تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور از دور ریختن و اسراف در مواد غذایی جلوگیری کنید

از پوست میوه‌ها بیشتر استفاده کنید. می‌توانید از پوست میوه‌هایی مانند پرتقال به خصوص در فصل تابستان برای دور کردن پشه و مورچه در خانه استفاده کنید. برای این کار پوست پرتقال را باید کاملاً له کنید و آن را در گوشه و کنار خانه بگذارید. البته مراقب باشید که پوست پرتقال کپک‌زده و آلوده نباشد.

بیش از مصرفتان در مدت معین، خرید نکنید. مواد غذایی را در حدی بخرید که می‌توانید قبل از فاسد شدن مصرفشان کنید.

اطلاعات کافی درباره بهترین شیوه و زمان نگهداری هر میوه و سبزی را در درون یخچال یا بیرون از آن را به دست آورید.

اگر مقدار زیادی سبزی یا میوه فصل خریده‌اید، با روش‌های مانند منجمد کردن، کنسرو کردن یا سایر شیوه‌ها آن‌ها را برای نگهداری درازمدت آماده کنید.

می‌توانید از میوه‌های رسیده در آشپزی استفاده کنید. می‌توانید میوه‌های رسیده‌ای مانند موز قهوه‌ای شده را در تهیه نان و شیرینی استفاده کنید یا به جای دور انداختن، آن را به صورت پوره در تهیه دسر استفاده کنید.

تکفارس آی آر

برای جلوگیری از کپک زدن میوه‌های توت مانند توت‌فرنگی را درست پیش از خوردن آن‌ها بشویید.

موز، سیب و گوجه‌فرنگی را از سایر مواد غذایی دور نگه‌دارید. سایر مواد غذایی ممکن است باعث شوند این میوه‌ها سریع‌تر از حد معمول فاسد شوند.

نان‌های خشک را دور نریزید. می‌توان این نان‌ها را با سبزی‌های معطر و ادویه‌ها طعم دار کنید و پس از خرد کردنشان آن‌ها را روی سالاد یا سوپ بریزید.

برنج‌های پخته باقیمانده را بو دهید. می‌توانید به جای دور ریختن برنج‌های اضافی، آن‌ها را با خشک‌کن برقی رطوبت‌گیری کنید و سپس آن‌ها را بو دهید و با سایر غلات بوداده مخلوط کنید و به عنوان تنقلات آن را بخورید. در این شرایط اگر ۲۴ ساعت هم این برنج خارج از یخچال باقی بماند، خراب نمی‌شود و قابل‌استفاده است.

سبزی‌های پژمرده شده و میوه‌های فاسد شده را خرد و باهم مخلوط کنید و به عنوان کود در باغچه‌تان استفاده کنید.

www.takfars.ir

پس از خرید مواد غذایی بر حسب نوع ماده غذایی برای شستن، خشک کردن، بریدن، تکه‌تکه کردن یا قاچ کردن آن‌ها وقت بگذارید و اقلام غذایی تازه را در محفظه‌های ذخیره تمیز و خالی یخچال بگذارید تا بعد از آن‌ها تهیه وعده‌ها یا پختن غذاهای ساده استفاده کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر