تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور به درخواست های نامعقول و مزاحم دیگران نه بگوییم

image چطور به درخواست های نامعقول و مزاحم دیگران نه بگوییم

صادق باشید.

می‌گویند صداقت بهترین سیاست است. اگر از شما درخواست می‌شود که در مدرسه فرزندتان به کارهای داوطلبانه مشغول شوید، می‌توانید بگویید که با وجود اینکه دوست دارید در این کار خیرخواهانه شرکت کنید اما محدودیت‌هایی دارید. صادق بودن به معنای بی‌ادب بودن نیست. راه‌هایی وجود دارد که می‌توان حقیقت را با ظرافت بیان کرد. استراتژی موثر در این مرحله، صراحت است. اگر شما از برخورد با دیگران پرهیز می‌کنید، این روش شاید برای شما چندان کارآیی نداشته باشد. نگران نباشید راه‌های دیگری هم وجود دارد.

اغراق کنید.

اگر دوست ندارید شام را با خانواده همسرتان صرف کنید، هیچ عذری بهتر از حال‌ دار نبودن یا بیماری نیست. آیا تابه‌حال از این ترفند قدیمی استفاده کرده‌اید؟ جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید زیرا هیچ کس دوست ندارد به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی شدید همراه با دل درد مبتلا شود، به خصوص وقتی که جزئیات بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهید و درباره وخامت حالتان مبالغه می‌کنید.

تکفارس آی آر

گرفتار باشید.

مطالعات حاکی از آن است که ما امروزه بیش از هر زمان دیگری گرفتار هستیم. این هم یک روش دیگر برای خلاص شدن از موقعیت‌هایی است که نمی‌خواهید درگیر آن شوید. بهترین راه برای متقاعد کردن میزبانتان این است که لیست کارهایی را که باید انجام دهید به آن‌ها نشان دهید و اجازه دهید آن‌ها بدانند که چقدر گرفتار هستید و چقدر بار استرس بر روی دوش شماست. اگر نمی‌خواهید خود را متعهد به انجام کاری کنید، می‌توانید برنامه شلوغ خود را در ذهن به یاد بیاورید.

متاسف باشید.

شاید شما هم یکی از کسانی باشید که از وجود این همه گزینه‌های متنوع در فهرست کاری خود خسته شده‌اید. چه راهکاری برای شما وجود شما دارد؟ می‌توانید بگویید که متاسف هستید و نمی‌توانید در این برنامه خاص شرکت کنید. اجازه دهید همسرتان بداند از اینکه نمی‌توانید در گردهمایی سالانه شرکت‌اش شرکت کنید، متاسف هستید. بیان تاسف و عذرخواهی بهترین راه برای ایجاد همدلی با دیگران است.

از آغاز برای «نه» گفتن آماده باشید.

www.takfars.ir

هنر نه گفتن در ابتدا را یاد بگیرید. شما می‌توانید هر کدام از پیشنهادات بالا را به کار ببندید اما مهم‌ترین کاری که می‌توانید در حق خود انجام دهید این است که برای خودتان و زمان‌تان ارزش قایل شوید. قبل از بله گفتن از تمایل واقعی خود به انجام یا مشارکت در کاری مطمئن شوید. از وقت‌خریدن برای انتخاب یک پاسخ درست، نگران نباشید. افراد برای تلاش شما برای با هم بودن ارزش قایل هستند حتی اگر جواب شما منفی باشد. بنابراین تمرین کنید و یادبگیرید که از اول «نه» بگویید. این کار بسیار بهتر از تغییر دادن پاسخ در انتهای یک کشمکش است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر