تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با موبایلم عکس های باکیفیت بگیرم

image چطور با موبایلم عکس های باکیفیت بگیرم

همیشه می‫توانید از منطقه امن بیرون بیایید و به‫جای استفاده از حالت “auto” از امکانات و قابلیت‫هایی که در گوشی قرار دارد برای گرفتن عکس‫های بهتر تلاش کنید.

از فلش استفاده نکنید

فلش برای مواقع ضروری است حتی زمانی‫که از دوربین‫های DSLR استفاده می‫کنید. اگر می‫توانید از نور معمولی محیط برای روشن و زیبا کردن عکس استفاده کنید حتما همین کار را انجام دهید چرا که عکس بیشتر طبیعی به نظر می‫رسد.

روی دوربین گوشی‫های هوشمند زمان و مکان برای فلش LED در نظر گرفته شده ولی به دلیل این‫که خیلی نزدیک به لنز قرار دارد ممکن است که تأثیر بد و نامطلوبی روی عکس داشته باشد. اگر احساس می‫کنید که نور محیط برای گرفتن عکس کافی نیست ISO و میزان نوردهی (EV) را افزایش دهید. بخاطر داشته باشید که افزایش ISO باعث می‫شود تا عکس شما حالت نقطه نقطه یا به اصطلاح پارازیت داشته باشد.

تکفارس آی آر

هرگز از زوم دیجیتال استفاده نکنید، هرگز!

زوم دیجیتال به دلیل این‫که عکس‫های گرفته شده با گوشی‫هوشمند را خراب می‫کند زیاد نام خوبی از خود به جا نگذاشته است. تنها کاری که زوم دیجیتال انجام می‫دهد بزرگ‫تر کردن و بریدن عکس است، مگر این‫که دوربین شما از زوم اپتیکال برخوردار باشد یعنی جایی که لنز دوربین از دستگاه شما بیرون می‫زند (درست مانند چیزی که در زوم گوشی سامسونگ گلکسی K دیده بودیم که البته خیلی گوشی خوبی ار آب در نیامد).

شاید سئوال کنید که نمی‫توانم بعد از این‫که عکس انداختم این کار را انجام دهم؟ بله، می‫توانید ولی نکته دقیقا همین‫جا است. زوم دیجیتال تنها کاری که می‫کند محدود کردن گزینه‫های شما برای ویرایش عکس است. سعی کنید در حالت کوچک‫نمایی عکس خود را بگیرید و سپس روی آن هر کاری که می‫خواهید انجام دهید.

به تنظیمات بهترین، بدترین و خودکار عکس‌ها دقت کنید

همه ما وقتی عکس می‫گیریم بعضی از آن‫ها خیلی خوب درمی‫آید و بعضی‫ها واقعا بد. هر زمان که عکس می‫گیرید، فرق نمی‫کند که خوب باشد یا بد، به توضیحات عکس دقت کنید تا ببینید که ISO، مدت زمان نوردهی و دیافراگم آن چه بوده است. از این طریق شما به آرامی و آهستگی یاد می‫گیرید که با توجه به شرایط نور محیط، چه تنظیماتی روی گوشی‫هوشمند شما بهتر جواب می‫دهد. این قضیه برای عکس‫های حالت auto خیلی کاربرد دارد چرا که متوجه می‫شوید گوشی در حالت پیش‫فرض چه تنظیماتی دارد تا بتوانید آن‫ها ‏را به درستی تغییر دهید.

www.takfars.ir

از حالت HDR استفاده کنید

برای گرفتن عکس از اجسام بی‫حرکت و ساکن بهترین حالت استفاده از HDR است البته حتما باید دست‫های شما ثابت بماند. کاری که HDR و(High Dynamic Range) (گستره دینامیکی بالا) انجام می‫دهد آن است که میزان نور و سایه در عکس را مساوی نگه می‫دارد. این قابلیت برای عکس‫هایی که کنتراست بالا دارند خیلی مفید است. زمانی‫که در حالت HDR عکاسی می‫کنید HDR بصورت هم‫زمان دو یا چند عکس با نوردهی‫های متفاوت می‫اندازد. بعد از آن بهترین و روشن‫ترین بیت‫ها را در قالب یک عکس با هم ترکیب می‫کند. باید حتما دوربین را کاملا ثابت نگه دارید و کوچک‫ترین لرزشی به دست خود ندهید در غیر این‫صورت عکس شما تار می‫شود.

از فیلترهای بعد از پردازش استفاده کنید

خیلی‫ها هستند که کوچک‫ترین اعتنایی به آن‫همه فیلترهای دوست‫داشتنی نمی‫کنند. فیلترهایی که می‫تواند واقعا باعث بهبود عکس شما بشود. ولی برای کسانی که علاقمند به عکاسی با گوشی خود هستند فیلترهای رترو (Retro)، سیاه-سفید، ویندمیر (Windmere)، ایسلندیا (Islandia) و سایر فیلترهای موجود می‫تواند به یک عکس هویت ببخشد. خیلی از گوشی‫های‫هوشمند آندرویدی از بهترین فیلترهای موجود برخوردار هستند. ولی اگز خیلی زمان برای این کار ندارید بهتر است از Pixlr استفاده کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر