خوبی انجام می دهد .

اسکراب عسل و جوش شیرین

این اسکراب ترکیبی از عسل ، جوش شیرین و روغن زیتون است . نگران نباشید. شیرینی عسل طعم بد جوش شیرین را به خوبی از بین می برد . این دو در کنار هم لایه برداهای بسیار خوبی هستند . کافی است ترکیب جوش شیرین ، عسل و چند قطره روغن زیتون را با ملایمت به لب ها بزنید و سپس با آب گرم بشویید . این کار سلول های مرده ی پوست را کاملا از بین می برد .

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر