تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور با دیگران دست بدهید تا جذاب باشید

image چطور با دیگران دست بدهید تا جذاب باشید

اولین دیداری که با یک فرد داریدبا نحوه دست دادن شما نخستین برداشتی او از شما شکل می گیرد.

در گذشته انسان ها با دست دادن نشان می دادند که غیرمسلح هستند اما امروزه با دست دادن نشان می دهیم که تمایل داریم یک گفتگوی سازنده و امن داشته باشیم. دست دادن شامل تماس فیزیکی است و روش درست آن مثبت نگری را بین دو فرد و حتی اطرافیان به وجود می آورد. با اعتماد به نفس دست دادن اشتیاق فرد برای برقراری ارتباطی که عمیق تر از تبادل کلامی است را نشان می دهد.

بیشتر ما چیز زیادی درباره روش های صحیح دست دادن نمی دانیم اما تقریبا همه ما می توانیم از طریق دست دادن فرد تفاوت بین یک انسان خوب و یک انسان بد را تشخیص دهیم. اگر هنگام دست دادن با فردی متوجه شدید که کف دست او سرد و مرطوب است بدون شک در آن موقعیت مضطرب و نگران است. اما اگر محکم دست بدهد به طوری که کمی به استخوان های دست فشار وارد شود او یک شخصیت قوی دارد. دست دادن همیشه یک زبان بدن دوستانه نیست. گاهی اوقات برای اینکه فرد مقابل را مجبور به گوش دادن و تسلیم شدن کند به کار برده می شود.

اگر نخستین قدم را برای دست دادن بردارید دیگران اعتماد به نفس تان را حس میکنند

تکفارس آی آر

شروع صحبت با دست دادن اعتماد به نفس تان را نشان می دهد. معمولا کسانی که قدرت بیشتری دارند ابتدا دست می دهند. اگر میخواهید احترام خود را نسبت به فردی که دیدار میکنید نشان دهید منتظر می مانید که ابتدا او دست بدهد.

وقتی در مصاحبه کاری هستید با دست دادن به آن ها نشان دهید که اعتماد به نفس بالایی دارید. اما اگر فرد مقابل محافظه کار باشد یا درجه بالاتری نسبت به شما دارد برای احترام منتظر باشید ابتدا او دست بدهد.

تقلید از زبان بدن فرد مقابل

بیشتر مواقع زبان بدن برای ایجاد یک حس مثبت است اما میتوان از آن به عنوان شکلی از موقعیت اجتماعی هم استفاده کرد.به خصوص در جلسات سیاسی طرفین تلاش میکنند با روش دست دادن تسلط خود را بر فرد مقابل نشان دهند.

به عنوان مثال روش دست دادن بین ترامپ و نخست وزیر کانادا گونه ای از دست دادن برای نمایش قدرت است. رفتارهای غیرعادی ترامپ هنگام دست دادن معروف است. ترامپ در ملاقاتی که با نخست وزیر کانادا داشت دستش را روی شانه او قرار داد و در مقابل او هم همان رفتار را تقلید کرد و دست خود را روی شانه های ترامپ قرار داد و با این کار میزان قدرت و تسلط خود را بر او نشان داد و بین هر دو طرف تعادل ایجاد کرد.

www.takfars.ir

دست دادن با هر دو دست برای ایجاد اعتماد

اگر میخواهید نشان دهید فرد قابل اعتمادی هستید با هر دو دست به فرد مقابل دست بدهید. البته این روش مناسب هر موقعیتی نیست. اگر برای اولین بار فردی را ملاقات میکنید این روش دست دادن بیش از حد خودمانی است. این روش دست دادن تماس فیزیکی را دو برابر میکند و نشان می دهد که هیچ سلاحی در دست ندارید و خطری او را تهدید نمیکند.

سمت چپ بایستید تا قوی تر به نظر بیایید

زبان بدن ما بیشتر بستگی به موقعیت مکانی ما دارد. اگر میخواهید قوی تر به نظر برسید در سمت چپ بایستید. معمولا فردی که در سمت چپ ایستاده تسلط بیشتری نسبت به فردی دارد که سمت راست ایستاده.

اگر میخواهید هر دو برابر باشید کف دست را عمودی قرار دهید

دست دادن تعامل ساده ای است که از طریق آن اطلاعات زیادی بین افراد منتقل می شود. پس باید حتی به کوچک ترین جزئیات هم دقت کرد. به عنوان مثال اگر میخواهید برابری و احترام بین دو طرف ایجاد شود دست ها را هنگام دست دادن در حالت عموی قرار دهید. اگر کف دست به سمت پایین باشد نشان می دهد تسلط بیشتری نسبت به فرد مقابل دارد و بالعکس اگر کف دست به سمت بالا باشد نشان می دهید که مطیع او هستید.

دست دادن نوعی ارتباط خاموش است که چیزهای زیادی درباره نیات فرد مقابل می گوید. پس روش های صحیح دست دادن را یاد بگیرید تا در چند ثانیه روباط مثبتی را با دیگران برقرار کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر