تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور آدم مفیدی باشم و دیگران را شاد کنم

image چطور آدم مفیدی باشم و دیگران را شاد کنم

اوج قدرت زمانی است که در اوج غم و اندوه بتوانیم بخندیم و بخندانیم واما راه های آن عبارت اند از:

۱ -"خوبی؟"

پرسیدن اینکه عزیزانمان خوب هستند یا نه به یک عادت شیرین روزانه بدل شده که با تمام تکرای بودنش امید بخش و شادی آفرین است چون به خودمان می گوییم که هنوز هستند کسانی که اوضاع و احوالشان برای ما مهم است و به دیگری پیغام می دهیم که او هنوز نزد سایرین ارزشمند است.

۲ – لطیفه هرچند بی مزه

تکفارس آی آر

کمی به خودتان سختی بدهید و به این جوک های اس ام اسی تکیه نکنید هر از چند گاهی یک لطیفه رایاد بگیرید و در ذهنتان بسپارید خیلی جا ها به کار می آید. هرچند اگر بی مزه ام باشد اگر خوب تعریف کنید برای چند لحظه لبخند می آفریند.

۳ – همدلی را بیآموزید

شاید ما نتوانیم با همه عزیزانمان هم درد باشیم و دلیل ناراحتی و میزان غمشان را درک کنیم اما می توانیم با آنها همدلی کنیم و به بهای نشستن حتی ۱۰ دقیقه کنارشان به آنها شادی بدهیم. گاهی یک آغوش به اندازه هزاران میلیارد دلار می ارزد اگر با مهری واقعی باشد.

۴ – زخم نزنید

اگر هیچ یک از کارهای بالا از دستتان برنمی آید این یک کار حتمی از عهده شما بر می آید "زخم نزنید". مرگ یک عزیز خیلی برای شما ناراحت کننده است خوب فرزند کوچک شما هم از شکستن دست عروسکش همانقدر ناراحت می شود. شاید شما غم شکستن دست عروسکتان از خاطراتان رفته باشد و اشک های فرزندتان احمقانه به نظرتان برسد اما حتما او انقدر عزیز است که به خاطرش لا اقل دلش را نشکنید.

www.takfars.ir

۵ – من هستم

بد  نیست هر از چند گاهی سر زبانی محبت کنید کاری از دستتان بر نمی آید خوب لا اقل در این مورد تعارف کنید همین که بگویید هستید در بسیاری موارد دل گرمی می شود و دل شیر می دهد به کسی که موش شده از تنهایی!!

۶ – کمک کنید

به اندازه توانتان موثر و مفید باشید.  گوشه ای از کار و سختی ها را هر چند که کوچک باشد به عهده بگیرید.

۷ – خوشبینی بدهید

خوشبینی معجزه ایست که از عهده هر کسی بر نمی آید اینکه بگویید درست می شود کافی نیست سعی کنید نقاط مثبت وضع موجود را بیان کرده و آنها را برجسته کنید. حتما انرژی بخش خواهد بود.

۸ – تفریح

وظیفه هریک از ما انسان هاست که بدانیم کسانی که به آنها علاقه داریم و به ایشان عشق می ورزیم چه چیزی را دوست  دارند و چه چیزی باعش شادی شان می شود . از یک خوراکی خوشمزه گرفته تا یک ورزش سبک هر کس علاقه مندی ای دارد آن را بدانید و در مواقع لازم به دیگران هدیه کنید.

۹ – پذیرش

گاهی برای خیلی از ما پیش می آید که نخواهیم و یا نتوانیم وضع موجود را بپذیریم اینجاست که یک دوست ، اعضای خانواده  و همه عزیزانمان نقششان پر رنگ می شود کمک کنید به عزیزانتان وضع جدید را هر چند دشوار بپذیرند.

تک فارس

۱۰ – یادآوری خوبی ها

وقتی کسی ناراحت و نا امید است خوبی ها ، نقاط قوت و توانمندی هایش را فراموش میکند و حتی اعتماد به خودش را ازدست می دهد. سعی کنید با ذکر همه خوبی های طرف مقابل به او قدرت بدهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر