تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمم من و همسرم ازدواج و رابطه خوبی داریم یا نه

۱-می توانید به راحتی درباره فکرهایتان حرف بزنید

زندگی مشترک زمانی پیشرفت میکند که شما بتوانید با شریک تان به صورت آزادانه و صادقانه حرف بزنید. در این زندگی هر دو نفر احساس میکنند که حرف هایشان شنیده می شود. این ارتباط دو طرفه یکی از پایه های اساسی برای پیشرفت یک رابطه مشترک است.

۲-هر کدام فضای خودتان را هم دارید

اگر شما به فردی عشق می ورزید به معنای این نیست که باید هر دقیقه تان را با هم باشید. طبیعی است که دو نفر که در یک رابطه جدی هستند، اوقات زیادی را با هم بگذرانند؛ اما هر کدام باید بتوانند علاقه مندی های خود را داشته باشند و زمانی را با دوستان شان بگذرانند. این فضای شخصی اجازه می دهد که شخصیت فردی هر طرف در کنار شخصیت زوجی رشد کند.

۳-شما دعوا می‌کنید!

تکفارس آی آر

اختلاف نظر طبیعی است و اگر در رابطه ای هستید که هیچ وقت هیچ اختلاف نظری حتی جزئی هم نداشته اید احتمالا یک جای کار می لنگد، اما این را هم در نظر داشته باشید زوجینی که در رابطه ای سالم هستند دعواهایشان هم سازنده و عادلانه است؛ یعنی خبری از برچسب زدن و تحقیر طرف مقابل نیست. در دعوا و اختلاف نظر هم هدف اصلی فهمیدن نظرات طرف مقابل برای بهبود رابطه است نه گرفتن امتیاز از یکدیگر! وقتی هر طرف هم فهمید که اشتباه کرده است.راه مشخص است: عذرخواهی میکند!

۴-خودتان را هم دوست دارید

شما علاوه بر اینکه به همسرتان علاقه دارید خودتان را هم دوست دارید. پس رابطه تان را بر اساس یک رویا بنا نمیکنید. شما می دانید که نه خودتان و نه همسرتان کامل نیستید و هر کدام نقص های خاص خودتان را دارید؛ بنابراین یکدیگر را بر اساس ارزش ها و معیارهایی که اکنون وجود دارد باید بپذیرید نه چیزهایی که در آینده ممکن است یک نفر به آن تبدیل شود.

۵-با هم تصمیم می گیرید

در زندگی مشترک شما، فردی همه تصمیم ها را یک طرفه نمی گیرد نه شما نه همسرتان! از اینکه چه فیلمی را ببینید تا اینکه چند بچه داشته باشید. شما با هم تصمیم می گیرید و به حرف های یکدیگر گوش میکنید. پس اگر یک بار برای فیلم مورد علاقه یکی به سینما رفتید دفعه بعد نوبت دیگری است که فیلم خودش را انتخاب کند!

www.takfars.ir

روابط سالم پر از شادی و خوشحالی است.

۶-شما از بودن با هم لذت می برید

روابط سالم پر از شادی و خوشحالی است. این به معنای آن نیست که شما هیچ مشکلی ندارید و همیشه فقط قرار است بخندید! اما به معنای این است که زمینه اصلی زندگی شما شاد است و حتی مسائل ساده هم مثل کامل کردن جمله هم یا دیدن فیلم با یکدیگر نیز باعث شادی تان می شود.

۷-رابطه شما متعادل است

زمانی همسر شما مجبور است تا دیر وقت سر کار بماند. موقعی هم شما مجبور هستید از پدر و مادرتان نگهداری کنید. این از خصوصیات زندگی است. مسئله اصلی این است که در بلند مدت شما احساس کنید که زندگی متعادلی دارید.

۸-با یکدیگر با مهربانی رفتار میکنید

هیچ چیز مهم تر از آن نیست که با فردی که دوستش دارید با مهربانی و ادب برخورد کنید. با او همدلی داشته باشید و نگران حالش شوید. اگر می بینید که به غریبه ها بیشتر از شریک زندگی تان احترام می گذارید یک قدم به عقب بردارید و نگاهی دوباره به اولویت های زندگی تان بیندازید.

۹-به یکدیگر اطمینان دارید

یک رابطه سالم بر اساس اطمینان و اعتماد است. رابطه شما باید خالی از راز و رمز باشد. در صورتی که نمی توانید به شریک تان اطمینان کنید همیشه در ذهن تان شک و تردید وجود دارد باید احساسات خود و رفتارهای او را در گفت وگو با یک مشاور بررسی کنید.

۱۰-شما اجازه عبور از مسائل را می دهید

تک فارس

شریک تان شما را اذیت میکند شما هم حتما کارهایی میکنید که او آزار می بیند. حرف هایی می زنید که قصدی از آن ها ندارید و سوء تعبیر می شود. شاید زمانی بی ملاحظه رفتار کنید. از دست هم ناراحت شوید، اما سرانجام اجازه عبور از مسائل را می دهید و یکدیگر را می بخشید.

۱۱-شما صمیمی هستید

رابطه زناشویی بخش مهمی از یک زندگی مشترک است، اما همه آن نیست. رابطه اصلی نزدیکی در صمیمیت و ارتباط قوی زوج ها با یکدیگر است. اگر در یک رابطه سالم هستید احساس ارتباط نزدیک دارید.

۱۲-رابطه شما محل امن شماست

رابطه شما باید محل امن و باثبات ترین نقطه زندگی تان باشد. وقتی از سر کار به خانه برمی گردید احساس آرامش داشته باشید. این به معنای آن نیست که شما دعوا نمیکنید و اختلاف نظر ندارید! اما وقتی اوضاع در زندگی تان سخت شود می توانید با شریک زندگی تان حرف بزنید و مسائل را با او در میان بگذارید.

۱۳-شما با شریک زندگی تان حرف می‌زنید

وقتی نگرانی یا دغدغه ای دارید شریک زندگی تان، مهم ترین کسی است که می توانید با او حرف بزنید. اگر در فضای مجازی دنبال حرف زدن درباره دغدغه هایتان هستید و دیگران را به همسر یا نامزدتان ترجیح می دهید یک جایی در رابطه شما مشکل وجود دارد.

۱۴-شما کلمات جادویی را به هم می گویید

«دوستت دارم»، «ممنونم» و «عذر می خواهم»؛ این ها کلمات جادویی هستند که در یک رابطه سالم زیاد شنیده می شوند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر