تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور برای موی خود بهترین نوع شامپو را انتخاب کنید

image چطور برای موی خود بهترین نوع شامپو را انتخاب کنید

شامپوی مناسب برای موهای خشک

اگر موهایتان بعد از چند روز حمام نرفتن اصلا چرب به نظر نمی‌رسد، به احتمال قوی جنسشان خشک است. کسانی که موهای وز دارند هم معمولا دچار خشکی مو هستند. با این حساب شامپوی مناسب برای موهای خشک کدام است؟ موهای خشک برای خوش حالت شدن نیاز به محصولات مکمل دارند؛

برای مثال شامپوهای دو کاره که حاوی نرم کننده هستند، انتخاب‌های ایده‌آلی برای موهای خشک محسوب می‌شوند. این شامپوها معمولا حاوی مقدار کمتری مواد شوینده هستند. همین مقدار کم برای تمیز کردن موها و در عین حال از بین نبردن چربی طبیعی آن‌ها و سالم نگه داشتن‌شان کافی است.

با موهای چرب چه کنیم؟

تکفارس آی آر

بعضی‌ها هم هستند که بخشی از سرشان بیشتر چرب می‌شود. برای مثال ممکن است جلوی موهایتان همیشه چرب‌تر از پشت موها باشد.

در این صورت به جای اینکه مرتب تمام سر را شامپو کنید، بهتر است بخشی از موها را که بیشتر چرب می‌شوند، بشویید و بقیه را وقتی که چرب شدند. با این کار غدد چربی کل سر را تحریک نمی‌کنید و دچار چربی بیشتر موها نمی‌شوید.

در صورتی‌که تمام کف سرتان چرب می‌شود و چربی مختص یک ناحیه نیست، از شامپوهای ساده و بدون نرم کننده استفاده کنید که مخصوص موهای چرب طراحی شده‌اند.

اگر موهای تان بلند است، می‌توانید بعد از شست‌و‌شو و برای اینکه پایین موها خشک و موخوره نشوند، از نرم کننده برای بخش پایینی ساقه موها استفاده کنید. استفاده از ماسک مو برای تقویت بخش‌های پایینی مو هم توصیه می‌شود.

فقط یادتان باشد به هیچ وجه نباید بگذارید ماسک یا نرم‌کننده مو با کف سرتان تماس پیدا کنند و هر چه بیشتر به قسمت پایینی ساقه‌ها نزدیک شوید، بهتر است.

www.takfars.ir

اگر موهای فر دارید

موهای فر یکی از شکننده‌ترین انواع موها هستند و دقیقا در بخشی که پیچ خورده‌اند، بیشترین حساسیت را دارند. برای شستن موهای فر سراغ شامپوهایی که نام سولفات در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها به کار رفته است، نروید. در عوض سراغ شامپوهای ضعیف‌تر بروید تا موها را بیش از اندازه خشک نکنند.

شامپو مناسب برای موهای رنگ شده

موهای رنگ شده دچار خشکی بیشتری می‌شوند، به همین دلیل بهتر است سراغ خرید شامپویی بروید که عبارت Hair Color Treatment یا درمان و مراقبت از موی رنگ شده را داشته باشد. موهای رنگ شده را باید کمتر شامپو کرد و آهسته و بدون چنگ زدن زیاد هم این کار را انجام داد.

بعضی از استایلیست‌های مو می‌گویند بهتر است موی رنگ شده را با آب سرد شست؛ اما این حرف اساس علمی ندارد. بنابراین دمای آب فرقی نمی‌کند؛ مهم این است که موها را بیش از حد نشویید و از شامپوی مناسب استفاده کنید.

اگر عادت دارید موهای رنگ شده را اتو یا سشوار بکشید یا حتی فر کنید، بهتر است حتما از محصولات مراقبت از مو در برابر حرارت کمک بگیرید. انواع اسپری‌ها و حتی کرم مو در بازار موجود است که از موها در برابر آسیب‌ها مراقبت می‌کند.

درمان شوره سر

شوره و هر مشکل دیگر مربوط به موهای سر قابلیت راه رفتن روی اعصاب هر کسی را دارد و خوشبختانه انواع شامپوهای ضد ریزش، ضد شپش و تقویت کننده وجود دارند که این مشکلات را برطرف کنند.

برای برطرف کردن شوره سراغ شامپوهایی بروید که حاوی پریتیون زینک Pyrithione Zinc یا عصاره قطران زغال سنگ Coal Tar Extract بروید. این مواد در برطرف کردن شوره یا به قول قدیمی‌ها پوسته سر کمک بزرگی می‌کند.

برندهای معتبر زیادی هستند که به طور تخصصی روی شامپوهای درمانی مو کار می‌کنند و محصولات بسیار خوبی هم به بازار ارائه کرده‌اند. بهتر است شامپوی مناسب تان را پیدا کنید و هر چه زودتر برای برطرف کردن مشکلات موهای تان کاری انجام دهید.

تک فارس

حجم دادن به موهای صاف

کسانی که موهای لخت یا صاف دارند با مفهوم چسبیدن مو به کف سر آشنا هستند. ضمن اینکه اغلب اوقات جنس موهای این افراد چرب است.

برای مراقبت از این نوع مو باید شامپویی انتخاب کنید که حجم دهنده باشد. هر چند خاصیت این شامپوها همان چند ساعت اول بعد از استفاده بیشتر است و ممکن است با گذشت زمان کم‌کم حجم موها کمتر شود؛ ولی همین میزان حجم دهندگی هم غنیمت است.

شامپو بدن مناسب

پوست بدن نسبت به خشکی حساس است و اگر برای تمیز کردنش از شوینده مناسبی استفاده نشود، سریع خشک می‌شود یا در حالت بدتر ممکن است دچار خارش یا اگزما شود.

برای اینکه جلوی آسیب رسیدن به پوستتان را بگیرید نسبت به شوینده بدن تان حساس باشید. همیشه سراغبهترین انواع شامپو بدن بروید. برای شناختن بهترین نوع شامپو بدن اول از همه به عادت حمام کردنتان دقت کنید؛

بدانید جزو کسانی هستید که چند روز یک‌بار حمام می‌روند یا اینکه هر روز دوش می‌گیرید. بعد هم به نوع پوستتان دقت کنید. کسانی که زود به زود حمام می‌روند، پوست شان خشک‌تر از بقیه است. بنابراین بهتر است شامپو بدنی را انتخاب کنند که شوینده‌های ملایمی دارد. معمولا عبارت شامپو بدن روزانه روی قوطی این محصولات نوشته شده است.

اگر پوست تان خیلی خشک است بهتر است از شامپو بدن‌های کرمی استفاده کنید که نرمی و لطافت خیلی خوبی به پوست می‌دهند. شامپو بدن‌های آبرسان هم برای شما مناسب هستند؛ اگر پوست تان نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید رایحه‌ شامپو بدنتان است. یادتان باشد رایحه‌های گرم برای فصل‌های سرد سال مناسب هستند. برای مثال اگر عاشق شامپو بدنی با عطر نارگیل هستید، استفاده از آن در فصل پاییز و زمستان مناسب است؛

اما اگر بوی توت فرنگی را دوست دارید بهتر است در فصل‌های گرم سال سراغش بروید. استفاده از شامپو بدن با رایحه گرم در فصل گرم و برعکس احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر