تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بهترین رنگ را برای خانه انتخاب کنیم

image چطور بهترین رنگ را برای خانه انتخاب کنیم

۱.اگر میخواهید هماهنگی بیشتری بین رنگ دیوارها و سقف ایجاد کنید، از رنگ دیوارها به مقدار کم در رنگ مورد استفاده برای سقف استفاده کنید.

۲.زمانی که اتاقهای مختلف را با رنگهای مختلف رنگ می زنید. فضای بین اتاقها، مانند راهروها و پله ها را به رنگهای متمایل به خاکستری روشن رنگ آمیزی کنید تا یک حس انتقال – در یک نقطه به نقطه دیگر- در بیننده ایجاد شود.

۳.برای تمام خانه یک رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس طیف های مختلف آن را در بخشهای مختلف منزل مورد استفاده قرار دهید. این رنگ اصلی می تواند در مهمترین قسمت خانه، رنگ غالب باشد در حالی که در بخشهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند باید به عنوان طیف زیر مجموعه طیف اصلی مورد استفاده قرار گیرد. در انتخاب طیفهای تابع اصلی برای هر اتاق می توانید به رنگ و طرح اثاثیه آن محل توجه کنید. این تکنیک در عین استفاده از یک طیفهای مختلف یک رنگ باعث ایجاد هماهنگی در بین بخشهای مختلف خواهد شد.

۴.رنگهای روشن باعث می شوند فضا گسترده تر و بازتر به نظر بیاید. رنگهای روشن اتاقها را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند. رنگهای تیره پیچیده تر و گرم تر هستند و باعث می شوند اتاقهای وسیع صمیمانه تر و دنج تر به نظر برسند.

تکفارس آی آر

۵.اگر اتاقهای تاریک با دیوارهای رنگ تیره میخواهید، رنگ آستر و رنگ نهایی را دقیقاً یکسان انتخاب کنید.

۶.عیوب معماری فضای داخلی منزل را با استفاده از رنگهای خنثی که هیچ تضادی با رنگ سقف، کف اتاق و دیوارهای اطراف نداشته باشند بپوشانید.

۷. از تقسیم ارتفاع دیوارها با رنگهای متفاوت بپزهیزید و دیوارها از کف اتاق تا سقف با یک رنگ یکسان بپوشانید. اگر طاق یا آرکی در فضای داخلی منزل موجود باشد آنها را نیز با همان رنگ دیوارهای اطراف بپوشانید. استفاده از رنگهای بسیار روشن باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد.

۸. اگر سقف اتاق کمی بیش از حد معمول بلند است و یا اتاق نشیمن بیش از اندازه بزرگ به نظر برسد رنگ سقف را بین ۳۰ -۵۰ سانتی متر روی دیوارها نیز پایین بیاورید. همچنین می توانید رنگ سقف را تیره تر انتخاب کنید تا اتاق دنج تر به نظر آید.

۹. اگر یکی از اتاقهای خانه شما باریک و دراز است می توانید کاری کنید که کوتاهتر و عریض تر به نظر برسد. برای این کار دیوارهای کوتاه تر را کمی تیره تر از دیوارهای بلندتر رنگ کنید.

www.takfars.ir

۱۰. از تفاوتهای موجود در منزل از نظر اندازه و نوع دیوارها برای ایجاد یک فضای جالب توجه در منزل استفاده کنید. بهره گرفتن از رنگهای محو و خسته کننده بر روی تمام دیوارهای خانه می تواند باعث شود که محیط خانه ضعیف و ناراحت کننده به نظر برسد در حالی که استفاده از رنگهای متوسط می تواند باعث ایجاد یکنواختی و خستگی در منزل شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر