تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور باید با شوهر یا نامزد خود حرف بزنید تا شیفته شما شود

image چطور باید با شوهر یا نامزد خود حرف بزنید تا شیفته شما شود

برای داشتن یک رابطه عاشقانه باید از خودتان بیرون بیایید و هوشمندانه متوجه تفاوت‌ها باشید و بیآموزید که چگونه رفتار کنید. قرار نیست همان‌گونه که با خواهرتان صحبت می‌کنید با شوهرتان نیز حرف بزنید؛ خواهر شما هم‌جنس خودتان است و در نتیجه ساختار مغزی‌‌ او شبیه شماست پس به راحتی حرکات و رفتارهایتان را درک می‌کند اما برای همسرتان بسیاری از حرف‌ها و رفتارها گنگ و مبهم است.

وقتی مردها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند

مردها هنگامی بهتر ارتباط برقرار می‌کنند که بتوانند روی مکالمه خود با شما تمرکز کنند. در واقع آنها هنگامی احساس عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی را در دست داشته باشند. به این ترتیب، احساس می‌کنند روی هر مورد رفتاری کنترل کافی دارند.به همین دلیل نیازمندند هنگام صحبت و گفت‌وگو با شما تمرکز کافی داشته باشند. آنان دوست دارند، بدانند هدف از این صحبت چیست و اینکه از آن چه می‌خواهید. این باعث می‌شود هنگامی که با شما صحبت می‌کنند، بدانند چه کار می‌کنند.

وقتی به همسرتان احساس عدم امنیت می‌دهید

تکفارس آی آر

درخواست‌های ما زن‌ها در بسیاری موارد واضح نبوده و حتی می‌توان گفت گنگ و مبهم هم هستند. به عنوان مثال می‌گوییم: بیا با هم درباره خانواده​ات حرف بزنیم / علی، فکر می‌کنم ما باید راجع به رابطه‌مان صحبت کنیم/ بیا کمک کن، ببینم در مورد شغلم باید چه کار کنم.چنین در خواست‌هایی بسیار گنگ و مبهم هستند و حالت‌های متفاوتی را می‌توان برای مفهوم آنها در نظر گرفت. این درخواست، هیچ جهت خاصی را به همسر شما ارائه نمی‌دهد، این حالت مردها را معذب می‌کند. گویی که باید حتما آنچه را که از آنها می‌خواهید (و نمی‌دانند چیست) به شما بدهند و باید هم درک کنند خواسته واقعی شما چیست و آن را نیز برآورده کنند. در اینگونه موارد، مرد احساس می‌کند، روی هیچ موردی کنترل ندارد و احساس اجبار و فشار می‌کند اما قوانین بازی را هم نمی‌داند و این برایش ناامنی و عدم اطمینان به وجود می‌آورد؛ اما زن‌ها این مشکل را ندارند.

وقتی زن‌ها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند

زن‌ها فرایندمدار هستند و باید حتما به نتیجه‌ای برسند و اصلا ناراحت نمی‌شوند اگر ندانند راجع به چه موضوعی می‌خواهند صحبت کنند یا که هدف از صحبت چیست. ۲زن می‌توانند به راحتی بنشینند و بگویند: بیا با هم حرف بزنیم. آنها از فرایند ابراز کردن خودشان لذت می‌برند اما از نظر بسیاری از مردها، این فقدان ساختار، بسیار نگران‌کننده و آزاردهنده است.

مردها چطور واکنش نشان می‌‌دهند

ممکن است همسرتان علاقه‌ای به تعقیب این نوع گفت‌وگوها از خود نشان ندهد؛ ممکن است در مقابل صحبت کردن با شما، از خود مقاومت نشان دهد؛ ممکن است در تلاش برای منصرف کردن شما از ادامه مکالمه، با شما مشاجره کند؛حتی این امکان وجود دارد که صحبت کردن با شما را مرتبا به تعویق بیندازد، البته گاهی اوقات هم ممکن است چنین فکر کند که حواس پرت هستید و نمی‌دانید چه می‌خواهید بگویید و زیاد جدی به صحبت‌هایتان گوش ندهد.

www.takfars.ir

مردها از شکایت متنفر هستند

کلماتی مثل تو و چرا مردها را وارد وضعیت تدافعی می‌کند. مردها طبیعتا اهل رقابت هستند بنابراین ممکن است وقتی احساس چالش کنند با شما مبارزه کنند. بهتر است شکوه‌ها را به درخواست تبدیل کنید. سعی کنید با دوستت دارم وقتی که … یا خیلی خوشحال می‌شوم وقتی که … شروع کنید . همین کار به تنهایی باعث می‌شود او به حرف شما گوش کند.

راه‌هایی برای گذشتن از بن‌بست

راه حل ۱

هنگامی که می‌خواهید با نامزد یا همسر خود به صحبت بنشینید، به او خط بدهید و بگویید می‌خواهید راجع به چه موضوعی با او هم‌صحبت کنید، به چه نتیجه‌ای برسید و اینکه چه انتظاری از او دارید. به عنوان نمونه:

عزیزم، بیا امشب کمی با هم صحبت کنیم.از هفته پیش که مادرت به دیدن ما آمد، اصلا با هم صحبت نکردیم. چرا به من نمی‌گی نظرت راجع به آمدن مادرت چی بود؟ بعد من هم نظرم را بهت می‌گم. با این کار یک‌بار دیگه که به دیدن‌مان بیاد، می‌تونیم رفتار بهتری داشته باشیم.

علی، می‌خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت کنم. ۶ ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می‌کنم وقتش رسیده که نکات قوت و ضعف رابطه‌مان را ارزیابی کنیم. فکر می‌کنم از این راه می‌توانم، احساس امنیت بیشتری داشته باشم و بفهمم که در کدام یک از زمینه‌ها نیاز به تلاش بیشتری داریم.

محمد، می‌خوام به من کمک کنی، بفهمم چطوری می‌تونم با رئیسم کنار بیام.این اواخر خیلی اضافه کاری کردم. یواش یواش از این کار خسته شدم. نمی‌دونم چطوری این موضوع را با او در میون بذارم. فکر کردم اگه نظر مرد دیگه‌ای را هم بدونم، می تونم تصمیم بهتر و عاقلانه‌تری بگیرم

راه حل ۲

از شوهر خود بپرسید؛ چرا که سؤال کردن از همسرتان به مکالمه شکل داده و به او کمک می‌کند، تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود ترسیم کند. هرچه پرسش‌های شما خصوصی‌تر باشد، بهتر است.

تک فارس

روش اشتباه: فکر می‌کنم باید راجع به رابطه‌مان باهات صحبت کنم.

در این حالت همسرتان احساس خواهد کرد می‌خواهید از او بازجویی کنید و سپس او را محکوم کنید.

پس می ترسد و می گوید: چرا؟ مگه اتفاق خاصی افتاد؟

روش درست: فکر می‌کنم باید راجع به رابطه‌مون صحبت کنیم. ۶ ماهه که نامزد شدیم. فکر می‌کنی نقاط قوت و ضعف رابطه ما چیه؟ دوست داری رابطه‌مون به چه سمتی ادامه پیدا کنه؟

روش اشتباه: کار چطور پیش رفت؟

نامزد یا همسرتان در مقابل این سؤال، خلاصه‌ترین پاسخ ممکن را انتخاب می کند: مانند بد نبود

روش درست: عزیزم، پروژه جدیدی که داری چطور پیش می‌ره؟ به همون سختی که فکر می‌کردی؟

روش نادرست: محمد، در رابطه با رئیسم به کمکت احتیاج دارم.

روش درست: محمد، بارئیسم مشکلی پیدا کردم(مشکل را برای او توضیح دهید). فکر می‌کنی باید مقابلش بایستم یا با ارشدم صحبت کنم؟ اگه توجای من بودی چه کار می‌کردی؟

راه حل ۳

T A K F A R S

از خط دادن به او، به عنوان روشی برای مطالبه خواسته‌های خود استفاده نکرده و رک و راست صحبت کنید. یکی از بدترین عادت‌هایی که زن‌ها دارند، این است که در روابط خود با مردها رک و راست نیستند. در پرده ابهام وارد گفت‌وگو شدن و امتحان کردن او، با پرسیدن نظراتش درباره مسائل دیگر، از جمله این روش‌ها هستند. زن‌ها به این دلیل اینطور صحبت می‌کنند زیرا نمی‌خواهند ریسک کرده و نظر خودشان را مستقیم بیان کنند. صحبت‌های مبهم، نامفهوم و سربسته درباره علت ناراحتی‌مان، یکی دیگر از این روش‌هاست. به جای آنکه رک باشیم و بگوییم از چه موردی ناراحت هستیم؛ ممکن است ده‌ها حرف دیگر بزنیم تمامی این راهکارها بسیار فریبکارانه بوده و باعث خواهد شد، مردها احساس کنند زن‌ها آنها را بازی می دهند. این موضوع بسیار آنها را عصبانی می کند. بیشتر مردها اظهار می‌کنند که از اینکه همسرشان به طور مستقیم نمی‌گوید از چه موردی ناراحت است عصبانی می‌شوند آنها می‌گویند متنفرند از اینکه خانم‌ها به در می‌گویند تا دیوار بشنود؛ آنها می‌گویند با این روش احساس احمق بودن می‌‌کنند زیرا زن‌ها آنقدر آنها را ساده می‌دانند که می‌‌توانند بازی‌شان دهند. با مرد زندگی‌تان رک و راست باشید. با این روش، آنها هدف از مکالمه را خواهند فهمید و با احساس امنیت بیشتری با شما صحبت خواهند کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر