تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بعد از پشیمان شدن از انجام خالکوبی آن را پاک کنیم

در دهه‌ی ۹۰ درمان لیزری پیشرفت‌هایی را نسبت به روش قدیمی پاک کردن خالکوبی معرفی کرد. برای مثال درمابراسیون از عوامل شیمیایی یا حتی کاغذ سنباده برای از بین بردن لایه‌های پوست و رسیدن به لایه‌ی حاوی رنگ استفاده می‌کند. میزان موفقیت این روش بسیار پایین است چرا که جوهر معمولا تا عمق پوست فرو رفته است و متخصصان پوست ممکن است حتی به آن لایه از پوست نرسند، همچنین با جراحات سختی برای بیمار همراه است که می‌تواند از خود خالکوبی دردناک‌تر باشد.

فرایند دیگری که تقریبا مشابه روش بالایی است میکرو درمابراسیون است. در این روش لایه‌های پوست توسط کاغذ سنباده برداشته می‌شوند. واقعیت این است که این روش موفقیت خیلی پایین و جراحات و درد زیادی دارد.

تکه تکه بریدن

خالکوبی‌های کوچک می‌توانند طی یک فرایند جراحی پاک شوند. جراح خالکوبی را تکه تکه می‌برد. این روش روی خالکوبی‌های خانگی چندان کارآمد نیست. البته نوع لیزری این جراحی در خالکوبی‌های خانگی‌ای که جوهر استفاده شده در آن‌ها دائمی نیست و در نتیجه راحت شکسته می‌شود موثر است. خالکوبی‌های بزرگتر می‌توانند از طریق جراحی و به روشی که تحت عنوان گسترش بافت شناخته می‌شود پاک شوند. نحوه‌ی انجام آن قرار دادن یک بالن زیر گوشت است که باعث التهاب می‌شود. با گذشت زمان پوست کشیده می‌شود و خالکوبی اصلاح خواهد شد.

پاک کردن لیزری خالکوبی

تکفارس آی آر

این روش اغلب به روش‌های دیگر ترجیح داده می‌شود و شامل حل کردن خالکوبی توسط لیزر می‌شود. این فرایند نیازمند جلسات مکرر طولانی مدت است که ممکن است حتی چند سال طول بکشد تا خالکوبی کاملا پاک شود. اساس آن بر این است که رنگ خالکوبی پالس‌های نور لیزر را جذب می‌کند که باعث می‌شود رنگ‌ها به قطعات کوچک خرد شوند. این تکه‌ها بعدا توسط سیستم دفاعی بدن مورد حمله قرار می‌گیرند و نابود می‌شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر