سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی عضوی از خانواده‌ی کلم هستند و از بهترین خوراکی ها برای پاک کردن ریه به شمار می روند. آنها به طور کلی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به طور طبیعی به بدن شما کمک می‌کنند سموم را پاک کند. برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کسانی که به دنبال سلامت ریه هستند عبارتند از کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ.

مواد غذایی دارای کاروتنوئیدها

کاروتنوئید رنگدانه‌ی نارنجیِ آنتی‌اکسیدان است که ثابت شده‌است خطرات ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد. کاروتنوئیدها در میوه‌ها و سبزیجات دارای رنگ نارنجی یا قرمز یافت می‌شود. هویج به دلیل بتاکاروتنی که در آن وجود دارد، یک گزینه‌ی عالی است. این آنتی‌اکسیدان به ویتامین آ تبدیل می‌شود و می‌تواند به کاهش حملات آسم کمک کند.

مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا۳

این اسید چرب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است. مطالعات اولیه نشان می‌دهند که غذاهای غنی از اسیدهای چرب اثرات مفیدی روی آسم دارند. اگر نمی‌توانید با خوردن ماهی، آجیل و یا بذر کتان به اندازه‌ی کافی از این اسید دریافت کنید، مصرف یکی از مکمل‌های زیادی که در دسترس هستند را امتحان کنید.

مواد غذایی دارای فولات

این مواد غذایی برای مبارزه با روند سرطانی شدن ریه و پیشگیری از انواع سرطان فوق‌العاده هستند. برخی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت فولات عبارتند از اسفناج، مارچوبه، چغندر، و عدس.

سیر

سیر به دلیل خواص ضد التهابی‌اش، هنوز هم جزء اصلی شیوه‌های مختلف بهداشت و درمان طبیعی است. سطح بالای آلیسین در این گیاه التهاب را کاهش می‌دهد و با عفونت مبارزه می‌کند. سیر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و می‌تواند به بهبود آسم کمک کند.

مواد غذایی دارای ویتامین ث

خوراکی‌هایی که مقادیر بالایی از ویتامین ث دارند، به ریه‌ها کمک می‌کنند که به طور موثر اکسیژن را در سراسر بدن انتقال بدهند. غذاهایی که منبع خوبی از ویتامین ث هستند و گزینه‌های معروفی برای سلامت ریه هستند، عبارتند از: کیوی، فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، مرکباتی مثل پرتقال، لیمو، و گریپ فروت، سبزیجات و آب گوجه‌فرنگی، توت فرنگی، کلم بروکلی، آناناس، انبه و گرمک.

انواع توت

توت‌ها یکی از غنی‌ترین میوه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان هستند؛ آنتوسیانین پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدهای بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین از دیگر ترکیبات موجود در توت‌ها هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از ریه‌های شما در برابر سرطان، بیماری و عفونت محافظت می‌کنند. وب سایت LIVEh2 اشاره می‌کند آب‌میوه‌هایی که شامل توت سیاه از جمله بلوبری، تمشک یا رازبری هستند، می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کنند.

سیب

حالا ما کاربرد دیگری برای این میوه‌ی سرشار از مواد مغذی داریم. فلاونوئیدها و انواع ویتامین‌ها عملکرد تنفسی را سالم نگه می‌دارند و از توسعه‌ی بیماری‌های ریوی جلوگیری می‌کنند.

زنجبیل

اضافه کردن این ادویه به غذای‌تان برای داشتن عطر و طعم بیش‌تر، فوق‌العاده آسان است. عملکرد ضد التهابی آن، ریه‌های شما را از آلودگی‌هایی که می‌توانند به مشکلات مربوط به سلامتی منجر شوند، پاک می‌کنند.

زردچوبه

این ادویه در زمینه‌ی فوایدی که برای سلامتی ریه دارد و خواص ضد التهابی‌اش مانند زنجبیل است. مقادیر بالای کورکومین در این ادویه به عنوان یک مزیت دیگر می‌تواند به از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک کند.

گریپ فروت

اگر شما بتوانید طعم تلخ این میوه را تحمل کنید، می‌توانید از ویتامین‌ها و مواد معدنی حامی سلامت ریه که به میزان فراوانی در آن هست، بهره‌مند شوید. کارشناسان بهداشت و سلامت می‌گویند فلاونوئیدهای موجود در این میوه‌ برای تمیز کردن ریه‌هایی که تحت تاثیر مواد سرطان‌زا قرار گرفته‌اند، فوق‌العاده است.

انار

این میوه آنتی اکسیدان‌های بسیار زیادی دارد که خوب است وارد برنامه‌ی غذایی‌تان شوند. خواص بسیار زیاد مواد مغذی این میوه خوشمزه می‌تواند سرعت توسعه‌ی مشکلات ریه را از جمله رشد تومور کاهش دهد.

مواد غذایی دارای منیزیم

منیزیم یک ماده‌ی معدنی است که مصرف آن معمولا به افرادی که از بیماری آسم رنج می‌برند توصیه می‌شود. این ماده می‌تواند ظرفیت ریه را افزایش دهد و کیفیت فرآیند تنفسی را بهبود دهد. یک راه آسان برای دریافت این ماده‌ی معدنی خوردن دانه‌ها، آجیل، یا لوبیا است.

آب

باز هم زمانی که پای سلامتی طبیعی به میان می‌آید، روش درمانی شماره‌ی ۱ معمولا آب خواهد بود. هرچند که ممکن است بدون بو و خاصیت به نظر برسد، اما بدن ما آن را به دلایل مختلفی نیاز دارد. وجود آب بیشتر در رژیم غذایی‌ خود می‌تواند به خوب و درست انجام شدن فرآیند گوارش‌تان کمک کند و در عین حال ریه‌های‌تان را هیدراته و آماده‌ برای دفع سموم ناخواسته نگه دارد.

انجمن ریه‌ی امریکا می‌گوید که بسیاری از افراد متعجب خواهند شد اگر بدانند غذایی که می‌خورند می‌تواند روی تنفس‌شان تاثیر بگذارد. و در واقع یک بار دیگر می‌بینیم که تنوع برنامه‌ی غذایی برای سلامتی‌مان مهم است، زیرا هرگز یک ماده‌ی غذایی تمام مواد مغذی مورد نیاز ما را ارائه نخواهد داد. بنابراین اگر می‌خواهید ریه‌های‌تان را پاک کنید، فراموش نکنید که به میزان زیادی مواد غذایی ذکر شده در این نوشتار را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید و به این شکل سلامت ریه‌های‌تان را حفظ کنید.

یکی دیگر از تکنیک‌های پاکسازی ریه از طریق تنفس عمیق است. ما می‌توانیم عمیق نفس بکشیم و به طور کامل برون بدمیم تا تاثیر پاکسازی را به حداکثر برسانیم. تنفس عمیق و هوای تازه برای حفظ سلامت ریه و خلاص کردن آن از شر سموم بسیار مهم است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید