تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بخوابید تا خوابی راحت و آرام داشته باشید

image چطور بخوابید تا خوابی راحت و آرام داشته باشید

پزشکان طب فیزیکی درباره نحوه خوابیدن می‌گویند بهتر است افراد در حالت خوابیده به پشت و ترجیحا با بالشی زیر زانوها که باعث گردش خون بهتر می‌شود یا به پهلو و ترجیحا با بالش بین زانوها، استراحت کنند و بخوابند.

بنابراین زمانی که پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری، می‌خواهید استراحت کنید و چند ساعتی بخوابید، بهتر است این نکات را هم در نظر داشته باشید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

در مورد تخت و زمین هم، خوابیدن روی تخت با خوابیدن روی زمین یک تفاوت مهم و عمده دارد. در واقع زمانی‌که فرد روی تخت می‌خوابد، موقع بیدارشدن دیگر لازم نیست از روی زمین بلند شود و به همین دلیل زانوها خیلی خم نخواهد ‌شد.

همچنین برخی متخصصان می‌گویند خوابیدن با فاصله ۳۰ سانتی‌متری با زمین، بهتر از خوابیدن روی زمین است، چراکه گرانش زمین باعث پیری زودرس، ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌ها می‌شود. نکته دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که البته خیلی علمی نیست، ولی بسیاری از افراد به آن باور دارند. آنها می‌گویند زمانی ‌که روی زمین می‌خوابند، بدن‌شان خشک‌شده و هنگام صبح به راحتی از جای خود بلند نمی‌شوند. برای انتخاب تشک باید این نکته را در نظر داشته باشید؛ اگر میزان سختی پنبه را معادل صفر در نظر بگیریم و سختی سنگ را برابر با ۱۰، درجه سختی تشک مناسب باید حدود ۶ باشد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر