تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خستگی و بیحالی ناشی از استرس را کم کنیم

بیش از نیمی از وزن بدن یعنی حدود ۶۰ تا ۶۰ درصد آنرا آب تشکیل می دهد. بدون آب بدن و بویژه غدد آدرنال سست می شود. این غدد آب را پردازش میکنند تا برای استفاده بدن مساعد شود. هنگامی که آب نمی نوشید غدد آدرنال نمیتوانند کار کنند و سیگنالی به مغز میفرستند تا شما متوجه شوید به آب نیاز دارید، به همین خاطر است که احساس خستگی میکنید. یعنی غدد آدرنال شما را سُک می دهند که ما اینجا به آب نیاز داریم!

غذاهای کاملا طبیعی بخورید

بدن برای سوخت و ساز به ویتامین، مواد مغذی و معدنی نیاز دارد. زمانی که بدن از این مواد خالی شود به غدد آدرنال فشار وارد می شود و نتیجه ی آن کم آبی و کاهش تولید هورمون ضروری برای سلامت بدن است. غذاهای کاملا طبیعی سرشار از نیازهای بدن هستند پس تا می توانید از این دست غذاها استفاده کنید و رژیم غذایی کاملی داشته باشید.

هله هوله نخورید

با خوردن هله هوله نه تنها مواد مغذی بدنتان تامین نمی شود بلکه غدد آدرنال بیچاره باید بیش از توان خود کار کنند تا سموم موجود در موادی با ارزش غذایی کم را پردازش کنند. هر چقدر این غدد بدون سوخت مورد نیازشان سخت تر کار کنند بیشتر و بیشتر احساس خستگی میکنید.

تکفارس آی آر

روزانه ویتامین c مصرف کنید

بدن شما روزانه به دو تا چهار هزار میلی گرم ویتامین c احتیاج دارد. ویتامین c سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می دارد و عملکرد غدد آدرنال را ساپورت میکند. هر چقدر غدد آدرنال عملکرد بهتری داشته باشند بدن شما درست به خوبی یک دستگاه روغنکاری شده کار میکند. غذای خوب و آب کافی باعث می شود توانایی لازم را در طول روز داشته باشید.

ویتامین B Complex جذب کنید

احتمالا همه می دانند که ویتامین B Complex برای بالا نگه داشتن انرژی بدن خوب است اما آیا دلیلش را هم می دانید؟ خب کارش ساپورت غدد آدرنال است! غدد ویتامین b را دوست دارند زیرا به آنها سرعتی می دهد که خستگی شما را کاهش می دهد.

از محصولات شیمیایی غیر سمی استفاده کنید

www.takfars.ir

هنگامی که از محصولات شیمیایی سمی استفاده میکنید در واقع آنها را استشمام کرده و به داخل بدن می کشانید. بدن باید انرژی بیشتری بگذارد و این سموم را دفع کند. کاری نکنید که بدنتان ناچار شود بیش از حد کار کند بویژه زمانی که کار زیادی در روز برای انجام دادن دارید. از شر سموم خلاص شوید و ببینید که تا چه حد انرژی ذخیره میکنید.

بیرون بروید

ورزش کردن خوب است بخصوص اگر در زیر تابش آفتاب و فضای باز انجام شود. با این کار ویتامین d با ارزش را جذب کرده و بدن شما آنرا تبدیل به کلسیم مورد نیاز استخوان میکند. این ویتامین غدد آدرنال را نیز تقویت میکند. پیاده روی کنید، بدوید و دوچرخه سواری کنید تا بدنتان قویتر و لاغرتر شود. فعال بودن ممکن است بنظر برخلاف محتوای مطلب باعث مصرف انرژی شود اما هر چقدر که انرژی بیشتری مصرف کنید بدنتان بهتر متوجه می شود که چه مقدار انرژی باید تولید کند و به همین خاطر در روزهایی که زیاد کار دارید انرژی مضاعف خواهید داشت.

بر روی آدرنال کار کنید

اگر از خودتان مراقبت کنید می توانید از خستگی آدرنال پیشگیری کنید. غدد آدرنال دوست ندارند بیش از حد کار کنند. غذاهای خوب بخورید و از چیزهایی که انرژی تان را تحلیل میبرد خودداری کنید، آنوقت است که در زمانی کوتاه خواهید دید که هر روز سرشار از انرژی هستید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر