تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با مواد طبیعی موهای خشک را نرم کنید

image چطور با مواد طبیعی موهای خشک را نرم کنید

برای درمان خشکی مو و شکنندگی مو به روش طبیعی، چند راهکار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

موهایتان را برای خواب آماده کنید

با موهای‌تان خوش‌رفتار باشید حتی زمانی که می‌خواهید بخوابید.قبل از رفتن به تخت خواب، با یک برس گره موهای‌تان را باز کنید.با شانه زدن مو، چربی کف سر جدا شده و بر روی ساقه موها پخش می‌شود، این کار به نرم شدن موها کمک می‌کند. اگر موهای بلندی دارید، با یک تور شل، جمع کنید. اگر موهای کوتاهی دارید، بر روی روبالشی نخی بخوابید تا کمتر به موها آسیب وارد شود.

کمتر مواد شیمیایی به موها‌یتان بزنید

تکفارس آی آر

مواد شیمیایی، نرمی طبیعی مو را از بین می‌برند و ساقه‌ها را ضعیف و نازک می‌کنند.اگر زیاد از رنگ‌ها و مواد شیمیایی بر روی موها ی‌تان استفاده کرده‌اید احتمالا موهای وز و خشکی دارید. بهتر است همیشه رنگی حداکثر با سه درجه تیره تر یا روشن‌تر از موهای خود انتخاب کنید. زیرا رنگ مو با اختلاف سه درجه نسبت به رنگ طبیعی موهای خودتان، به مواد شیمیایی کمتری نیاز دارد.

ماسک مو را دست کم نگیرید

موهای خشک را با ماسک‌های مختلف تقویت کنید. به اندازه مساوی، روغن زیتون و عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی موها بمالید و به مدت نیم ساعت آن را با یک کیسه فریزر ببندید. سپس آن‌ها را با شامپو و نرم‌کننده مناسب بشویید.ماهی یک بار یا اگر می‌توانید هفته‌ای یک بار این کار را تکرار کنید.

برای درمان خشکی مو کمتر شامپو بزنید

شاید دوست داشته باشید هر روز موهای‌تان را بشویید اما در واقع تا زمانی که پوست سرتان چرب نشده است، نیازی به شامپو ندارید. کمتر از شامپو استفاده کنید یا یک روز شامپو بزنید و یک روز فقط موهایتان را خیس کنید و در نهایت از نرم‌کننده استفاده کنید.نرم‌کننده را هرگز به کف سر نزنید.

www.takfars.ir

برای درمان خشکی مو رژیم غذایی‌تان را اصلاح کنید

موهای شما به چربی‌های مفید نیاز دارد.بنابراین، آووکادو، سالمون و روغن زیتون مصرف کنید.این غذاها سرشار از اسیدهای چرب هستند که به نرمی مو و پوست سر به طور طبیعی کمک می‌کنند. هر کاری می‌کنید، رژیم‌تان را متوقف نکنید، این مواد برای حفظ سلامت موها ضروری هستند.

ماسک مو برای موهای خشک

پک نارگیل برای درمان خشکی مو

غنی از پروتئین، اسیدهای چرب، ویتامین B و C، زینک، پتاسیم و آهن، نارگیل قطعا یکی از بهترین درمان ها برای موهای خشک است که تا کنون کشف شده است. یک شیشه روغن نارگیل تازه خریداری کرده و هر زمانی که ممکن است موهایتان صدمه ببیند (مانند زمستانی سخت یا تابستانی داغ) یا هر زمانی که متوجه شدید روند مراقبت از مویتان چیزی کم دارد، بسادگی آنرا به موهایتان بمالید.

روغن را بخش به بخش موهایتان بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید.سپس موهایتان را در یک حوله ی گرم پیچیده و آنرا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رها کنید.در نهایت موهایتان را مانند همیشه آب کشی کرده، بشویید و به آن نرم کننده بمالید.

ماسک عسل و روغن زیتون برای درمان خشکی مو

عسل هم برای موها و هم برای صورتتان کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد.روغن زیتون هم چیزیست که ما از آن در اکثر ماسک هایمان استفاده می‌کنیم. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ۴ قاشق غذاخوری عسل را با ۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون را باهم مخلوط نمایید تا یک ماسک ممتاز برای تغذیه موهایتان بدست بیاید، این ماسک موهای شما را دگرگون خواهد کرد. اجازه دهید که این ماسک ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند، یادتان نرود که آن را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید.

ماسک شیر و عسل برای درمان خشکی مو

استفاده از شیر و عسل ممکن است چند صد سال پیش خیلی لوکس بوده باشد، اما یک زن امروزی هر زمانی که دلش بخواهد از آن استفاده میکند. اگر موهای شما خشک است، با یک بار استفاده از این ماسک قطعا خواهید خواست که بصورت افراطی هر یک یا دو هفته از آن استفاده کنید. یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را در یک نصف فنجان یا یک فنجان کامل شیر پرچرب (در دمای اتاق) مخلوط نمایید.

تک فارس

مخلوط را خوب بهم بزنید تا عسل کاملا حل شود، سپس به دقت آنرا روی موهای خود ریخته و مطمئن شوید تا تمام موهایتان را پوشانده است. من معمولا اجازه میدهم تا این ماسک یک ساعت روی موهایم بماند، سپس با شامپوی همیشگی ام آنرا می‌شویم.این ماسک فوق‌العاده، موهای شما را سنگین یا چرب نمی‌کند،بلکه به آن نرمی و درخشندگی اعجاب انگیزی می‌بخشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر