تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور به پوست خود با روش های ساده آبرسانی کنید

عسل یکی از معجزات طبیعت است که تاثیرات چشمگیری بر سلامت پوست و زیبایی پوست صورت خواهد گذاشت.

روش تهیه ماسک عسل و روغن بادام

برای تهیه یک ماسک طبیعی و آب رسان برای پوست ، کافی است ۳ قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. این ماسک برای سلامت پوست صورت بسیار مفید است.

ماسک آب رسان پوست صورت را روی پوست صورت برای مدت تا ۳۰۰ دقیقه قرار دهید و بعد پوست را با بشویید. این ماسک کمک میکند تا پوست رطوبت لازم را از عسل دریافت کرده و شادابی خود را بازیابد. این ماسک همچنین درمان مناسبی برای پوست های بسیار خشک می باشد و نقش محافظتی از پوست صورت در برابر پیری زودرس آن دارد.

گلاب برای پوست

تکفارس آی آر

گلاب یک انتخاب مناسب برای حفظ شادابی و زیبایی پوست صورت به شمار می آید. گلاب یک تونر عالی و بی نقص است که با آب رسانی پوست صورت و پاک کردن پوست از آلودگی های روزانه، از آن به خوبی محافظت میکند.

روش استفاده از گلاب برای حفظ طراوت پوست

روش اول:مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید و در طول روز آن را به تمام قسمت های پوست صورت خود اسپری کنید.به این ترتیب، شادابی پوست صورت را به وضوح حس خواهید کرد.در ضمن بعد از پاک کردن پوست از آرایش، می توانید مقداری گلاب را بر روی پنبه ریخته و به جای تونرهای شیمیایی با اطمینان از آن استفاده کنید.

روش دوم:برای هیدراته کردن صورت می توانید یک فنجان گلاب را با ۱ قاشق گلیسیرین مخلوط کرده و آن ترجیحا در شیشه ای رنگی بریزید و خوب آن را تکان دهید.حالا این مخلوط را بر روی دستمال نخی تمیزی اسپری کرده و آن را روی صورت قرار دهید.نیم ساعت صبر کنید تا این مخلوط به خوبی جذب پوست شود.برای نتیجه بهتر گاهی دستمال را برداشته و دوباره بر روی آن اسپری کنید. با این کار پوست صورت را به خوبی آب رسانی کرده و آن را سرزنده و شاداب خواهید کرد.

سس سفید برای پوست

www.takfars.ir

یکی از بهترین ترکیب ها برای تهیه ماسک مرطوب کننده و آب رسان خانگی باشد.

روش تهیه ماسک سس سفید

نصف قاشق غذاخوری سس سفید یا مایونز را با یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب خوب مخلوط کنید. سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کرده و این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یک دست شود. پس از آماده شدن این ماسک آن را به مدت ۲۰۰ دقیقه روی پوستتان ماسک کنید. دقت کنید، تمامی پوست صورت و حتی بخشی از پوست ناحیه گردن را نیز با کمک ماسک پوشش دهید. بعد پوستتان را با آب ولرم کاملا بشویید.

خیار و طراوت پوست

استفاده روزانه یا یک روز در میان از ماسک خیار و شیر از جمله ساده ترین روش هایی است که به حفظ جوانی، شادابی و نرمی پوست کمک میکند.

روش تهیه ماسک خیار

برای تهیه این ماسک بهتر است یک خیار تازه را پوست کنده و مغز آن را به صورت حلقه های باریک درآورید، سپس یک کاسه کوچک را از شیر پرچرب پر کنید و حلقه های باریک خیار را به مدت ۱۰۰ دقیقه درون شیر خیس کنید. سپس این حلقه را روی پوست صورت بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۰۰ دقیقه روی صورتتان بماند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر