تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با مواد طبیعی پوستی جوان و شاداب داشته باشید

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از آن دسته از صیفی‌جاتی است که در حفظ و نگهداری پوستتان در مقابل پیری بسیار موثر است. این ماده یک منبع فوق العاده از لیکوپن است، لیکوپن آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که می‌تواند اثرات ناشی از نور خورشید که باعث چروک شدن پوست می‌شود را جلوگیری کند. این ماده اساس مکمل کرم‌های ضد آفتابی نیز هست. گوجه فرنگی به مقدار کافی از ویتامین C برخوردار است و همچنین این ماده غذایی با دارا بود ویتامین A به شما کمک می‌کند تا پوستی صاف، درخشان و یک دست داشته باشید.

لکوپن موجود در گوجه فرنگی با پختن شدن بیشتر آزاد شده و در اختیار بدنتان قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید مخلوط تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی برای صبحانه یک ماده بسیار موثر برای جلوگیری از چروکیدگی پوست به حساب می‌آید.

عدد تخم مرغ

یکی دیگر از طرفداران پوست بدن تخم مرغ است مخلوط تخم مرغ و گوجه که سرشار از ویتامین A است برای سلامت پوست بسیار مفید است این ماده با داشتن چربی‌های مفید که کمک می‌کنند پوستتان مرطوب بمانند، کمک زیادی برای کاهش چرک روی پوست می‌کند. از آنجا که تخم مرغ حاوی آهن، مس، و روی و دیگر مواد معدنی است که برای صاف ماندن پوست موثر است. همچنین این ماده با تامین پروتئین و اسید آمینه برای پوست بدن ساختار آن را محکم می‌کند.

تکفارس آی آر

با خوردن تخم مرغ، به خصوص سفیده آنچه سرشار از پروتئین است به جنگ چروک پوست بروید. در ضمن سعی شود از تخم مرغ‌هایی که امگا ۳ بیشتری دارند استفاده شود.

چای سفید

برای اینکه پوستی صاف شاداب و سالم داشته باشید حتما باید به مقدار کافی در طول شبانه روز آب مصرف کنید. در پاره‌ای از مواقع چای سفید هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای آب باشد. چای سفید انتخاب مناسبی برای جوان نگه داشتن پوستتان به حساب می‌آید. زیرا این چای بیشتر از چای سبز حاوی آنتی اکسیدان بوده و کار آنتی‌اکسیدان‌ها مبارزه با رادیکال‌های آزاد بدن است. نبود این ماده در بدن باعث پیری زودرس می‌شود چای سفید به طور طبیعی کمتر از چای سبز و چای سیاه کافئین دارد. از این رو خاصیت مرطوب کنندگی آن از انواع دیگر چای‌ها بیشتر است.

جوشانده استخوان

خاصیت ضد پیری جوشانده استخوان ثابت شده است اگر یک تکه از استخوان گاو را به مدت طولانی بجوشانید آب این استخوان جوشیده سرشار از کلاژن و پروتئین است. این مواد به صاف ماندن پوست شما کمک می‌کند. این بدان معنی نیست که کلاژن مستقیم به پوست شما می‌رسد، بلکه اسید آمینه‌های موجود در آب استخوان باعث تولید کلاژن می‌گردد. برای اینکه بتوانید آب جوشیده شده استخوان را با لذت میل کنید مقداری به آن زردچوبه، زنجبیل (منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها) با روغن فلفل قرمز که باعث می‌شود گردش خون در زیر پوست به خوبی جریان یابد و دیگر موادی که برای پوست مفید است، اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت، و نیز از فواید آن بهره کامل را ببرید.

www.takfars.ir

شاهی آبی یا آب تره

این نوع سبزی بیشترین میزان ویتامین A را در میان سبزیجات به خود اختصاص داده است. با خوردن آن، پوستی قوی و درخشان خواهید داشت. همچنین این گیاه منبع خوبی از پتاسیم است، این ماده معدنی برای سلامت قلب مفید بوده و از گردش خون پشتیبانی می‌کند و نیز تعادل خوبی بین اسید‌های چرب امگا۳ ایجاد می‌کند که برطرف کننده التهاب است و نیز این سبزی قابلیت ارتجاعی پوست را در هنگام التهاب مزمن کاهش می‌دهد.

شاهی آبی دارای عطر و طعم تندی است. این باعث می‌شود میل به خوردن آن افزایش یابد. این ماده غذایی را به صورت خام هم می‌توان مصرف کرده و یا درون سالاد و حتی سوپ ریخته و مصرف نمایید.

روغن زیتون

برای آنکه پوست خود را مرطوب نگه داریم تا خشک نشود باید از چربی‌های سالم طبیعی در وعده غذایی خود استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا لپید‌های پوست حفظ شود. شما با مصرف روغن زیتون به طور طبیعی رطوبت پوست خود را در حد مطلوب نگه می‎دارید. روغن زیتون نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است. این مواد از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کنند. پس یادمان نرود بدن ما به تمام عناصر طبیعی نیازمند است، خواه میوه‌ها باشند یا انواع چربی‌های سالم و طبیعی. ما باید مواد ضروری بدن را به اندازه کافی در اختیار بدن قرار دهیم و ادر صورت ممکن از خوردن مواد غیر ضروری چون چیپس، پفک و نوشیدنی‌های قندی اجتناب کنیم

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر