تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور حرفه ای ماشین خود را نظافت کنید

image چطور حرفه ای ماشین خود را نظافت کنید

از صابون مناسب استفاده کنید:

مایع ظرفشویی، بیشترین خواهان را در انتخاب دارد اما این درست نیست مواد شوینده موجود در مایع ظرفشویی ،بسیار سخت هستند این کار باعث می شود روغن های مهم از رنگ ماشین شما بیرون برود و عملا طول رنگ ماشین شما را کوتاه میکند.

قبل از شستشو آب بریزید

اگر از ابتدا با آب و کف شروع به شستن ماشین کنید ، تنها گرد و خاک نشسته برروی سطح ماشین را میتوانید بشویید خودرو فروشان حرفه ای ،همیشه با یک شستشوی آب تمیز شروع میکنند وتا آنجایی که میتوانند خاک و کثیفی روی ماشین را با آب می شویند.

تکفارس آی آر

اسفنج را فراموش کنید:

از یک دستکش میکروفیبری استفاده کنید اسفنج ها، در پرز های بزرگ خود، خاک و کثیفی را جذب میکنند ؛ شما می توانید آن را بیرون بکشید، اما خاک ریزه ها باقی می مانند. هنگامی که دراین حالت ،به شستشو ادامه می دهید ، مانند این است که بدنه ی ماشین خودرا با سمباده بشویید خودرو فروشان ، با استفاده از یک دستکش میکروفیبری ماشین استفاده میکنند ، زیرا شن ریزه ها به او جذب نمیشوند.

از دو سطل استفاده کنید:

یکی برای آب صابون تمیز و یکی برای آب شستشو بعد از هر پاک کردن، دستکش میکروفیبری کثیف خود را در سطل آب شستشو داده و شن ریزه های آن را جداکنید .سپس آن را در آب صابون بشویید، تاجایی که کاملا تمیز شود قبل از اینکه به طرف دیگر ماشین حرکت کنید، آب شستشوی کثیف شده را خالی کنید و آب تمیز را دوباره پر کنید این باعث می شود آب صابون تمیز بماند.

بی خیال لنگ شوید ؛

www.takfars.ir

با یک دستکش میکروفیبری خشک کنید لنگ ها ،آب روی ماشین را خشک میکنند ، اما ذرات ریز شن و ماسه ی باقی مانده را نه تنها جذب نمیکنند ، بلکه به خورد رنگ ماشین می دهند اما از سوی دیگر، دستکش میکروفیبری ، ذرات را جمع آوری میکند دستکش میکروفیبری را، در آب تمیز بشویید تا ذرات ریز شن وماسه از آن جدا شوند سپس دوباره به خشک کردن ادامه دهید.

image چطور حرفه ای ماشین خود را نظافت کنید

خراش های جزئی را قبل از پرداخت و پولیش کاری ، ازبین ببرید؛

این مرحله ای است، که فروشندگان غیرحرفه ای را از نمایندگان حرفه ای جدا میکند پولیش کاری، سبب افزایش درخشندگی می شود، اما خراش ها را حذف نمیکند با این حال، اگر در ابتدا با یک کیت حذف خراش و سپس پرداخت کاری کنید ، درخشش بیشتری خواهید یافت. پیدا کردن کیت های ضد خراش، در هر فروشگاه قطعات خودرو، آسان خواهد بود.

image چطور حرفه ای ماشین خود را نظافت کنید

یک پولیش دو منظوره تهیه کنید:

خودرو فروشان آماتور ، همیشه از پولیش های دومنظوره استفاده میکنند این ابزار باور نکردنی را با یک بافر با سرعت بالا اشتباه نگیرید. بافر ها با سرعت بسیار بالاتری کار میکنند و میتوانند رنگ را از روی سطح ماشین بسوزانند ، اگر شما در یک مکان بیش از حد باقی بمانید و یا بیش از حد فشار دهید ، ممکن است باعث سوختن رنگ درآن ناحیه شوید . دستگاه های پولیش متفاوت هستند آنها در سرعت های پایین همراه با نوسان کار میکنند. کسی میتواند بااین ابزار، ظرف چند دقیقه خودروی خود را پولیش کند پولیش کاری ، قبل از واکس نهایی، واقعا کارآمد خواهد بود ، بنابراین ارزش کار خود را پایین نیاورید.

image چطور حرفه ای ماشین خود را نظافت کنید

ابتدا پد را به پولیش آغشته کنی ، سپس پد را درجهت رنگ خودرو به بدنه بمالید ، این کار، از ریختن پولیش و یا جداشدن آن از بدنه ی خودروی شما جلوگیری میکند.

از موم مصنوعی استفاده کنید:

تک فارس

رول واکس های قدیمی برای ماشین های عتیقه ای عالی هستند اما آنها همان “خاصیت مرطوب” را به عنوان موم مصنوعی مدرن تولید نمیکنند و برای مدت طولانی اثرگذار باقی نمی مانند .آن چه که فروشگاه های قطعات خودرو به عنوان واکس به شما میفروشند ، درواقع همان موم رنگ باکیفیت بسیار بالاست که خود شما میتوانید با هزینه ی کمتری آن را بخرید یا درست کنید، به وسیله ی یک اسفنج مخصوص واکس ، بصورت تکه های کوچک ، بدنه ی خودرو را واکس کنید آثار و لکه های بجا مانده از واکس را بااستفاده از یک حوله ی میکرو فیبری تمیز کنید . درست حدس زدید ، این حوله های جادویی ، همه جا همراه این خودرو کارهای حرفه ای و غیر حرفه ای هستند.

با استفاده از حرکات دایره ای، آثار واکس و موم را پاک کنید ، همانطور که حوله واکس را به خود جذب میکند ، از قسمت های تمیز حوله استفاده کرده تا هنگامی که حوله به طور کامل پر از واکس می شود، که اکنون می توانید از حوله دوم استفاده کنید.

از بالا شروع کنید:

کارواش کار ها، معمولا با جارو کردن موکت کف خودرو شروع میکنند این فقط کثیفی را از داشبورد ، صندلی و پانل های درب بر روی موکت کف خودروی شما میریزد حرفه ای ها، از بالا شروع میکنند تا به موکت کف خودرو برسند هنگامی که به آنجا رسیدید ، با جارو ازآن پذیرایی کنید از یک برس مخصوص شستشوی خودور استفاده کرده و تمامی سوراخ سنبه ها و درز های داخل خودرو و همچنین داخل کنسول را با آن تمیز کنید و گرد وخاک و آشغال ها را از آن مناطق غیرقابل دسترسی خارج نمایید . دهانه ی مکش جارو برقی را نزدیک برس نگه داشته، تا در حین برس کاری ، جارو برقی ، گرد و غبار و آشغال هارا به خود جذب کند.

موکت کف را برس زده، سپس جارو بکشید

موکت کف خودرو ،علاقه ای به از دست دادن گردوغبار ندارد اگرفقط مشغول جارو کردن آن باشید ، زمان زیادی را تلف خواهید کرد .برای حذف خاک بیشتر،کارواش کاران از یک برس سفت برای جارو کردن استفاده میکنند، که همزمان با ماساژ دادن سطح موکت به پاکسازی آن کمک میکند شما بااین کار، ذرات خاک را به سطح می رانید و می توانید آنها را با جاروبرقی ، به راحتی جذب کنید .

از یک ماتیک غیر سیلیکونی مات و یک محافظ وینیل استفاده کنید

اسپری های حفاظتی داشبورد سیلیکونی یک لایه ی نرم و لطیف را روی داشبورد قرار می دهند ،که در واقع گرد و غبار بیشتری را جذب میکند، بنابراین شما باید آن را بیشتر تمیز کنید علاوه بر این، یک داشبورد براق بسیار بیشتر نور را به شیشه جلو اتومبیل شما منعکس میکند. این انعکاس می تواند بینایی شما را کاهش دهد، به ویژه در شب به همین دلیل است که متخصصان حرفه ای از محافظ های مات شده از سیلیکون استفاده میکنند آنها هنوز هم عالی عمل میکنند و نور خیره کننده را کاهش می دهند.

روغن کاری لولا ها و درب ها:

شما احتمالا هر زمانی که درب را تمیز کردید، نوار درزگیر درب را نیز پاک میکنید کاراواش کارها ، بااستفاده از یک اسپری سیلیکونی ، این قسمت ها را اسپری کرده و پاکسازی میکنند . شما نیز میتوانید این نواردرزگیر ها را اسپری کرده و سپس پاک کنید سیلیکون، از چسبیدن و کثیف شدن مجدد این نواردرزگیرها در تابستان و زمستان جلوگیری میکند.

T A K F A R S

شیشه ها، مرحله ی پایانیست:

اگر قبل از تمیز کردن داشبورد و دیگر قسمت های داخلی خودرو ، شیشه ها را ازداخل تمیز کرده اید ، شما مجددا نیاز دارید که این کار را تکرار کنید به همین دلیل است که کارواش کاران تمیز کردن شیشه ها را به مرحله ی پایانی اختصاص میدهند ؛ تمیز کردن شیشه ها ،در این مرحله در واقع ، شیشه هایی عاری از هرگونه کثیفی و لکه و حتی آثار اسپری هایی که برای پاکسازی استفاده کرده اید را به شما عرضه میدارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر