تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور تضمینی حمام و توالت را تمیز و خالی از میکروب کنیم

image چطور تضمینی حمام و توالت را تمیز و خالی از میکروب کنیم

سرکه

۱- سرکه به دلیل خاصیت اسیدی ملایمی که دارد، روش خوبی برای از بین بردن جرم‌ها و قارچ‌ها است. مقداری سرکه را در یک بطری اسپری بریزید. سعی کنید سرکه‌ای خالص انتخاب کنید که با آب ترکیب نشده باشد.

۲- سرکه را روی سطوح قارچ‌زده اسپری کرده و ۱ ساعت صبر کنید. در صورت امکان در طول این ۱ ساعت پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید هوای داخل دستشویی خارج شود.

۳- پس از ۱ ساعت محل موردنظر را با آب داغ بشویید و با یک حوله خشک کنید. سطوح مرطوب بیشتر مستعد رشد قارچ هستند. بنابراین مطمئن شوید که همه جا را کاملاً خشک کرده باشید. اگر همه جا را کامل خشک کنید، حمام بوی سرکه نمی‌دهد.

تکفارس آی آر

۴- برای جلوگیری از قارچ زدن نیز می‌توانید از سرکه استفاده کنید. طبق تحقیقات، سرکه ۸۲ درصد از گونه‌های مختلف قارچ را از بین می‌برد و یک راه حل فوق‌العاده موثر برای جلوگیری از رشد قارچ و کپک‌ها است. علاوه بر این، سرکه بر خلاف ماده سفیدکننده هیچ گونه گاز سمی ندارد و طبیعی است. به راحتی مقداری سرکه را بر روی سطوح مستعد رشد قارچ و کپک‌ها بریزید و ۱ ساعت منتظر بمانید. اگر این کار را به طور منظم انجام می‌دهید، نگران رشد قارچ در حمامتان نباشید.

جوش شیرین و مایع سفید‌کننده

۱- با استفاده از آب گرم، صابون و جوش‌شیرین می‌توانید بیشتر قارچ‌ها را از بین ببرید. جوش‌شیرین ماده‌ای ارزان، بی‌بو و ملایم است که برای تمیز کردن این کپک‌ها بسیار مناسب است. برای تهیه شوینده جوش‌شیرین، مواد زیر را با یکدیگر ترکیب و استفاده کنید.

یک قاشق چای‌خوری صابون مایع

یک فنجان جوش شیرین

www.takfars.ir

چند قطره اسانس (مرکبات، رزماری، اسطوخودوس، نعناع، اکالیپتوس و …)

آب به مقداری که ترکیب را به شکل خمیر در آوریم

۲- اگر از شوینده جوش شیرین استفاده نمی‌کنید، ۱ لیتر آب و نیم لیتر مایع سفیدکننده را با یکدیگر ترکیب کرده و داخل یک ظرف اسپری بریزید.

۳- مکان‌های موردنظر را از این محلول اسپری کنید و منتظر بمانید تا خشک شود.

۴- پس از خشک شدن دوباره اسپری بزنید و محل موردنظر را برس بکشید.

۵- در صورت لزوم این کار را دوباره تکرار کنید تا قارچ و کپک‌ها به کلی از بین بروند.

شش- اگر نمی‌توانید درزها را کامل تمیز کنید، آن‌ها را مجدداً با گچ آبکی درزگیری کنید.

آمونیاک

۱- هرگز آمونیاک را با مایع سفید‌کننده ترکیب نکنید. ترکیب این دو ماده باعث تولید گاز‌های سمی می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین از ترکیب شوینده‌های حاوی آمونیاک مانند بسیاری از شیشه پاک‌کن‌ها و مایع سفیدکننده نیز اجتناب کنید.

۲- حتماً از آمونیاک شفاف استفاده کنید. چند نوع آمونیاک وجود دارد؛ آمونیاک شفاف، کدر و کف‌آلود.

تک فارس

۳- آمونیاک را داخل یک بطری بریزید و بر روی سطوح قارچ زده اسپری کنید.

۴- سپس با استفاده از یک برس محل موردنظر را کامل بشویید تا قارچ‌ و کپک‌ها کاملاً از بین بروند. ۱ الی ۲ ساعت مکان را ترک کنید و در صورت امکان اجازه دهید هوای داخل حمام خارج شود؛ زیرا آمونیاک بوی بسیار تند و ناخوشایندی دارد.

۵- پس از چند ساعت مکان مورد نظر را با یک پارچه یا حوله خشک کنید.

آب اکسیژنه

۱- آب اکسیژنه ۳ درصد را در یک بطری اسپری بریزید. اگر آب اکسیژنه در معرض نور قرار بگیرد، میزان تأثیر آن کاهش می‌یابد. بنابراین این محلول را درون بطری قرار دهید که از آن در مقابل نور محافظت می‌کند. همچنین می‌توانید برای اثر بخشی بیشتر، مقداری سرکه به آن اضافه کنید.

۲- ابتدا روی ناحیه‌ای کوچک که قارچ زده، محلول خود را تست کنید. این تست باعث می‌شود بفهمید آیا آب اکسیژنه، رنگ سطح موردنظر را از بین می‌برد یا خیر.

۳- آب اکسیژنه را روی سطوح قارچ زده اسپری کنید و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.

۴- ۱ الی ۲ ساعت منتظر بمانید تا بوی ناخوشایند آب اکسیژنه از بین برود.

۵- با یک دستمال یا حوله سطوح مورد نظر را خشک کنید.

T A K F A R S

محصولات معتبر
محصولات معتبر