تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور آدم خوش قول و وقت شناسی باشید

image چطور آدم خوش قول و وقت شناسی باشید

به موقع بلند شوید:

واضح به نظر میرسد،هنوز خیلی از ما ها هنگام بیدار شدن و بلند شدن از رختخواب با زمان،درگیر و در حال مبارزه هستیم.دیر رسیدن مانند یک گرد باد خسته کننده می باشد.برای اجتناب از این چرخش استرس زا و وقفه مزمن،تعیین کنید که چه زمانی باید از خواب بیدار شوید و چه زمانی کار دارید، سپس ساعت زنگ هشدار خود را تنظیم کنید.اگر شما هر روز صبح به جای دکمه متوقف،دکمه چرت را فشار میدهید.این گزینه را از قسمت زنگ هشدار خود خارج کنید و از آن بیرون بیایید تا جای آن ، از رختخواب بیرون بیایید.

برای آماده شدن در صبح ،قبل از خوابیدن ودر شب قبل برنامه ریزی کنید:

اگر شما برنامه ریزی داشته باشید، صبح ها میتوانند حیرت انگیز باشند.تعیین کنید که چه لباسهایی،لوازم جانبی و کفشهایی را میخواهید که بپوشید.اگر میخواهید کیف دیگری استفاده کنید.همه چیز را از یک کیف به یک کیف دستی یا کوله پشتی دیگر خود منتقل کنید.

تکفارس آی آر

هنگامی که شما عجله دارید، ممکن است که به خاطر از دست ندادن زمان، کلیدهای خود و یا موارد دیگر را جا بگذارید و یا به علت فراموشی آنها،زمان را از دست بدهید.انتظار میرود صبح که هر دقیقه آن گرانبها و با ارزش است ، برای انتخاب یک دامن جدید و یا شلوار و……تلف نشود.

شب قبل تمام مواردی که نیاز دارید را لیست کنید :

مثال:ناهار خود را از یخچال و فریزر درآوردن،کیف های ورزشی را آماده کردن،و یا مواد ارائه برای جلسه را نیز ردیف کردن.

به اندازه کافی برای خود وقت بگذارید:

آیا برای خودتان وقت کافی برای آماده شدن قرار میدهید؟

www.takfars.ir

هر فعالیتی که قبل از خروج از خانه انجام میدهید،را در نظر بگیرید.بدون عجله کردن، تا دوش بگیرید،موهایتان را آرایش کنید و لباس بپوشید ،چقدر زمان میبرد؟.

اگر که بچه دارید ،غذا دادن و لباس پوشاندن او را هم به کارهای دیگر روزانه تان اضافه کنید.تعیین کنید که چه مدت زمانی طول میکشد تا (با در نظر گرفتن زمان اضافی برای ترافیک،ساخت و سازها یا آب و هوای غیر منتظره) به مقصد برسید.

روز خود را تنظیم و اولویت بندی کنید:

هر روز صبح چیزی را که میخواهید در طول روز انجام دهید،لیست کنید تا به شما کمک کند و از حواس پرتی شما جلوگیری شود و باعث شود ، تا وظایف خود را براساس اولویت انجام دهید و سعی کنید سخت ترین و بزرگترین کارتان که نیاز به زمان بیشتری دارند رابرای زمانی قرار دهید،که در بهترین حالت خود هستید و زمان به اندازه کافی دارید.همچنین یک زمان خالی را برای کارهایی بگذارید که ممکن است به صورت غیر منتظره ای رخ دهند.

وقتی که نیاز دارید و لازم است،نه بگویید:

آیا اغلب اوقات از شما خواسته شده است که زمان بیشتری بگذارید و وظایف بیشتری را انجام دهید؟

شاید بیش از حد دچار چنین موضوعی شده باشید که باعث شده پروژه های خودتان عقب بیفتد و پشت گوش بیندازید.

به جای افتادن این اتفاق میتوانید:

پاسخ؛اجازه بدهید برنامه هایم را بررسی کنم تا به شما خبر یا پاسخ دهم؛ را امتحان کنید.

تلاش برای تعادل و کنترل خود:

تک فارس

آیا لیست کارهای شما بیشتر و طولانی تر از آن است که باید باشد؟

شاید مدیریت کردن آن برای شما بیش از حد سخت باشد.انعطاف پذیر باشید و اجازه بدهید که زمان،با اتفاقاتی که به صورت غیر منتظره اتفاق میافتد،مقابله کند.مردم باهوش و زیرک تمایل دارند که بیشترین کنترل خود را نشان دهند و از آن استفاده کنند.

آنها کمتر تحریم کننده هستند و شیوه زندگی متعادل را حفظ میکنند.آنها نه تنها شروع کارهایشان به موقع است.بلکه تعیین میکنند که برای هر کاری چقدر باید زمان صرف کرد.و به خوبی میدانند که چه زمانی تمام میشود.

حواس پرتی:

کار خیلی سختی است که یک کار طولانی را کامل کنید،و بتوانید با وجود وقفه های مکرر،خانه یا دفتر را به موقع ترک کنید.در حالی که شما نمیتوانید انتخاب کنید که کدام پاسخ را در چه زمانی و چه وقت برای هر کدام از وقفه ها قرار دهید. تا بتوانید از آنها جلوگیری کنید.

مگر اینکه،در هنگام کار دستگاه های ارتباطی و کامپیوتر خود را خاموش کنید.گوش دادن به موسیقی باعث ایجاد نشاط بخشی میرشود.اما میتواند حواس پرتی ظریفی را نیز همراه داشته باشد و شما در هنگام انجام کارها و پیشرفت کردن،نیاز به تمرکز دارید.

زمان خود را در رسانه های اجتماعی مدیریت کنید:

رسانه های اجتماعی منبع متنوع و ارزشمندی هستند.با صرف نظر از اینکه ،چه شما از آن به عنوان سرگرمی استفاده کنید ،چه اخبار روزانه را بخوانید، چه با دیگران ارتباط برقرار کنید،میتواند وقفه طولانی مدتی را در زمان و کار شما بیندازد اگر از رسانه های اجتماعی استفاده میکنید،اغلب میدانید که چقدر آسان میشود که وقت بیشتری را در آن سپری کرد.

آیا تا به حال به دلیل اینکه بیش از آنچه که در نظر گرفته بودید،آنلاین مانده اید؟

زمانی که قرار ملاقات دارید و یا زمان ترک کار شما میباشد،از چک کردن صندوق های فیس بوک یا توییتر خود اجتناب کنید.زمانی که در حال استراحت هستید،میتوانید کارهای کم اهمیت را انجام دهید و مجاز هستند .اما در مواقع دیگر هرگز.اهمیت آرامش و خوابیدن در طول شبانه روز بسیار مهم است.اگر در شب قبل خوب نخوابیده اید،مانع عملکرد ذهنی و جسمی شما میشود.اگر خواب شما در شب دچار اختلال میشود،یک کاغذ را روی میز کنار تخت خود بگذارید و ایده ها و کارهای خود را تنظیم کنید تا در نهایت بتوانید به خواب برویدو در این صورت و با وجود یادداشت ها و پیدا کردن راه حل های آن، صبح با انرژی بیشتری از خواب بیدار میشوید.همچنین خوردن مواد مغذی کافی در صبحانه باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد شما میشوند و به تمرکز روی کار و وظایف شما کمک میکنند.

T A K F A R S

زمان چکاپ و بررسی بر روی خودآگاهی :

عوامل متعددی وجدو دارند که این امر را به تاخیر می اندازند.مطالعه بر روی افراد وقت شناس، نشان می دهد و تجربه ثابت کرده ، که افراد مقابلشان، اغلب افرادی هستند که دچار اضطراب و استرس یا افسردگی می شوند ، و آنها بیشتر دیر میکنند. (این افراد اکثر اوقات دیرشان می شود.).

اگر این تاخیرهای شما بخاطر بیماری و علائم این چنینی خاصی نیست. و ففط در مواردی خاص و نادر دیر میکنید،تعیین اینکه چه چیزی باعث این عقب افتادن شده است، مهم و کاربردی می باشد.ممکن است این موضوع بخاطر سازمان دهی نشدن کارهای روزانه شما باشد که در صورت عوامل فوق می توانید به بهبود این روند کمک کنیدو در نهایت برای از دست ندادن وقتتان در زمانی که منتظر یک شخص برای قرار ملاقات هستید و دیر کرده است،بهترین زمان برای انجام کارهای عقب افتاده ی شما می باشد مثل؛ جواب دادن به پیغامهایتان، نوشتن یک لیست خرید و یا حتی مطالعه کردن.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر