تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با همسرم منطقی صحبت کنم

image چطور با همسرم منطقی صحبت کنم

طرز فکر خود را تعدیل کنید.

آیا موضوعاتی که در کلاس مدیتیشن دوستتان مطرح شد به یاد دارید؟ اگر درباره آن موعظات فکر کنید، احتمالاً این موارد را به خاطر می آورید: درباره خودتان چه می اندیشید. درباره ازدواج نیز همین امر صدق می کند. اگر جر و بحث ها و عدم توافق های متعدد با همسرتان موجب تپش قلب شما می شود، زمان آن رسیده که دیدگاه خود را تغییر داده و به جای ترس، افکار خود را آشکار سازید. دکتر نیکی مارتینز می گوید، سنگ بنای دادوستد، رهایی از سختی هاست و درک این مورد که ارتباط زیربنای دوام زندگی عاشقانه است. ارتباط صحیح در رابطه امریست حیاتی، زیرا موجب آزادی، صداقت و صمیمیت می شود.

اصراری برای برنده شدن نداشته باشید.

پاتریشیا جانسون و مارک مایکلز، مولفان کتاب طراحی رابطه، می گویند، مردم اغلب اذعان می دارند که بحث زوجین هنگامی بروز می کند که تلاش می کنند تا خود را ثابت کرده یا در بحث ها برنده شوند.

تکفارس آی آر

شکوه های همسر خود را قضاوت و پیش داوری نکنید. اگر موضوعی را مطرح می کند، پس برایش مهم است و مستلزم توجه شما، حتی اگر ۱۰ الویت دیگر در ذهن دارید.

مهارت گوش دادن را تمرین کنید.

پیشبرد بحثی سالم، نه تنها مستلزم گوش دادن، بلکه درک متقابل نیز می باشد، پس رفتاری مشابه مصاحبه شغلی در این مواقع از خود نشان دهید. شنل پیشنهاد می کند گفته های او را با خود تکرار کنید، بیاندیشید که احساس او و نکات مد نظر او چه بوده، فقط در این صورت سوء تفاهمی پیش نخواهد آمد. با خود تکرار کنید: از آنجایی که برایم مهم است، پیش از هر گونه ابراز احساسات، می خواهم مطمئن شوم که او درک کرده و فهمیده ام. به او بگوئید، این چیزیست که من شنیده ام و احساس تو برایم اینگونه به نظر می رسد. اگر اشتباه می کنم، برایم توضیح بده تا بهتر درکت کنم.

مارتینز همچنین خاطر نشان می سازد که گرچه در مواقع خوب و خوش، گوش دادن به جملات دیگر به طور کامل محبت آمیز به نظر می رسد، اما در میان بحث و جدل می تواند حکایت دیگری داشته باشد. مطمئن شوید که به طرف مقابل اجازه می دهید تا پیش از مطرح کردن حرف های خودتان، جملاتش را به اتمام رسانده. او همچنین می افزاید، همین امر نشان می دهد که شما شنونده فعالی هستید و به او اهمیت می دهید و تلاش می کنید که درکش کنید.

از سوال پرسیدن نهراسید.

www.takfars.ir

تعجب برانگیز است که چه بسیار زوج هایی دچار سوء تفاهم نسبت به یکدیگر می شوند، فقط به این دلیل که به طور صحیح سوال نمی کنند. هنگامی که به شیوه ایی صحیح و محترمانه سوال می پرسید، طرف مقابل متوجه می شود که به گفتگو با او اهمیت می دهید. و همچنین کمک می کند تا از قضاوت بی جا یا پیش داوری و ذهن خوانی اجتناب شود.

مارتینز معتقد است، هنگامی که سوال می پرسید، اغلب از پاسخ متعجب می شوید. و علاوه بر این درمی یابید که پیش فرض های شما اشتباه بوده اند. و همین امر باب گفتگوهای آزادانه تر را در آینده فراهم می کند.

مدارا و سازش را بیآموزید.

هدف این است که در میان های بحث به سازش برسید، نه اینکه یکی به دیگری حوله پرت کرده یا نه اینکه از پای درآمده و نشسته و تلویزیون نگاه کند. گرچه گاهی خروج از تنگناها غیر ممکن به نظر می رسد، اما به خود نهیب بزنید: آغاز درک و سازش با یکدیگر منوط به شناخت کامل مسئله است. شاید آماده اید که خانه ایی بخرید، اما همسرتان بر پس انداز پول تا یکسال دیگر تاکید دارد. شاید راه حل این مسئله گفتگو با یک مشاور مالی بوده و برنامه ایی ۶ ماه که رضایت هر دو را در برداشته باشد. یا طالب داشتن فرزند دیگری است، اما شما یکسال زمان لازم دارید. با یکدیگر لیستی از معایب و مزایا تهیه کنید، بر مشترکات توافق نمائید و دلایل منطقی خود را بیان کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر