تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خستگی خود را از کار زیاد برطرف کنید

image چطور خستگی خود را از کار زیاد برطرف کنید

کتاب Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less نوشته‌ی گرگ مک‌کوان می‌تواند منبع مناسبی برای شناخت اولویت‌های کاری و اهداف و ظایف اصلی شرکت باشد. دیوید اولک، کارآفرین و مشاور کسب و کار در وبسیات Inc تجربیات و درس‌های خود از این کتاب را اینگونه بیان کرده است:

این کتاب در مورد ارزیابی مجدد اولویت‌ها است. این کار یکی از سخت‌ترین درس‌های کارآفرینی است. به عنوان یک کارآفرین شما عموما این حس را دارید که همه چیز مهم است. اما مطالعه‌ی این کتاب و راهکارهایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنم، به من یاد داد که می‌توان اولویت بندی کاملی برای وظایف در شرکت داشت.

در هر روز،‌ تنها تعداد کمی وظیفه را انجام دهید

فرهنگ کنونی کسب و کار ما را به این تصور فرو برده که باید در هر روز تا آنجا که می‌‌توانیم کار کنیم. این نوع از تفکر شما را در پایان روز خسته کرده و هیچ انرژی برای کارهای دیگر باقی نخواهد گذاشت. اثر مخرب دیگر، مشخص کردن وظایف بیش از حد برای یک روز کاری و ناتمام ماندن نیمی یا بیشتر آنها است. اگر برای هر روز کاری تنها تعداد کمی وظیفه که می‌توانید به انجام برسانید، مشخص کنید،‌ بهتر از آن است که وظایف و اهداف زیادی مشخص کرده و آنها را ناتمام بگذارید.

تکفارس آی آر

پیش از مشخص کردن هر کار یا وظیفه برای خود، یک سوال چرا بپرسید. دلیل انجام آن کار یا وظیفه را به طور کامل برای خود شرح دهید. در پایان تنها در صورتی وظیفه‌ی مورد نظر را در لیست کارها وارد کنید که اولویت بالای آن برای شما مشخص شده و زمان کافی نیز برای انجام داشته باشید. بقیه‌ی وظایف با اولویت بالا را نیز باید به افراد زیردست محول کنید. البته پیش از آن باید با برنامه‌ریزی و آموزش مناسب، افراد قابل اعتماد برای محول کردن وظایف را تربیت کرده باشید.

مراقب حواس‌پرتی‌ها باشید

پاسخ دادن به ایمیل‌ها و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی از اعتیادهای ما شده است. فراموش نکنید که این کارها نباید اولویت‌های شما را دچار تغییر کنند. پاسخ دادن به ایمیل اولویت کاری شما نیست. بسیاری از مدیران این حقیقت را بسیار دیر و پس از تحمل خسارت‌های زیاد متوجه می‌شند.

نه گفتن را تمرین کنید

یکی از سخت‌ترین کارهای مدیران، نه گفتن به پیشنهادات جلسه، دورهمی و رویدادهای شبکه‌سازی است. با تعیین اولویت کاری و شرکت، می‌توانید به بسیاری از دعوت‌ها نه گفته و زمان زیادی برای خودتان ذخیره کنید. پیش از پاسخ به هر دعوتی،‌ تنها این سوال را از خود بپرسید که آیا حضور در این رویداد شرکت و شما را قدمی به جلو خواهد برد یا خیر؟

www.takfars.ir

نکته‌ی مهم کتاب معرفی شده این است که چیزی به نام اولویت‌ها در کار وجود ندارد و اولویت موردی منفرد است که باید پیش از هر کاری به آن پرداخته شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر