با دوش گرفتن آغاز کنید

موهایتان را یک روز در میان بشویید. با این روش موهایتان به اندازه کافی تمیز خواهد شد و چربی طبیعی آن هم از بین نمی‌رود.

برای شست‌و‌شوی موهایتان از شامپو بچه استفاده کنید. این شامپو نسبت به شامپو‌های دیگر کمتر باعث خشکی موهایتان می‌گردد.

برای آبکشی موهایتان از آب داغ استفاده نکنید زیرا آب داغ موجب از بین رفتن چربی محافظ مو می‌شود. بهترین درجه حرارت برای آبکشی موها کمی بالاتر از دمای طبیعی بدن است.

بعد از شامپو زدن، موهایتان را به خوبی آبکشی کنید. یکی از دلایل خشکی ریشه موها باقی ماندن شامپو در میان آن‌ها است.

سالادی برای رفع خشکی موها

آووکادو علاوه بر افزایش رطوبت موها، آن‌ها را با پروتئین نیز تغذیه می‌نماید. برای این کار ابتدا پوست آووکادو را به خوبی جدا کرده و با یک قاشق چای‌خوری روغن جوانه گندم و روغن جوجوبا مخلوط کنید. مخلوط را بر روی موهای تازه شسته شده بمالید. برای پوشاندن موهایتان از یک کلاه پلاستیکی استفاده کنید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را به خوبی بشویید.

مایونز یک جایگزین عالی برای آووکادو است و تخم مرغ موجود در آن پروتئین مورد نیاز موها را تأمین می‌نماید. موهایتان را با مایونز ماساژ دهید و یک ساعت به حال خود رها کنید. سپس موهایتان را بشویید.

استفاده از نرم کننده

اگر از نرم‌کننده‌های تجاری موجود در بازار استفاده می‌کنید، سعی کنید برندی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات محافظ حرارتی مانند دایمتیکون یا فنیل تریمتیکون باشد. این ترکیبات از موهای شما در برابر حرارت که یکی از مهم‌ترین علل خشکی مو است، محافظت می‌کند.

شما می‌توانید با ترکیب ۶۰ میلی‌لیتر روغن زیتون باکیفیت و ۶۰ میلی‌لیتر ژل آلوئه‌ورا با ۶ قطره روغن رزماری و اسانس چوب صندل یک نرم‌کننده طبیعی بسازید. روغن زیتون نرم کننده، آلوئه‌ورا مرطوب کننده و رزماری نرم کننده طبیعی پوست و مو است (استفاده از روغن صندل اختیاری و فقط برای معطر کردن مخلوط است). مخلوط را به مدت ۱ الی ۲ ساعت بر روی موهایتان قرار داده و سپس بشویید.

برای استفاده از نرم کننده ابتدا قسمت پایینی موهایتان را به نرم کننده آغشته کنید. در مرحله بعد نرم کننده را به ریشه موهایتان بمالید. قبل از فر کردن موهایتان یک کف دست لوسیون به ساقه آن بمالید.

خشک کردن ماهرانه

موهایتان را با هوای آزاد خشک کنید. اگر مجبور به استفاده از سشوار هستید، مدت آن را کوتاه کنید. استفاده از ابزارهایی مانند بیگودی‌های فلزی و اتوی مو که موها را به صورت مستقیم در معرض حرارت قرار می‌دهند، مساوی است با شکنندگی موهایتان.

زمان استفاده از سشوار دقت کنید که حرارت آن بر روی گرم تنظیم شده باشد نه داغ.

روش صحیح برس کشیدن موها

از برسی استفاده کنید که از موهای طبیعی ساخته شده باشد؛ زیرا برس‌های پلاستیکی با ایجاد الکتریسیته ساکن شکنندگی موهایتان را افزایش می‌دهند.

برای از بین بردن گره‌ها، ابتدا قسمت انتهایی موهایتان را شانه بزنید. با این روش شما برای باز کردن گره آن‌ها نیاز به انرژی بیش از حد و کشیدن موهایتان نخواهید داشت.

بعد از باز کردن گره‌ها موهایتان را از ابتدا به انتها برس بکشید تا روغن طبیعی آن در همه قسمت‌ها پخش شود.

ریشه موهایتان را تقویت کنید

استفاده از ویتامین‌های گروه ب باعث تقویت موهای شما می‌شود. شما می‌توانید دو بار در روز از مکمل ۵۰ میلی‌گرمی ب کمپلکس استفاده کنید.

سلنیوم نیز به حفظ سلامت موهایتان کمک می‌کند. بدین منظور روزی ۲ بار ۲۰۰ میکرو‌گرم از آن استفاده کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن گیاه پامچال می‌تواند به درخشان شدن موهایتان کمک کند. سه بار در روز از ۱۰۰۰ میلی‌گرم مکمل گل پامچال استفاده کنید. این روغن دارای مقدار زیادی گاما لینولنیک (نوعی اسید چرب ضروری) است.

پیشگیری

هنگام شنا در استخر‌هایی که آبشان دارای کلر است، برای جلوگیری از تماس کلر با موهایتان از کلاه شنا استفاده کنید و بعد از خروج از آب موهایتان را به ‌خوبی بشویید.

داخل اتاقتان از دستگاه بخور یا مرطوب کننده هوا استفاده کنید. در آب و هوای سرد، گرمای خانه می‌تواند به خشک شدن هوا و در نتیجه خشکی موهایتان منجر شود.

برای جلوگیری از خشک شدن موهایتان و ابتلا به مو خوره، هر ۶ هفته انتهای موهایتان را کوتاه کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید