تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطوری روزی شاد و مفید را شروع کنیم

image چطوری روزی شاد و مفید را شروع کنیم

با شروع هر صبح همراه با یک دوره ی برنامه ی کوچک در زمانی که ذهنتان شاداب است شما میتوانید تصمیمات مهمتری بگیرید.

ارزش اجرای یک روش و ایجاد وقفه عمدی به منظور برنامه ریزی قبل از شروع کار برای همه ما حیاتی است.

وقتی به میز کارتان میرسید اولین کاری که میکنید چیست؟

برای بسیاری از ما چک کردن ایمیل و گوش دادن به پیغام ها عملا به صورت خودکار انجام میشود.در بسیاری از موارد این ها بدترین راه ها برای شروع یک روز هستند هر دوی این فعالیت ها تمرکزمان را می رباید و ما را در حالت انفعالی قرار می دهد.

تکفارس آی آر

یک روش بهتر این است که روزتان را با یک برنامه ریزی ابتدایی شروع کنید، این نتیجه ی یک اقدام مهم حرفه ای است.در لحظه ای که روی صندلیتان نشسته اید این سوال را از خودتان بپرسید.روز تمام شده و من اداره را با احساس ترس ترک میکنم .چه چیزی را به دست آورده ام؟

این تمرین معمولا در کمک به مردم در تشخیص وظایفی که احساس میشود ضروری هستند نسبت به آنهایی که واقعا مهم هستند تاثیر گذار است. ازآن برای تثبیت فعالیت هایی که میخواهید انرژییتان را روی آن متمرکز کنید استفاده کنید .

پس ایجاد یک برنامه که شما را به وسیله ی خرد کردن مسایل پیچیده به وظایف خاص درگیر کند ، از اهمیت بر خوردار است!

معلم بهره وری گرو دیوید آلن پیشنهاد میکند هر بخش را در فهرست خود با فعلی که مفید است شروع کنید زیرا این کار شما را مصمم میکند. برای مثال به جای فهرست کردن کنفرانس دوشنبه ها هر فعالیتی که شامل کنفرانس دوشنبه ها میشود را مشخص کنید.

مطالعات نشان داده که وقتی صحبت از هدف میشود، وقتی شما به طور مشخص تر برای به دست آوردن چیزی تلاش میکنید شانس موفقیت بیشتری دارید. طی کردن هر مرحله مقدمه ای را به سوی پیشرفت می چیند و همچنین افکارناامید کننده بعدی را در روزکوچک جلوه می دهد و تنبلی و طفره را کمترمیکند.

www.takfars.ir

در آخر فهرستتان را اولوییت بندی کنید. در زمان ممکن روز خود را با وظایفی که به انرژی ذهنی بیشتری نیاز دارند شروع کنید . تحقیقات نشان داده اند با پیشروی روز توانمان کمتر میشود و به همین دلیل ما بهترین را برای بر عهده گرفتن بخش های چالشی انتخاب میکنیم مخصوصا آن هایی که تمرکز و زیرکی نیاز دارند.

کل تمرین میتواند برای شما کمتر از ده دقیقه طول بکشد اما این تمرینی است که برایتان در طول روز سود قابل توجهی خواهد داشت.

شما همچنین متوجه میشوید که داشتن فهرستی از بخش های کاری منسجم (نسبت به لیستی طولانی از اهداف) به طور خاص ارزشمند تر است وقتی که خستگی شروع میشود دست یابی به مسائل پیچیده سخت تر میشود .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر