تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطوری از شر گفتگوهای منفی و ناامیدانه خلاص بشویم

image چطوری از شر گفتگوهای منفی و ناامیدانه خلاص بشویم

برخی روز ها هر چقدر هم که میخواهید مثبت اندیش باشید و زندگی تان را رنگ تازه ای بزنید برخی افراد در اطرافتان مانع می شوند.این افراد که ما به آنها منفی می گوییم حتی در یک باغ گل به دنبال یافتن زباله ها هستند .

برای فرار از منفی ها راه های مختلفی وجود به شرط اینکه خود شما یکی از آنها نباشید :

۱ – منفی ها دارای یک ویروس خطرناک اند

تصور کنید منفی ها یک ویروس خطرناک دارند که ممکن است شما را بیمار کند! البته که منفی نگری یک بیماریست، پس تا جایی که می توانید از منفی ها فاصله بگیرید.

تکفارس آی آر

وقتی شروع به منفی بافی و ذکر مصیبت میکنند محیط را ترک کنید خیلی ساده و راحت.

۲ – جریان رو تغییر بدهید

گاهی شخص منفی باف کسی است که به دلایلی نمی توان ترکش کرد و یا مثلا در یک خودرو نشسته اید و نمی توانید در را باز کنید بپرید پایین خطر جانی دارد!

بهترین کار تغییر مسیر گفتگوست. مثلا می توانی بلند عطسه کنید یا اظهار گرسنگی کنید ، از وضعیت آب و هوا بگویید یا مثلا به جایی اشاره کنید و بگویید تا حالا این جا را دیده بودی؟

بحث تغییر میکند راحت و بی درد سر. بدون تلفات جانی و البته دعوا و بحث بی مورد

www.takfars.ir

۳ – سکوت

دامن زدن به بحث منفی ها و حتی مخالفت با آنها گاهی آغاز گر یک بحث جدی و حتی گاهی دعوا و درگیری خواهد شد خوب پس بیایید "سکوت" را امتحان کنیم.

مخالفت با منفی ها گاهی باعث شکل گیری موج بی وفقه منفی بافی از سوی آنها می شود. در این موارد واقعا این جمله حقیقت محض است "سکوت فریاد معرفت است" . خودتان را به خواب بزنید، از پنجره بیرون را نگاه کنید، اصلا باید یاد بگیرید هر گاه که میخواهید گوشتان را تعطیل کنید! به نظر خیلی عجیب و غیر ممکن می آید اما حقیقت این است که با تمرین حتی می توان گوش را مطیع خودمان کنیم . طرف مشغول منفی بافی است شما پیچ گوشتان را می بندید و به آهنگی که خیلی دوست دارید فکر میکنید. به قیافه منفی باف نگاه میکنید و آنوقت انگار در حال اجرای پانتومیم است ، لبهایش تکان میخورد اما چیزی نمی شنوید . خنده تان می گیرد و فضا تغییر خواهد کرد.

۴ – کانال رو تغییر بده

کانال اطراف را تغییر بدهید با ذهنتان سفر کنید به جایی که دوست دارید، کنار کسانی که دلتنگشان هستید و دوست دارید با آنها هم کلام شوید.

ذهن محدودیتی ندارد ، اصلا شاید دلتان سفر بخواهد موقعی که منفی باف در حال اجرای سناریوی بدبخیتم ما و… است شما یک سفری برید چین و از دیوار چین دیدن کنید، هند و تاج محل را ببینید، کیش و در کنار ساحل قدم بزنید، قشم و از پاساژ ها خرید کنید.

سفر رفتنتان نمی آید ، برید منزل داخل اتاق تان روی صندی بنشینید و چای و شیرینی بخورید. بعضی ذهن ها انقدر حرفه ای هستند که بعد از سفر ذهنی احساس سیری و رفع عطش میکنند.

به همین راحتی از دنیای منفی باف ها فرار کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر